Nowe BMW i3 będzie wyglądało jak „prawdziwe” BMW

Jeden z dyrektorów BMW porównał model i3 do „outsidera w klasie”. Zapowiedziany następca niedużego „elektryka” ma być zaprojektowany w bardziej konserwatywny sposób.

Publikacja: 03.11.2023 09:07

BMW i3s (2018 r.)

BMW i3s (2018 r.)

Foto: mat. prasowe

BMW i3 w żadnym wypadku nie można nazwać rynkową porażką. Przez dziewięć lat wyprodukowano 250 000 egzemplarzy tego relatywnie przystępnego cenowo auta elektrycznego. Dla wielu klientów był to pierwszy samochód elektryczny. Dużo klientów dzięki i3 przekonało się do elektromobilności. Nie tylko poprzez zakup, ale np. wypożyczając taki samochód na minuty w carsharingu. Jednak BMW i3 wzbudzało także kontrowersje, przede wszystkim za sprawą swojej stylistyki. Futurystyczne i nietypowe, wysokie nadwozie na wąskich kołach bywało porównywane… do kiosku. Zamysł stylistów był jasny. Elektryczne (oraz sprzedawane w wersji ze spalinowym range extenderem) i3 miało się wyróżniać. Czasy się zmieniły, auta na prąd stały się już codziennością w portfolio marek i nie trzeba już podkreślać ich odmienności kształtami i wzorami.

Czytaj więcej

BMW nie odpuszcza i pracuje nad nowymi generacjami silników benzynowych i diesla
BMW i3s (2018 r.)

BMW i3s (2018 r.)

mat. prasowe

Następca i3 bez stylistycznych udziwnień

Frank Weber, członek zarządu BMW AG ds. rozwoju w rozmowie z Automobilwoche stwierdził, że: „wiele osób lubiło i3, ale w oczach innych to nie było prawdziwe BMW. Było trochę takim outsiderem w klasie. Następca będzie miał inną formę”. Kolejne i3, choć być może powstanie pod inną nazwą powinno się pojawić za kilka lat. - BMW zdecydowanie potrzebuje wprowadzić na rynek przystępny samochód kompaktowy. Widzimy, jak ważne jest oferowanie klientom najlepszego możliwego wejścia do marki BMW. Dlatego bardzo uważnie myślimy nad tym, jak model bazowy mógłby być częścią rodziny Neue Klasse – komntuje Weber.

BMW i3s (2018 r.)

BMW i3s (2018 r.)

mat. prasowe

BMW ma wprowadzić na rynek w ciągu najbliższych dwóch lat cztery modele Neue Klasse, czyli auto z „nowego rozdania”, wyróżniające się elektryczną platformą i charakterystyczną, świeżą stylistyką, z delikatnymi elementami retro. Jednym z nich może być następca i3. Jak może wyglądać? Niewykluczone, że podobnie do prototypu BMW i Vision Circular pokazanego w 2021 roku w Monachium, ponieważ kształt tamtego konceptu przypominał samochód kompaktowy. Bardzo odważny i futurystyczny wygląd z całą pewnością będzie jednak ugładzony. W innym przypadku ponownie moglibyśmy mówić o „outsiderze".

Czytaj więcej

Koniec produkcji BMW i3. Pionier e-mobilności zniknie z rynku

BMW i3 w żadnym wypadku nie można nazwać rynkową porażką. Przez dziewięć lat wyprodukowano 250 000 egzemplarzy tego relatywnie przystępnego cenowo auta elektrycznego. Dla wielu klientów był to pierwszy samochód elektryczny. Dużo klientów dzięki i3 przekonało się do elektromobilności. Nie tylko poprzez zakup, ale np. wypożyczając taki samochód na minuty w carsharingu. Jednak BMW i3 wzbudzało także kontrowersje, przede wszystkim za sprawą swojej stylistyki. Futurystyczne i nietypowe, wysokie nadwozie na wąskich kołach bywało porównywane… do kiosku. Zamysł stylistów był jasny. Elektryczne (oraz sprzedawane w wersji ze spalinowym range extenderem) i3 miało się wyróżniać. Czasy się zmieniły, auta na prąd stały się już codziennością w portfolio marek i nie trzeba już podkreślać ich odmienności kształtami i wzorami.

Na prąd
Niemiecki gigant motoryzacyjny wycofuje się z elektromobilnej transformacji
Na prąd
Do Chorwacji nie jedź elektrykiem. Sieć ładowarek w Europie jest mocno dziurawa
Na prąd
Jest pozwolenie na budowę fabryki Izery. Rząd nie zdecydował, czy się zgodzi na inwestycję
Na prąd
Elektryczny Rimac Nevera klapą sprzedażową. „Superbogaci wolą silniki spalinowe”
Na prąd
Motoryzacyjny gigant wycofuje się z elektrycznej strategii