Ponad połowa nowych Toyot w Europie to hybrydy

Popularność hybryd zwiększyła się o 18 procent rok do roku. W Polsce 35 procent nowych Toyot to hybrydy.

Publikacja: 10.07.2019 18:21

Ponad połowa nowych Toyot w Europie to hybrydy

Foto: moto.rp.pl

Pierwsze półrocze tego roku zakończyło się dla Toyoty w Europie z rekordowym wynikiem sprzedaży. Duży udział mają w tym modele hybrydowe, których gama na europejskim rynku obejmuje 20 modeli, w tym cztery nowe, które zadebiutowały w tym roku. Toyota Motor Europe sprzedała od stycznia do czerwca 578 400 samochodów, o 3,3 procent więcej rok do roku. Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe jest przekonany, że Toyota w Europie jest na dobrej drodze do zakończenia roku wynikiem 1 065 000 sprzedanych aut.

""

Toyota Corolla Hybrid.

moto.rp.pl

Dobrze przyjęta została nowa Corolla. To pierwszy model, który realizuje nową strategię oferowania w Europie dwóch napędów hybrydowych dla każdego modelu. W pierwszym półroczu udział hybryd w sprzedaży Corolli Hatchback i TS Kombi wyniósł aż 83 procent. Nowa Corolla Sedan jest dostępna z napędem hybrydowym (122 KM), a jego udział w całkowitej sprzedaży modelu wynosi około 50 procent.

""

Toyota Yaris Hybrid.

moto.rp.pl

Udział hybryd w sprzedaży Toyota Motor Europe w regionie wyniósł w pierwszym półroczu 52 procent, a w Europie Zachodniej i Środkowej – 62 procent. Sprzedaż marki Toyota w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 530 000 aut (+3,2 procent rok do roku). Najpopularniejszymi modelami w tym okresie były Yaris (131 000 egz.), Corolla dostępna z trzema rodzajami nadwozia (103 000 egz.), Toyota C-HR (79 000 egz.) oraz RAV4 (72 800 egz.). Największe wzrosty zanotowały Mirai (+65 procent), Camry (+32 procent) i RAV4 (+25 procent).

""

Toyota C-HR.

moto.rp.pl

Liderami rynku hybryd są Corolla (72 884 egz.), Toyota C-HR (70 300 egz.) oraz Yaris (66 400 egz.). Corolla Hatchback i TS Kombi uzyskały wynik 57 700 egz., zaś Corolla Sedan 15 200 egz. Całkowita sprzedaż hybryd Toyoty wyniosła w pierwszym półroczu 275 300 aut, o 18 procent więcej rok do roku. Udział hybryd w sprzedaży marki Toyota w Europie wynosi 51 procent – w tym w Europie Zachodniej i Środkowej 60 procent, zaś w Europie Wschodniej, Kazachstanie, Turcji, Izraelu i na Kaukazie 24 procent.

ZOBACZ TAKŻE: Toyota: nadciąga alkoholowa hybryda

""

Toyota Camry.

moto.rp.pl

W Polsce hybrydy Toyoty również cieszą się rosnącą popularnością. Japońska marka dostarczyła w tym roku klientom 11 500 takich samochodów, zaś łączna sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce wzrosła do 60 100 egzemplarzy. Najpopularniejszym modelem w naszym kraju jest Corolla Hybrid z wynikiem 3 898 aut, zaś drugie i trzecie miejsce zajmują Toyota C-HR Hybrid (2494 egz.) i RAV4 Hybrid (2 469 egz.). Yaris Hybrid uzyskał sprzedaż 1 252 aut, nowa Toyota Camry 825 egz, a pozostałe modele hybrydowe 561 egz. Udział hybryd w sprzedaży Toyoty w Polsce wzrósł do 35 procent.

""

Toyota RAV4.

moto.rp.pl

Pierwsze półrocze tego roku zakończyło się dla Toyoty w Europie z rekordowym wynikiem sprzedaży. Duży udział mają w tym modele hybrydowe, których gama na europejskim rynku obejmuje 20 modeli, w tym cztery nowe, które zadebiutowały w tym roku. Toyota Motor Europe sprzedała od stycznia do czerwca 578 400 samochodów, o 3,3 procent więcej rok do roku. Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe jest przekonany, że Toyota w Europie jest na dobrej drodze do zakończenia roku wynikiem 1 065 000 sprzedanych aut.

Pozostało 80% artykułu
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Od kuchni
PZU zaniża odszkodowania napraw powypadkowych?