Polski wkład w Volkswagena ID.3

W odlewni fabryki Volkswagen Poznań ruszyła produkcja komponentów do elektrycznego modelu ID.3, który zadebiutował podczas trwających targów IAA we Frankfurcie.

Publikacja: 12.09.2019 13:13

Polski wkład w Volkswagena ID.3

Foto: fot. VW

W Poznaniu będą powstawać elementy obudowy przekładni silnika, docelowa produkcja sięgnie 500 tys. odlewów rocznie. Inwestycja kosztowała ok. 40 mln zł. Komponenty mają trafiać zakładu w niemieckim Kassel, gdzie staną się częścią elektrycznych układów napędowych. – Jestem dumny, że poznańska odlewnia ma swój wkład w rozwój i produkcję samochodów nowej generacji. To pierwszy produkt w portfolio zakładu, który zabudowany zostanie w elektrycznym modelu Volkswagen ID.3. Co równie ważne, jego produkcja będzie neutralna pod względem emisji CO₂ – mówi dr Thomas Kreuzinger – Janik, dyrektor Odlewni Volkswagen Poznań.

""

fot. VW

Foto: moto.rp.pl

""

fot. VW

Foto: moto.rp.pl

Proces produkcji jest całkowicie zautomatyzowany. Linia jest sterowana cyfrowo z wykorzystaniem systemu kodów DCM (opisują wszystkie niezbędne parametry odlewania i obróbki) i kamer. Robot i skaner laserowy zapewniają bezobsługowy załadunek części na linię obróbczą, a na jej końcu komponenty są automatycznie pakowane. Dane o przygotowanych paczkach są wysyłane do systemu logistycznego. Nie znaczy to, że cały proces odbywa się bez udziału ludzi. Już w 2018 r. przeszkolono 15 pracowników do obsługi nowej linii produkcyjnej. Trafi tu także trójka absolwentów Szkoły Odlewników, prowadzonej na terenie zakładu przy współpracy z Zespołem Szkół Nr 1 w Swarzędzu.

CZYTAJ TAKŻE: Milion nowych aut na prąd w UE w 2020 r.

Odlewnia Volkswagen Poznań jest trzecim pod względem wielkości takim zakładem w koncernie Volkswagena. Co trzeci samochód Grupy VW posiada części wyprodukowane w poznańskim zakładzie.

""

ID.3 ma 150-konny silnik elektryczny. Najtańsza wersja auta, wyceniona na 130 tys. zł., ma akumulatory o pojemności 45 kWh, co wystarczy na przejechanie 330 km (wg procedury WLTP). / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

W Poznaniu będą powstawać elementy obudowy przekładni silnika, docelowa produkcja sięgnie 500 tys. odlewów rocznie. Inwestycja kosztowała ok. 40 mln zł. Komponenty mają trafiać zakładu w niemieckim Kassel, gdzie staną się częścią elektrycznych układów napędowych. – Jestem dumny, że poznańska odlewnia ma swój wkład w rozwój i produkcję samochodów nowej generacji. To pierwszy produkt w portfolio zakładu, który zabudowany zostanie w elektrycznym modelu Volkswagen ID.3. Co równie ważne, jego produkcja będzie neutralna pod względem emisji CO₂ – mówi dr Thomas Kreuzinger – Janik, dyrektor Odlewni Volkswagen Poznań.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego