Goodyear wprowadza na rynek nową oponę do samochodów ciężarowych. Jeden z jej atutów to zmniejszenie emisji CO2, ale nie tylko. Przez swoją specyfikę Fuelmax Endurance wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa jak i na długowieczność opony. Goodyear Fuelmax Endurance przeznaczony jest do użytku w ruchu dalekobieżnym jak i regionalnym. Goodyear deklaruje, że nowa linia produktów jest najbardziej wszechstronną pod względem paliwooszczędności, jaką kiedykolwiek wyprodukował.

Foto: Goodyear Fuelmax Endurance

Niezależnie od rozmiaru nowa opona ma na etykiecie UE klasyfikację B. Goodyear oblicza, że ​flota składająca się ze 100 ciężarówek i może zaoszczędzić do 100 ton emisji CO2 i 40 000 litrów paliwa rocznie, przechodząc z opon z certyfikatem C na opony z oceną B. Zarówno opony na oś kierowaną, jak i opony na oś napędową spełniają kryteria ogumienia całorocznego. Dlatego posiadają na bocznej ściance znajdziemy symbol 3 PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake), czyli symbol śnieżynki na tle trzech szczytów. Ponadto opony są wyposażone w chip RFID, dzięki czemu można je zintegrować z sieciowymi systemami zarządzania oponami, które np. na bieżąco mierzą ciśnienie koła.