Używane auta jak nowe. Renault będzie odnawiać kilkuletnie samochody

Renault oprócz rozwijania elektromobilności stara się przedłużyć życie samochodów już istniejących, co ma stanowić nieocenioną korzyść dla środowiska naturalnego.

Publikacja: 11.07.2023 07:28

Używane auta jak nowe. Renault będzie odnawiać kilkuletnie samochody

Foto: mat. prasowe

Projekt Refactory polega szczegółowej kontroli i doprowadzaniu do nienagannego stanu samochodów 3-4-letnich, głównie poleasingowych. Dzięki temu procesowi oraz wydłużeniu ochrony gwarancyjnej na kolejne dwa lata, okres leasingu i tym samym życie samochodów są wydłużane. Pojazdy regenerowane objęte są tymi samymi standardami jakości wykonania, co samochody nowe. Kolejną gałęzią projektu Refactory jest zamiana napędu ze spalinowego na elektryczny w klasycznych samochodach koncernu. Renault już posiada dwa zakłady specjalizujące się w przedłużaniu życia samochodów. Jeden znajduje się we francuskim mieście Flins, a drugi w Sewilli. Obydwie inwestycje są dowodem na to, że można dziś stworzyć całkowicie nowy i rentowny model działalności przemysłowej sprzyjający rozwojowi bardziej zrównoważonej mobilności. Renault zapowiada rozwój tej gałęzi działalności.

Zakład Refactory obejmuje kilka gałęzi działalności:
- Re-Trofit: przywracanie używanych samochodów do stanu fabrycznego
- Re-Energy: wtórne wykorzystanie używanych akumulatorów trakcyjnych na potrzeby magazynowania energii oraz rozwój nowych technologii pozyskiwania energii w tym również ogniw wodorowych
- Re-Cycle: recykling, zarządzanie zasobami i produkcja skrzyń biegów E-TECH,- Re-Start: utworzenie centrum szkoleniowo-badawczego poświęconego zamkniętemu obiegowi samochodów

Czytaj więcej

Elektryczne Alpine A290_ß śladami Renault 5 Turbo

Poza odświeżaniem kilkuletnich samochodów koncernu Renault rozwija projekt zmiany napędu ze spalinowego na elektryczny w kultowych modelach klasycznych. Obecnie można dokonać takiego procesu w przypadku modeli 4 i 5 oraz Twingo pierwszej generacji. Oferta zostanie w czasem poszerzona. Koszt transformacji napędu na elektryczny wynosi 11 900 euro plus restauracja, jeśli jest konieczna. Oferta obecnie dostępna jest na terenie Francji, gdzie przepisy dopuszczają taką modyfikację przez producenta. Warunkiem jest zachowanie masy, która nie przekracza 120 proc. tej wyjściowej z procesu homologacji. To ograniczenie jest podyktowane względami bezpieczeństwa. Wszystkie podzespoły, takie jak hamulce, czy choćby zawieszenie zostały zaprojektowane dla konkretnej masy. Z tego powodu nie można w klasycznych samochodach zamontować zbyt ciężkich akumulatorów. Producent podkreśla, że zasięg samochodów klasycznych po transformacji będzie ograniczony od ok. 90 km. Po modyfikacji zmieniane jest źródło napędu w karcie pojazdu i klasyk przechodzi kontrolę techniczną. Samochody klasyczne po transformacji będą traktowane jak nowe samochody elektryczne, a zatem będą mogły korzystać z ulg dla samochodów elektrycznych oraz objęte będą 2-letnią ochroną gwarancyjną.

Projekt Refactory jest jednym z kluczowych elementów strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Renault. Ma w założeniach światowy zasięg, jego działania wpisują się w ścieżkę dekarbonizacji, która ma doprowadzić Grupę Renault do neutralności węglowej w Europie w roku 2040. Działalność Renaulta podkreśla, że wydłużanie życia samochodów jest przyjazne dla środowiska. To podważa słuszność inicjatyw wykluczających starsze samochody ze stref miejskich lub nakładanie na nie dodatkowych podatków. Jeśli tylko samochód zachowany jest w nienagannym stanie i posiada aktualny przegląd rejestracyjny korzystne dla środowiska jest wydłużenie jego życia.

Czytaj więcej

Renault Espace: Legendarny van stał się pełnowartościowym SUV-em

Projekt Refactory polega szczegółowej kontroli i doprowadzaniu do nienagannego stanu samochodów 3-4-letnich, głównie poleasingowych. Dzięki temu procesowi oraz wydłużeniu ochrony gwarancyjnej na kolejne dwa lata, okres leasingu i tym samym życie samochodów są wydłużane. Pojazdy regenerowane objęte są tymi samymi standardami jakości wykonania, co samochody nowe. Kolejną gałęzią projektu Refactory jest zamiana napędu ze spalinowego na elektryczny w klasycznych samochodach koncernu. Renault już posiada dwa zakłady specjalizujące się w przedłużaniu życia samochodów. Jeden znajduje się we francuskim mieście Flins, a drugi w Sewilli. Obydwie inwestycje są dowodem na to, że można dziś stworzyć całkowicie nowy i rentowny model działalności przemysłowej sprzyjający rozwojowi bardziej zrównoważonej mobilności. Renault zapowiada rozwój tej gałęzi działalności.

Ekologia
Chińczycy mają sposób na tani wodór. To wywróci rynek do góry nogami
Ekologia
Silnik diesla zasilany wodorem. To osiągnięcie Politechniki Krakowskiej
Ekologia
Strefy Czystego Transportu – spójrzmy na fakty
Ekologia
Nowe badanie UE. Przez ostatnie 12 lat nie odnotowano redukcji emisji CO2
Ekologia
Miłosz Jakubowski: Strefa Czystego Transportu – nie taka straszna, jak ją malują