Koncepcja opon szprychowych – bez powietrza – nie jest nowa. Została zaprezentowana trzy lata temu i wzbudziła duże zainteresowanie. Nic dziwnego, kto nie chciałby jeździć bez obawy o potencjalnego "kapcia". Teraz ten pomysł wydaje się bliższy realizacji. Opona tego typu ma być gotowa do 2030 roku. - W ramach dążenia do zapewnienia mobilności teraz i w przyszłości Goodyear rozszerzył testy swoich niepneumatycznych opon bez powietrza na pojazdy elektryczne o dużej mocy – podano w komunikacie prasowym.
Czytaj więcej
Opony odgrywają rolę w redukcji emisji CO2. Dotyczy to również opon do samochodów ciężarowych. To jedna z cech nowej opony Goodyear Fuelmax Endurance.
Testy nowych opon wykonano na Tesli Model 3. Opony sprawdzono na zakrętach, podczas przyspieszania i hamowania. - Po pomyślnym przeprowadzeniu testów trwałości opon niepneumatycznych przy prędkościach do 100 mil na godzinę, Goodyear przetestował alternatywną architekturę opon na firmowym poligonie Akron Proving Grounds – podano w komunickacie.
Czytaj więcej
ADAC, TCS i ÖAMTC opublikowały coroczne testy opon zimowych, odpowiednio na rynkach niemieckim, szwajcarskim i austriackim. Tym samym poznaliśmy listę najlepszych opon zimowych na zbliżający się sezon.
Goodyear poinformował także o znaczących postępach w pracach nad niepneumatycznymi oponami do autonomicznych wahadłowców pasażerskich. Firma bierze udział w pierwszym teście terenowym opon bezpowietrznych w autonomicznym wahadłowcu, prowadzonym przez władze transportowe Jacksonville. - Cieszymy się, że możemy przejść do tej nowej fazy testów i rozwijać wyobraźnię na temat możliwości opon bezdętkowych. Udowodniliśmy, że opony NPT Goodyeara mogą rozwijać prędkości autostradowe, zachowując przy tym dynamiczne prowadzenie wymagane w samochodach osobowych, co jest ważnym kamieniem milowym –powiedział Michael Rachita, Goodyear’s senior program manager.