Oficjalna prezentacja Kawasaki EV odbyła się podczas targów motocyklowych Imot w Kolonii. Elektryczny prototyp został jednak ujawniony już wcześniej wraz z hybrydowym prototypem marki. Oba modele pokazano podczas 8-godzinnego wyścigu Suzuka w Japonii w sierpniu br.
Czytaj więcej
Wyczekiwana Honda Hornet zadebiutowała podczas targów motocyklowych Intermot. Odważną stylistykę streetfightera uzupełnia 2-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 750 cm3. Nowością jest system komunikacji Honda Smartphone Voice Control kompatybilny po raz pierwszy z iOs.
Kawasaki EV stylistyką nawiązuje do pozbawionego owiewek Z400. Linia nadwozia, siedzisko, kierownica i podnóżki są identyczne. Zauważalną różnicą jest niższy i mniejszy... zbiornik paliwa, który w elektrycznym motocyklu staje się zbędny. Niestety producent nie ujawnił żadnych parametrów technicznych motocykla. Masaya Tsurono, dyrektor zarządzający Kawasaki Motors Europe podkreślił, że prototyp Kawasaki EV będzie stanowił podstawę przyszłego modelu produkcyjnego. Podczas prezentacji, Tsurono zaznaczył również zaangażowanie firmy w rozwój silników spalinowych. Jednak w zakresie dążenia do neutralności węglowej rozważane są napędy E-Fuel i Bio-fuel, a także napęd wodorowy. Do 2025 roku japoński producent ogłosił wprowadzenie na rynek 10 modeli z napędem elektrycznym lub hybrydowym.
Czytaj więcej
Za około dziesięć lat elektryczne ciężarówki mają zdominować rynek - wynika z badania firmy PwC, globalnej sieci świadczącej usługi doradcze. Do 2035 roku ich udział w nowych rejestracjach w Europie, Ameryce Północnej i Chinach ma wzrosnąć do ponad 70 procent.