Czas okrążenia toru Nurburgring wynoszący 7 min 07,55 s oznacza, że jeszcze przedprodukcyjny Taycan po liftingu to najszybsze elektryczne Porsche, jakie pokonało Północną Pętlę. Pobił poprzedni rekord Tesli Model S Plaid o 17 s., a także o 26 s. poprawił czas aktualnego Taycana Turbo S. Do wyniku Rimaca Nevery brakuje mu niewiele ponad 2 sekund. Więcej informacji na temat Taycana po liftingu najprawdopodobniej zostanie ujawnionych przez markę w marcu. Można się spodziewać, że wersja, która pobiła rekord otrzyma oznaczenia „Turbo GT”. Taycan, który ustanowił nowy rekord był nieco zmodyfikowany ponieważ miał zamontowane kubełkowe fotele i klatkę bezpieczeństwa.

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowe Porsche 911 pojawi się w 2025 r. Nadchodzi rewolucja w gamie silnikowej

Na dane techniczne nowego Taycana trzeba będzie poczekać

Jeszcze nie wiadomo, jakie zmiany przeszedł napęd i czy nowy rekord to tylko zasługa mocniejszych silników, czy również mniejszej masy i nowych akumulatorów. Jasne jest, że nowy układ napędowy Taycana po liftingu potrafi czerpać energię z akumulatorów większymi garściami. Porsche twierdzi, że kierowca testowy Lars Kern przejechał kilka okrążeń niemal w tym samym czasie, co oznacza, że napęd nawet podczas maksymalnych obciążeń pozostaje stabilny termicznie. Nie jest tajemnicą, że długie proste i związana z nimi jazda z maksymalną prędkością powoduje spadek osiągów i stanowi potężne wyzwanie na napędów elektrycznych.

Czytaj więcej

Droga za 5 mld zł zostanie zbudowana w zachodniej Polsce

Czytaj więcej

Po 65 roku życia możesz stracić prawo jazdy. Nowe przepisy UE już od 2024 r.