ANP Enertech, koreański producent komponentów do baterii litowo-jonowych, zainwestuje blisko 150 mln zł w Polsce. Nowa fabryka powstanie na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Invest Park. Dzięki tej inwestycji powstanie ok. 100 nowych miejsc pracy. W powstałych zakładach wytwarzany będzie wtórny środek przewodzący do baterii litowo-jonowych. Produkcja ruszy w grudniu 2023 roku. Odbiorcami będą głównie koreańscy producenci baterii do pojazdów elektrycznych z województwa dolnośląskiego i śląskiego. Koreańska firma jest kolejną która zainwestowała w Polsce w sektorze e-mobilności. PAIH obsłużyła już 13 takich projektów koreańskich inwestorów. – Od wybuchu pandemii ściągnęliśmy do Polski niemal tyle samo koreańskich projektów sektora e-mobilności, ile zamknęliśmy przed rokiem 2020 – powiedział Krzysztof Drynda, Prezes Zarządu PAIH.

Czytaj więcej

BMW wybrało Węgry. Będzie budować tam akumulatory do samochodów elektrycznych

Przedstawiciele firmy ANP Enertech twierdzą, że budowa fabryki na terenie Polski to kolejna szansa na zwiększenie silnej pozycji na arenie europejskiej. Polska ma szanse stać się hubem dla zeroemisyjnego sektora. – Było kilka powodów, dla których zdecydowaliśmy się na założenie pierwszego zagranicznego zakładu produkcyjnego w Polsce – powiedział Kwangmin Lee, Prezes Zarządu ANP Enertech. Dodał, że najważniejszym było znaczenie Europy i Polski dla rozwoju rynku pojazdów elektrycznych i sektora energetycznego. Jesteśmy przekonani, że będziemy się tu stabilnie rozwijać nie tylko w zakresie produkcji akumulatorów CNT do pojazdów elektrycznych, ale także w sektorze energii odnawialnej i branży nowoczesnych wyświetlaczy elektronicznych.

Polska jest istotnym partnerem dla firm związanych z sektorem e-mobility. Przykładem jest choćby projekt w Radzikowicach, gdzie powstała pierwsza w Europie gigafabryka materiałów akumulatorowych. Z kolei na Dolnym Śląsku powstał największy zakład recyklingu baterii, a w Stalowej Woli, koreańska firma wybuduje największą na świecie fabrykę folii miedzianej używanej do produkcji baterii stosowanych w samochodach elektrycznych.

Czytaj więcej

Tak wygląda całkowicie elektryczny następca Toyoty C-HR