Ponad połowa nowych Toyot w Europie to hybrydy

Popularność hybryd zwiększyła się o 18 procent rok do roku. W Polsce 35 procent nowych Toyot to hybrydy.

Publikacja: 10.07.2019 18:21

Ponad połowa nowych Toyot w Europie to hybrydy

Foto: moto.rp.pl

Pierwsze półrocze tego roku zakończyło się dla Toyoty w Europie z rekordowym wynikiem sprzedaży. Duży udział mają w tym modele hybrydowe, których gama na europejskim rynku obejmuje 20 modeli, w tym cztery nowe, które zadebiutowały w tym roku. Toyota Motor Europe sprzedała od stycznia do czerwca 578 400 samochodów, o 3,3 procent więcej rok do roku. Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe jest przekonany, że Toyota w Europie jest na dobrej drodze do zakończenia roku wynikiem 1 065 000 sprzedanych aut.

""

Toyota Corolla Hybrid.

Foto: moto.rp.pl

Dobrze przyjęta została nowa Corolla. To pierwszy model, który realizuje nową strategię oferowania w Europie dwóch napędów hybrydowych dla każdego modelu. W pierwszym półroczu udział hybryd w sprzedaży Corolli Hatchback i TS Kombi wyniósł aż 83 procent. Nowa Corolla Sedan jest dostępna z napędem hybrydowym (122 KM), a jego udział w całkowitej sprzedaży modelu wynosi około 50 procent.

""

Toyota Yaris Hybrid.

Foto: moto.rp.pl

Udział hybryd w sprzedaży Toyota Motor Europe w regionie wyniósł w pierwszym półroczu 52 procent, a w Europie Zachodniej i Środkowej – 62 procent. Sprzedaż marki Toyota w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 530 000 aut (+3,2 procent rok do roku). Najpopularniejszymi modelami w tym okresie były Yaris (131 000 egz.), Corolla dostępna z trzema rodzajami nadwozia (103 000 egz.), Toyota C-HR (79 000 egz.) oraz RAV4 (72 800 egz.). Największe wzrosty zanotowały Mirai (+65 procent), Camry (+32 procent) i RAV4 (+25 procent).

""

Toyota C-HR.

Foto: moto.rp.pl

Liderami rynku hybryd są Corolla (72 884 egz.), Toyota C-HR (70 300 egz.) oraz Yaris (66 400 egz.). Corolla Hatchback i TS Kombi uzyskały wynik 57 700 egz., zaś Corolla Sedan 15 200 egz. Całkowita sprzedaż hybryd Toyoty wyniosła w pierwszym półroczu 275 300 aut, o 18 procent więcej rok do roku. Udział hybryd w sprzedaży marki Toyota w Europie wynosi 51 procent – w tym w Europie Zachodniej i Środkowej 60 procent, zaś w Europie Wschodniej, Kazachstanie, Turcji, Izraelu i na Kaukazie 24 procent.

ZOBACZ TAKŻE: Toyota: nadciąga alkoholowa hybryda

""

Toyota Camry.

Foto: moto.rp.pl

W Polsce hybrydy Toyoty również cieszą się rosnącą popularnością. Japońska marka dostarczyła w tym roku klientom 11 500 takich samochodów, zaś łączna sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce wzrosła do 60 100 egzemplarzy. Najpopularniejszym modelem w naszym kraju jest Corolla Hybrid z wynikiem 3 898 aut, zaś drugie i trzecie miejsce zajmują Toyota C-HR Hybrid (2494 egz.) i RAV4 Hybrid (2 469 egz.). Yaris Hybrid uzyskał sprzedaż 1 252 aut, nowa Toyota Camry 825 egz, a pozostałe modele hybrydowe 561 egz. Udział hybryd w sprzedaży Toyoty w Polsce wzrósł do 35 procent.

""

Toyota RAV4.

Foto: moto.rp.pl

Pierwsze półrocze tego roku zakończyło się dla Toyoty w Europie z rekordowym wynikiem sprzedaży. Duży udział mają w tym modele hybrydowe, których gama na europejskim rynku obejmuje 20 modeli, w tym cztery nowe, które zadebiutowały w tym roku. Toyota Motor Europe sprzedała od stycznia do czerwca 578 400 samochodów, o 3,3 procent więcej rok do roku. Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe jest przekonany, że Toyota w Europie jest na dobrej drodze do zakończenia roku wynikiem 1 065 000 sprzedanych aut.

Pozostało 80% artykułu
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką