44 proc. właścicieli e-modeli VW ID jeździ więcej niż kierowcy klasycznych aut

Volkswagen zrobił badanie, z którego wynika, że użytkownicy elektrycznych modeli bardzo aktywnie korzystają ze swoich aut. Nie stronią od krótszych i dłuższych wyjazdów za miasto.

Publikacja: 07.10.2022 10:44

44 proc. właścicieli e-modeli VW ID jeździ więcej niż kierowcy klasycznych aut

Foto: Mariusz Barwiński

W drugim kwartale 2022 r. co dziesiąty nowo rejestrowany samochód w krajach UE był w pełni elektryczny. Według branżowego rankingu za rok 2021, Volkswagen zajął 2. miejsce pod względem liczby sprzedanych aut elektrycznych w Europie. InsightOut Lab i marka Volkswagen postanowili zadać kilka pytań użytkownikom elektrycznych modeli ID w Polsce dotyczących sposobu użytkowania pojazdów. Z ankiety wynika, że bardzo aktywnie korzystają oni ze swoich aut. Blisko połowa pytanych (44 procent) przejeżdża tygodniowo powyżej 400 km, a zaledwie 7 procent korzysta z auta sporadycznie, pokonując dystans krótszy niż 100 km. Kolejne 11 procent zadeklarowało przebieg w przedziale 301-400 km. Dość często spotykane są też „kilometrówki” w przedziałach 101-200 oraz 201-300 km. Wskazało je po 19 procent ankietowanych właścicieli Volkswagenów ID. Dla porównania, z badania PSPA wynika, że tylko ok. 15 procent kierowców (zarówno aut elektrycznych, jak i spalinowych) pokonuje tygodniowo ponad 350 km. Ta wartość daje aż ok. 18 tysięcy kilometrów rocznie, podczas gdy według popularnej porównywarki ubezpieczeń średnia dla Polski wynosi około 8600 km.

Czytaj więcej

Elektromobilność albo wizja złomowiska UE

Analiza danych demograficznych z badania pozwala sprawdzić, czy wiek kierowców wpływa na to, jak dużo jeżdżą swoim autem. Okazuje się, że choć w każdej z grup wiekowych widać przewagę osób deklarujących tygodniowy przebieg powyżej 400 km, to w grupach powyżej 49 lat jest ich najwięcej. W przedziale do 39 lat odsetek ten wyniósł 33 procent, a w grupie 40-49 lat – 41 procent. Natomiast dla grupy 50-59 lat mówimy o poziomie aż 56 procent, a w przedziale 60 lat i więcej – 47 procent.

Volkswagen ID.5 GTX

Volkswagen ID.5 GTX

Foto: mat. prasowe

Sprawdzono też dokąd i w jakim celu jeżdżą właściciele elektrycznych Volkswagenów. Okazuje się, że statystyczny właściciel elektrycznego Volkswagena najczęściej – 95 procent wskazań – porusza się po mieście załatwiając różne codzienne sprawy. Niewielu mniej badanych wskazało dojazdy do pracy (88 procent) oraz na nie za długie wycieczki za miasto (87 procent). Na dłuższe wypady rekreacyjne (ponad 100 km w jedną stronę) regularnie decyduje się 81 procent respondentów. Wśród pozostałych odpowiedzi do wyboru odsetki wskazań były niższe, choć wciąż wysokie. Dłuższe wypady wakacyjne uzyskały 62 procent głosów, odwożenie dzieci do szkoły lub przedszkola – 52 procent, a zabieranie swoich pociech na zajęcia pozalekcyjne – 49 procent.

Czytaj więcej

Bentley Continetal GTC: Wybór idealny
Na prąd
Ile kosztuje ładowanie auta elektrycznego? Kolejne podwyżki cen na stacjach ładowania
Na prąd
Nawet w Norwegii Tesla popadła w niełaskę. Lidera rynku wyprzedziła Toyota i VW
Na prąd
Chiny również nie chcą Tesli. Spadek sprzedaży giganta na całym świecie
Na prąd
Następca Dacii Spring będzie produkowany w Europie. Cena poniżej 75 tys. zł
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Na prąd
Gigant produkujący akumulatory chce wejść na drugą giełdę. Cel to 5 mld dolarów