Honda Hornet CB750: Powrót szerszenia

Wyczekiwana Honda Hornet zadebiutowała podczas targów motocyklowych Intermot. Odważną stylistykę streetfightera uzupełnia 2-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 750 cm3. Nowością jest system komunikacji Honda Smartphone Voice Control kompatybilny po raz pierwszy z iOs.

Publikacja: 08.10.2022 11:40

Honda Hornet CB750: Powrót szerszenia

Foto: mat. prasowe

Japoński producent od dłuższego czasu ujawniał skrawki informacji o nowej generacji kultowego modelu, podsycając ciekawość miłośników „szerszenia”. Podczas targów motocyklowych w niemickiej Kolonii Hornet w końcu ujrzał światło dzienne w całej okazałości. Nowa generacja Hondy Hornet przykuwa uwagę mocno zaznaczonymi, ostrymi liniami, a lusterka motocykla przypominają odstające czułka groźnego owada. Drapieżny wygląd idzie w parze z napędem, któremu nie odebrano „żądła”.

Czytaj więcej

Honda przyspieszy elektryfikację jednośladów. 10 bezemisyjnych modeli do 2025 r.

Hondę Hornet CB750 wyposażono w dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 750 cm3 o mocy 92 KM i momencie obrotowym 75 Nm. Do dyspozycji są trzy standardowe tryby pracy silnika: Standard, Rain i Sport. Dodatkowy tryb User pozwoli na dostosowanie ustawień do własnych preferencji i stylu jazdy. Jednostkę napędową umieszczono w nowej, lekkiej, dwubelkowej ramie o wadze 16,6 kg. Zawieszenie obejmuje widelec upside-down Showa Separate Fork Function Big Piston o średnicy goleni 41 mm oraz tylny amortyzator Pro-Link. Pojemność zbiornika paliwa to 15,2 l. Według danych producenta średnie zużycie paliwa na dystansie 100 km ma wynieść 4,32 l. Łączna masa Hondy Hornet wraz z płynami eksploatacyjnymi to 190 kg.

Honda Hornet CB750

Honda Hornet CB750

Foto: mat. prasowe

Na pokładzie nie zabrakło również nowoczesnej technologii. Kolorowy, 5-calowy wyświetlacz TFT oprócz funkcji informacyjnej, umożliwi połączenie ze smartfonem współpracującym z systemami Android i teraz również z iOs. Model dostępny będzie w trzech wersjach kolorystycznych: czarno-czerwonej, biało-czerwonej, grafitowej i żółtej. Ceny Hondy Hornet CB750 (2023) zaczynają się od 35 900 zł. Pierwsze egzemplarze pojawią się w autoryzowanych punktach sprzedaży w styczniu.

Czytaj więcej

Bugatti oferuje gwarancję na używane egzemplarze

Japoński producent od dłuższego czasu ujawniał skrawki informacji o nowej generacji kultowego modelu, podsycając ciekawość miłośników „szerszenia”. Podczas targów motocyklowych w niemickiej Kolonii Hornet w końcu ujrzał światło dzienne w całej okazałości. Nowa generacja Hondy Hornet przykuwa uwagę mocno zaznaczonymi, ostrymi liniami, a lusterka motocykla przypominają odstające czułka groźnego owada. Drapieżny wygląd idzie w parze z napędem, któremu nie odebrano „żądła”.

Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą
Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym