Decyzję Panasonic Energy, działu konglomeratu Panasonic o wyborze Kansas a nie Oklahomy ułatwiła Laura Kelly, gubernator tego stanu, która skłoniła lokalny parlament do zatwierdzenia pakietu zachęt finansowych na sumę miliarda dolarów. Wstępnie wiadomo już, że Japończycy zainwestują ok. 4 mld dolarów, a fabryka da pracę 4 tysiącom ludzi. Ich przedsięwzięcie ma na celu zwiększenie do 2029 r. trzy- a nawet czterokrotnie mocy produkcyjnych baterii do e-aut we wszystkich zakładach konglomeratu z obecnego poziomu 50 gigawatogodzin (GWh) rocznie. W ramach tego planu Panasonic uruchomi w 2023 r. dwie linie produkcyjne w zakładzie elementów składowych baterii w prefekturze Wakayama (Japonia). Zainwestuje w ten projekt 580 mln dolarów. Będą tam powstawać nowe duże baterie liczące po 4680 ogniw.
Fabryka zlokalizowana w De Soto, na zachodnim przedmieściu Kansas City będzie wytwarzać takie same baterie. Będzie także największym na świecie zakładem tego rodzaju. Stanowy resort handlu poinformował, że zwróci Japończykom 829 mln dolarów po zakończeniu przez nich inwestycji i zatrudnienia załogi. Władze stanu szacują, że zakład zapewni 2,5 mld dolarów rocznie z działalności gospodarczej, co pokryje największą dotychczas subwencję. Kazuo Tadanoru,
Czytaj więcej
W Polsce zarejestrowanych jest 50 990 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. W pierwszej połowie 2022 roku ich liczba zwiększyła się o 12 207 sztuk, czyli o 45 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
prezydent Panasonic Energy oświadczył, że „zwiększanie produkcji w Stanach Zjednoczonych w związku z rosnącą elektryfikacją rynku samochodowego ma zasadnicze znaczenie w sprostaniu popytowi”. Panasonic ma już jedną fabrykę baterii dla Tesli w Newadzie. W ostatnich miesiącach LG Energy Solution i General Motors zapowiedziały wydanie 2,6 mld dolarów na nową fabrykę baterii w stanie Michigan. Koreańczycy przeznaczą dodatkowe 1,4 mld dolarów na budowę kolejnej w Arizonie. Chińska CATL zastanawia się nad zakładem baterii w USA do aut Forda i BMW. Hyundai ogłosił niedawno zamiar zainwestowania 5,54 mld dolarów w zakład baterii i montownię pojazdów elektrycznych w Georgii.
Czytaj więcej
Produkcja Opla Insignia, topowego modelu marki montowanego w niemieckich zakładach w Rüsselsheim, zostanie zakończona jeszcze w tym roku. Topowy model nie może być zelektryfikowany. Nie pozwala na to platforma Insigni.