Toyota: nadciąga alkoholowa hybryda

Jakkolwiek to brzmi, jest prawdą. Toyota ogłosiła właśnie, że już w przyszłym roku w Brazylii uruchomi produkcję Corolli, która będzie pierwszym na świecie samochodem wykorzystującym technologię flex fuel w napędzie hybrydowym. Auto będzie jeździć na prądzie, zwykłym paliwie i… etanolu z trzciny cukrowej.

Publikacja: 21.04.2019 12:54

Toyota: nadciąga alkoholowa hybryda

Foto: Toyota Corolla flex fuel hybrid zaprezentowana – jeszcze w częściowym maskowaniu – w Sao Paolo w Brazyli / fot. Toyota Brazil

Samochód ma powstawać w fabryce Toyoty w Indaiatuba, w którą Japończycy zainwestują miliard reali (254,7 mln dol.). O nowym projekcie opowiadali wspólnie podczas konferencji w Bandeirantes Palace, siedzibie rządu stanu São Paulo jego gubernator Joao Doria i szef brazylijskiego oddziału koncernu prezydent Rafael Chang. Nie wiadomo, czy produkowana w Brazylii Corolla sedan będzie się różnić od 12. generacji tego modelu, który miał swoją premierę w marcu 2018 r. w Genewie. Przedstawione w São Paulo auto było w częściowym maskowaniu, być może więc zostaną wprowadzone jakieś modyfikacje.

""

Rafael Chang, prezes Toyota Brasil i João Doria, gubernator prowincji São Paulo podczas ogłoszenia decyzji o produkcji innowacyjnej Corolli w brazylijskiej fabryce koncernu / fot. Toyota Brasil

moto.rp.pl

Prace nad hybrydą flex fuel Toyota rozpoczęła w 2015 r. Ich celem było osiągnięcie wysokiej wydajności przy jak najniższej emisji spalin, w dodatku z wykorzystaniem paliwa pochodzącego w 100 proc. ze źródła odnawialnego. W marcu 2018 r. firma przeprowadziła pierwsze testy hybrydy typu flex, zamontowanej w modelu Prius. W grudniu 2018 r. Toyota potwierdziła, że taki zespół napędowy będzie produkowany, choć na razie nie podano żadnych danych technicznych. Nie wiadomo, czy jest to przekonstruowana, podstawowa jednostka napędowa nowej generacji Corolli, oparta o benzynowy silnik 1,8 l, czy inne rozwiązanie. Wpływ na decyzję o uruchomieniu produkcji nowej Corolli w Brazylii miało zatwierdzenie przez brazylijski Kongres pakietu zachęt podatkowych Rota 2030, którego celem jest m.in. stymulowanie produkcji bardziej wydajnych pojazdów.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota Corolla: Koniec schizmy

Etanol, produkowany z wytłoków trzciny cukrowej, jest popularnym w Brazylii paliwem samochodowym. Nikt jednak nie próbował dotąd wykorzystywać go do jednostek hybrydowych. Według zapowiedzi Toyoty nowa, produkowana w Brazylii Corolla, jedyny pojazd z silnikiem elektrycznym i zmodyfikowaną technologią flexfuel, będzie najbardziej wydajnym samochodem napędzanym etanolem w tym kraju i najczystszą hybrydą na świecie.

""

Nowa rodzina Corolli wykorzystuje głównie napędy hybrydowe / fot. Toyota

moto.rp.pl

– W ciągu ostatnich 50 lat Corolla była synonimem niezawodności, bezpieczeństwa i jakości. Dzięki nowej generacji chcemy, aby była rozpoznawana jako symbol nowoczesności, a przede wszystkim jako nowa forma mobilności. Jesteśmy entuzjastami silników elektrycznych i prekursorami masowego rozpowszechniania tej technologii. Teraz po raz kolejny tworzymy historię, wprowadzając hybrydowy napęd flex do jednej z największych ikon w branży motoryzacyjnej – mówi Rafael Chang, prezes Toyota Brazil.

""

12. generacja Toyoty Corolli sedan. Nie wiadomo, czy w wersji produkowanej w Brazylii nadwozie to zostanie zmodyfikowane / fot. Toyota

moto.rp.pl

12 generacja najlepiej sprzedającego się samochodu osobowego na świecie trafi do salonów w Brazylii w IV kwartale 2019 r. Corolla w wersji sedan, bo to nadwozie jest szalenie popularne w krajach Ameryki Południowej, wyposażona w innowacyjną jednostkę napędową ma się pojawić na rynku w I połowie 2020 r. Z brazylijskiej fabryki ma być eksportowana m.in. do Argentyny, Paragwaju, Urugwaju, Chile, Peru i Kolumbii.

Samochód ma powstawać w fabryce Toyoty w Indaiatuba, w którą Japończycy zainwestują miliard reali (254,7 mln dol.). O nowym projekcie opowiadali wspólnie podczas konferencji w Bandeirantes Palace, siedzibie rządu stanu São Paulo jego gubernator Joao Doria i szef brazylijskiego oddziału koncernu prezydent Rafael Chang. Nie wiadomo, czy produkowana w Brazylii Corolla sedan będzie się różnić od 12. generacji tego modelu, który miał swoją premierę w marcu 2018 r. w Genewie. Przedstawione w São Paulo auto było w częściowym maskowaniu, być może więc zostaną wprowadzone jakieś modyfikacje.

Pozostało 81% artykułu
Na drodze
Więcej nowych dróg przed końcem roku
Na drodze
Polska stoi w korkach. Miasta mają wciąż absurdalne pomysły
Na drodze
Specjalna, bezpieczna torebka Skody
Na drodze
Suzuki wprowadza aplikację „Moje Suzuki” na smartfony