Oliver Zipse, nowy szef BMW stwierdził w wywiadzie opublikowanym w „Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung”, że mimo wcześniejszych zapowiedzi o końcu produkcji elektrycznego i3, samochód bez wątpienia będzie nadal produkowany.

""

Oliver Zipse, nowy szef BMW.

moto.rp.pl

Zipse stwierdził, że i3 stał się, po sześciu latach produkcji prawdziwą ikoną elektromobilności. – Sprzedaż i3 rośnie każdego roku – w Europie w tym roku o około 20 procent – mówi szef BMW. Co więcej, wydatki na przygotowanie tego modelu już się zamortyzowały, a firma przyzwoicie zarabia na każdym sprzedanym egzemplarzu i3.

""

moto.rp.pl

„Dlaczego, na Boga, mamy zrezygnować z tego samochodu, który jest teraz u szczytu swoich czasów? Jesteśmy pewni, że i3 wciąż ma ogromny potencjał”- Oliver Zipse, szef BMW

W połowie września Pieter Nota, dyrektor marketingu BMW powiedział w rozmowie z „Financial Times”, że produkcja i3 zostanie przerwana. Zamiast i3 BMW chciało zaoferować inne modele z napędem elektrycznym lub hybrydy plug-in. W wywiadzie nie padła data zakończenia produkcji, ale pojawiła się informacja, że auto będzie mieć następcy.

""

moto.rp.pl

BMW i3 zadebiutował w 2013 roku. Od tego czasu został poddany niewielkim modernizacjom. Zwykle co siedem lat producenci wprowadzają do sprzedaży nową generację danego modelu. Zgodnie z tą zasadą nowe i3 powinno pojawić się w przyszłym roku.

""

moto.rp.pl

Elektryczny i3 znalazł już ok. 150 tys. nabywców. Auto było poligonem doświadczalnym dla technologii związanych z elektromobilnością. Zostało zaprojektowane od podstaw jako elektryczne. We wnętrzu BMW zastosowano zrównoważone materiały, takie jak drewno lub trawa trzcinowa. Cena od 168 900 zł.

CZYTAJ TAKŻE: BMW serii 2 Gran Coupe: Kompaktowy sedan z napędem na przednie koła