Hyundai wymyślił na nowo wyświetlacz przezierny. To hologram na całej przedniej szybie

Hyundai i niemiecka firma Zeiss pracują nad holograficznym wyświetlaczem przeziernym (HUD), który wykorzystuje przednią szybę samochodu jako przezroczysty wyświetlacz do pokazywania informacji bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.

Publikacja: 01.11.2024 13:53

Nową technologię Hyundai opracowuje wspólnie z niemiecką firmą Zeiss

Nową technologię Hyundai opracowuje wspólnie z niemiecką firmą Zeiss

Foto: mat. prasowe

Obie firmy nawiązały strategiczne partnerstwo, którego celem jest wprowadzenie technologii do masowej produkcji w 2027 roku. Podstawą technologiczną holograficznego wyświetlacza przeziernego jest projektor opracowany przez Hyundaia, który wyświetla na przedniej szybie takie treści, jak dane dotyczące jazdy, instrukcje nawigacji i dane informacyjno-rozrywkowe. Zeiss produkuje ultracienką, przezroczystą folię o grubości mniejszej niż 100 mikrometrów. Zastosowano w niej technologię holograficzną, która wykorzystuje promienie świetlne w celu uwidocznienia wyświetlanej treści. W przeciwieństwie do tradycyjnych wyświetlaczy head-up, które pokazują tylko podstawowe informacje, holograficzny HUD pozwala na znacznie większe i bardziej kompleksowe treści na szerokości całej przedniej szyby.

Nową technologię Hyundai opracowuje wspólnie z niemiecką firmą Zeiss

Nową technologię Hyundai opracowuje wspólnie z niemiecką firmą Zeiss

mat. prasowe

Czytaj więcej

Hyundai Staria jest już w ofercie. Sprawdzamy polskie ceny hybrydowego vana

Integracja technologii ma na celu nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa jazdy poprzez wyświetlanie wszystkich ważnych informacji w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, ale także poszerzenie możliwości projektowania we wnętrzu auta. Nowa technologia może szybko wyprzeć klasyczne wyświetlacze HUD. Kolejną zaletą nowej technologii jest to, że pasażerowie również mogą oglądać wyświetlane treści, które mogą obejmować również filmy odtwarzane na postoju.

Nowa technologia wyświetlacza przeziernego może szybko wyprzeć aktualną technologię

Hyundai i Zeiss opracowały już funkcjonalny prototyp holograficznego wyświetlacza HUD. Firmy planują w przyszłości rozszerzyć współpracę na inne zastosowania holografu, w tym wyświetlacze, które pokazują obraz wewnątrz jak i na zewnątrz auta. Nowa technologia ma otrzymać kolejne innowacji zwiększające komfort i bezpieczeństwo w sektorze motoryzacyjnym.

Czytaj więcej

Nowa koreańska marka samochodowa czeka na zielone światło wejścia na polski rynek

Obie firmy nawiązały strategiczne partnerstwo, którego celem jest wprowadzenie technologii do masowej produkcji w 2027 roku. Podstawą technologiczną holograficznego wyświetlacza przeziernego jest projektor opracowany przez Hyundaia, który wyświetla na przedniej szybie takie treści, jak dane dotyczące jazdy, instrukcje nawigacji i dane informacyjno-rozrywkowe. Zeiss produkuje ultracienką, przezroczystą folię o grubości mniejszej niż 100 mikrometrów. Zastosowano w niej technologię holograficzną, która wykorzystuje promienie świetlne w celu uwidocznienia wyświetlanej treści. W przeciwieństwie do tradycyjnych wyświetlaczy head-up, które pokazują tylko podstawowe informacje, holograficzny HUD pozwala na znacznie większe i bardziej kompleksowe treści na szerokości całej przedniej szyby.

Innowacje
Koniec dominacji dotykowych ekranów. Kolejna marka wraca do fizycznych przycisków
Innowacje
Mazda się nie poddaje. Opracowuje nowy silnik spalinowy. Będzie wyjątkowo "czysty"
Innowacje
BMW pracuje nad nowym silnikiem spalinowym. Opatentowano nową technologię spalania
Innowacje
Ford kontynuuje rozwój silników spalinowych. Nowy patent i technologie
Materiał Promocyjny
Dylematy ekologiczne
Innowacje
Robotaxi, czyli autonomiczne taksówki. To będzie nowy biznes branży motoryzacyjnej