44 proc. właścicieli e-modeli VW ID jeździ więcej niż kierowcy klasycznych aut

Volkswagen zrobił badanie, z którego wynika, że użytkownicy elektrycznych modeli bardzo aktywnie korzystają ze swoich aut. Nie stronią od krótszych i dłuższych wyjazdów za miasto.

Publikacja: 07.10.2022 10:44

44 proc. właścicieli e-modeli VW ID jeździ więcej niż kierowcy klasycznych aut

Foto: Mariusz Barwiński

W drugim kwartale 2022 r. co dziesiąty nowo rejestrowany samochód w krajach UE był w pełni elektryczny. Według branżowego rankingu za rok 2021, Volkswagen zajął 2. miejsce pod względem liczby sprzedanych aut elektrycznych w Europie. InsightOut Lab i marka Volkswagen postanowili zadać kilka pytań użytkownikom elektrycznych modeli ID w Polsce dotyczących sposobu użytkowania pojazdów. Z ankiety wynika, że bardzo aktywnie korzystają oni ze swoich aut. Blisko połowa pytanych (44 procent) przejeżdża tygodniowo powyżej 400 km, a zaledwie 7 procent korzysta z auta sporadycznie, pokonując dystans krótszy niż 100 km. Kolejne 11 procent zadeklarowało przebieg w przedziale 301-400 km. Dość często spotykane są też „kilometrówki” w przedziałach 101-200 oraz 201-300 km. Wskazało je po 19 procent ankietowanych właścicieli Volkswagenów ID. Dla porównania, z badania PSPA wynika, że tylko ok. 15 procent kierowców (zarówno aut elektrycznych, jak i spalinowych) pokonuje tygodniowo ponad 350 km. Ta wartość daje aż ok. 18 tysięcy kilometrów rocznie, podczas gdy według popularnej porównywarki ubezpieczeń średnia dla Polski wynosi około 8600 km.

Czytaj więcej

Elektromobilność albo wizja złomowiska UE

Analiza danych demograficznych z badania pozwala sprawdzić, czy wiek kierowców wpływa na to, jak dużo jeżdżą swoim autem. Okazuje się, że choć w każdej z grup wiekowych widać przewagę osób deklarujących tygodniowy przebieg powyżej 400 km, to w grupach powyżej 49 lat jest ich najwięcej. W przedziale do 39 lat odsetek ten wyniósł 33 procent, a w grupie 40-49 lat – 41 procent. Natomiast dla grupy 50-59 lat mówimy o poziomie aż 56 procent, a w przedziale 60 lat i więcej – 47 procent.

Volkswagen ID.5 GTX

Volkswagen ID.5 GTX

Foto: mat. prasowe

Sprawdzono też dokąd i w jakim celu jeżdżą właściciele elektrycznych Volkswagenów. Okazuje się, że statystyczny właściciel elektrycznego Volkswagena najczęściej – 95 procent wskazań – porusza się po mieście załatwiając różne codzienne sprawy. Niewielu mniej badanych wskazało dojazdy do pracy (88 procent) oraz na nie za długie wycieczki za miasto (87 procent). Na dłuższe wypady rekreacyjne (ponad 100 km w jedną stronę) regularnie decyduje się 81 procent respondentów. Wśród pozostałych odpowiedzi do wyboru odsetki wskazań były niższe, choć wciąż wysokie. Dłuższe wypady wakacyjne uzyskały 62 procent głosów, odwożenie dzieci do szkoły lub przedszkola – 52 procent, a zabieranie swoich pociech na zajęcia pozalekcyjne – 49 procent.

Czytaj więcej

Bentley Continetal GTC: Wybór idealny

W drugim kwartale 2022 r. co dziesiąty nowo rejestrowany samochód w krajach UE był w pełni elektryczny. Według branżowego rankingu za rok 2021, Volkswagen zajął 2. miejsce pod względem liczby sprzedanych aut elektrycznych w Europie. InsightOut Lab i marka Volkswagen postanowili zadać kilka pytań użytkownikom elektrycznych modeli ID w Polsce dotyczących sposobu użytkowania pojazdów. Z ankiety wynika, że bardzo aktywnie korzystają oni ze swoich aut. Blisko połowa pytanych (44 procent) przejeżdża tygodniowo powyżej 400 km, a zaledwie 7 procent korzysta z auta sporadycznie, pokonując dystans krótszy niż 100 km. Kolejne 11 procent zadeklarowało przebieg w przedziale 301-400 km. Dość często spotykane są też „kilometrówki” w przedziałach 101-200 oraz 201-300 km. Wskazało je po 19 procent ankietowanych właścicieli Volkswagenów ID. Dla porównania, z badania PSPA wynika, że tylko ok. 15 procent kierowców (zarówno aut elektrycznych, jak i spalinowych) pokonuje tygodniowo ponad 350 km. Ta wartość daje aż ok. 18 tysięcy kilometrów rocznie, podczas gdy według popularnej porównywarki ubezpieczeń średnia dla Polski wynosi około 8600 km.

Na prąd
Największe w historii Mercedesa zamówienie na elektryczne ciężarówki
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Na prąd
Miał być hit a jest niewypał. Spada popyt na Teslę Cybertruck. W USA obniżka cen
Na prąd
Porsche weryfikuje plany elektryfikacji. Szansa na powrót spalinowego Macana
Na prąd
Polska będzie budować silniki elektryczne dla Hyundaia. Koreańczycy wybudują fabrykę
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Na prąd
Rewolucja w silnikach elektrycznych. Napęd zabudowany w kołach
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej