Maxus zadebiutuje w Polsce. Za marką stoi chiński gigant motoryzacyjny

Maxus to chiński producent samochodów dostawczych, pickupów i SUV-ów. Marka istnieje na wybranych europejskich rynkach od 2014 roku. Teraz nadszedł czas na oficjalne przedstawicielstwo na polskim rynku.

Publikacja: 14.08.2022 20:40

Maxus Euniq 6

Maxus Euniq 6

Foto: mat. prasowe

Na polskim rynku pojawią się cztery modele Maxusa. Dwa dostawcze (e-Deliver-3 i e-Deliver 9), van (Euniq 5) i SUV (Enuiq 6). Wszystkie będą miały napęd elektryczny. Plany zakładają również wprowadzenie elektrycznego pick-upa o nazwie eT90. Marka Maxus pojawiła się na rynku w 2011 roku, a w Europie w 2018 r. Należy do państwowego koncernu motoryzacyjnego SAIC Motor, który jest jednym z największych chińskich producentów aut (5,37 mln samochodów w 2021 roku). SAIC poza własnymi markami takimi jak Maxus, MG, Roewe, Baojun, Wuling, Feifan, IM buduje samochody w ramach spółek joint venture razem z Volkswagenem i GM.

Czytaj więcej

Chińska marka samochodowa wchodzi na polski rynek z elektrycznym SUV

Nazwa marki ma swoją genezę od modelu LDV Maxus nieistniejącego już brytyjskiego producenta pojazdów użytkowych LDV. Na europejskim rynku Maxus sprzedaje wyłącznie modele z napędem elektrycznym. Na Starym Kontynencie obecnie działa obecnie 125 dealerów. Marka dostępna jest w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Islandii, Grenlandii, na Wyspach Owczych, a od teraz również w Polsce gdzie docelowo ma działać około 20 dealerów m.in. w Warszawie, Gdańsku, Bielsku-Białej, Łodzi i Katowicach.

Maxus e-Deliver3

Maxus e-Deliver3

mat. prasowe

Dostawczy model e-Deliver 3 jest według chińskiej marki pierwszym na świecie autem dostawczym, które od podstaw zostało skonstruowane jako model z napędem elektrycznym. Chiński model będzie konkurentem np. dla Opla Vivaro czy Peugeota Experta. Furgon ma ładowność 905-930 kg i kosztować będzie od 159 725 zł (brutto) za model z mniejszym akumulatorem (35 kWh) i 189 595 (brutto) za wersję z 50 kWh baterią (Peugeot Expert 50 kWh od 208 300 zł).

Maxus e-Deliver 9

Maxus e-Deliver 9

mat. prasowe

Maxus e-Deliver 9 powalczy na rynku m.in. z Fordem e-Transitem i Fiatem e-Ducato. Ma pakę o objętości 9,7/11 m3 i ładowność 1,2 tony. Do wyboru są trzy wielkości baterii: 51,5, 72 lub 88,5 kWh. e-Deliver 9 kosztuje od 303 578 zł (brutto). Dla przykładu Forda Transita (67 kWh) wyceniono na kwote od 263 905 zł.

Maxus Euniq 5

Maxus Euniq 5

mat. prasowe

Van o nazwie Euniq 5 został zaprezentowany w 2019 r. Na polskim rynku auta będą oferowana wyłącznie w najwyższym pakiecie wyposażenia. To typowe dla chińskich marek np. Seres 3 dostępny jest również wyłącznie z maksymalnym wyposażeniem. Euniq 5 ma mieć baterię o pojemności 52,5 kWh, 325 km zsięgu i prędkość maksymalną ograniczoną do 160 km/h. Van zmieści sześć osób. Jego cena startuje od kwoty 222 900 zł (brutto).

Maxus Euniq 6

Maxus Euniq 6

mat. prasowe

Euniq 6 to średniej klasy SUV zaprezentowany w 2019 roku. Na chińskim rynku oferowany jest także pod nazwą D60 z silnikami benzynowymi i hybrydowymi. Elektryk ma mieć moc 177 KM i akumulator od 52,5 do 70,0 kWh, który ma zapewnić zasięg od 350 do 510 km. Cena od 224 900 zł (brutto).

Maxus Euniq 6

Maxus Euniq 6

mat. prasowe

Maxus oferuje 5-letnią gwarancję (do 100 tys. km) i 8-letnią gwarancję na akumulator (w modelach dostawczych do 160 tys. km, a w osobowych do 200 tys. km). Pierwsze egzemplarze dostawczych wersji Maxusa pojawią się w Polsce na koniec lata.

Maxus Euniq 6

Maxus Euniq 6

mat. prasowe

Maxus eT90

Maxus eT90

mat. prasowe

Czytaj więcej

Ford E-Transit Custom: Elektryczny transporter z przodem w stylu e-Mustanga

Na polskim rynku pojawią się cztery modele Maxusa. Dwa dostawcze (e-Deliver-3 i e-Deliver 9), van (Euniq 5) i SUV (Enuiq 6). Wszystkie będą miały napęd elektryczny. Plany zakładają również wprowadzenie elektrycznego pick-upa o nazwie eT90. Marka Maxus pojawiła się na rynku w 2011 roku, a w Europie w 2018 r. Należy do państwowego koncernu motoryzacyjnego SAIC Motor, który jest jednym z największych chińskich producentów aut (5,37 mln samochodów w 2021 roku). SAIC poza własnymi markami takimi jak Maxus, MG, Roewe, Baojun, Wuling, Feifan, IM buduje samochody w ramach spółek joint venture razem z Volkswagenem i GM.

Pozostało 82% artykułu
Na prąd
Oszustwo nie na wnuczka, a na elektryka. Nowy trik złodziei na stacjach ładowania
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Na prąd
Unia zdecydowała. Chińskie elektryki jednak z ponad 35 procentowym cłem
Na prąd
LG opracowuje ognioodporne akumulatory. Cienka warstwa zapobiega ucieczce ciepła
Na prąd
Bentley nie chce być elektryczny. Nowy szef stawia na inne źródło energii
Na prąd
Sprawdzamy czy elektryczny samochód może parkować w garażu?