Obie firmy nawiązały strategiczne partnerstwo, którego celem jest wprowadzenie technologii do masowej produkcji w 2027 roku. Podstawą technologiczną holograficznego wyświetlacza przeziernego jest projektor opracowany przez Hyundaia, który wyświetla na przedniej szybie takie treści, jak dane dotyczące jazdy, instrukcje nawigacji i dane informacyjno-rozrywkowe. Zeiss produkuje ultracienką, przezroczystą folię o grubości mniejszej niż 100 mikrometrów. Zastosowano w niej technologię holograficzną, która wykorzystuje promienie świetlne w celu uwidocznienia wyświetlanej treści. W przeciwieństwie do tradycyjnych wyświetlaczy head-up, które pokazują tylko podstawowe informacje, holograficzny HUD pozwala na znacznie większe i bardziej kompleksowe treści na szerokości całej przedniej szyby.
Nową technologię Hyundai opracowuje wspólnie z niemiecką firmą Zeiss
Czytaj więcej
Hyundai Staria to duży van o futurystycznej stylistyce. Może mieścić 7 lub 9 osób i ma pod maską hybrydę. Sprawdzamy ile kosztuje?
Integracja technologii ma na celu nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa jazdy poprzez wyświetlanie wszystkich ważnych informacji w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, ale także poszerzenie możliwości projektowania we wnętrzu auta. Nowa technologia może szybko wyprzeć klasyczne wyświetlacze HUD. Kolejną zaletą nowej technologii jest to, że pasażerowie również mogą oglądać wyświetlane treści, które mogą obejmować również filmy odtwarzane na postoju.
Nowa technologia wyświetlacza przeziernego może szybko wyprzeć aktualną technologię
Hyundai i Zeiss opracowały już funkcjonalny prototyp holograficznego wyświetlacza HUD. Firmy planują w przyszłości rozszerzyć współpracę na inne zastosowania holografu, w tym wyświetlacze, które pokazują obraz wewnątrz jak i na zewnątrz auta. Nowa technologia ma otrzymać kolejne innowacji zwiększające komfort i bezpieczeństwo w sektorze motoryzacyjnym.