Jednoślady na kategorię B prawa jazdy, stają się coraz popularniejsze. Są praktyczne, zwinne i co najważniejsze tanie. Popularność tego sektora na tyle się zwiększyła, że rynek dosłownie zaczął być nasycony. Mało jednak kto wie, że to nie jedyne możliwości doświadczenia jazdy motocyklowej, bez konieczności zdawania dodatkowych egzaminów. Można legalnie zasiąść za sterami trójkołowców osiągających nawet 44 KM. W tej kategorii tych motocykli niekwestionowanym liderem jest Piaggio. W 2006 roku włoska marka wprowadziła na rynek model MP3, który stał się pierwszym i niepowtarzalnym trójkołowym skuterem na świecie, charakteryzującym się opatentowanym systemem zawieszenia dwóch kół przednich, który łączy bezpieczeństwo samochodu z prostotą i praktycznością skutera. To nie jedyne zalety, ponieważ Włochom udało się stworzyć produkt, który nie tylko dobrze wygląda, ale też jest zwinny, praktyczny, technologicznie dopieszczony, a do tego pakowny. W efekcie już w tym momencie koncern może się pochwalić sprzedanymi ponad 230 tysiącami sztuk tego modelu w 16 lat.
Jednak utrzymanie dominacji nie jest proste. Dlatego teraz przyszedł czas na kolejną edycję bestsellera. Piaggio MP3 – bo o nim mowa – został znacząco zmodernizowany. Poprawiono design, który stał się bardziej sportowy względem poprzednika. Najbardziej wyróżniającym elementem jest przód, gdzie światła są wykonane w technologii LED. Pojawił się też dodatkowy wlot powietrza, który doprowadza strugę do przesuniętej bardziej ku dołowi chłodnicy. Nie zabrakło też spojlera aerodynamicznego wpływającego na stabilność podczas jazdy. Wygląd to nie jedyne zmiany jakie wprowadzono do nowego MP3. Postanowiono poprawić też pozycję za kierownicą, która stała się bardziej komfortowa. Udało się to osiągnąć dzięki modernizacjom w triangulacji fotel-podnóżek-kierownica. Kierownica została przesunięta do tyłu i podniesiona o 10 mm, a podłoga obniżona została o 20 mm. W efekcie kierowca otrzymuje poza wspomnianym większym komfortem również lepsze prowadzenie, a to naprawdę zaskakuje. MP3 jest w stanie dać podobną przyjemność radość z jazdy co normalne motocykle. Dobrze radzi sobie na zakrętach, a na prostych odcinkach dróg wspomagają go dwa przednie koła, dając stabilność i pewność prowadzenia.
Czytaj więcej
Jak wynika z raportu Nationale-Nederlanden, niemal 80 proc. ankietowanych deklaruje użytkowanie roweru w sezonie wiosenno-letnim, a 40 proc. wszystkich respondentów jeździ rowerem przez cały rok.
Piaggio MP3 jest pierwszym na świecie skuterem z systemem ARAS Advanced Rider Assistance Systems (530 HPE) – innowacyjny pakiet funkcji wspomagających kierowcę, opartych na technologii Imaging Radar 4D – który został opracowany przez Piaggio Fast Forward, spółkę zależną Grupy Piaggio w Bostonie. Rozwiązanie to znacząco podnosi aktywne bezpieczeństwo, a jego dwie podstawowe funkcje to system ostrzegania o przeszkodzie w martwym polu (BLIS – Blind Spot Information System) oraz wspomaganie decyzji zmiany pasa ruchu (LCDAS – Lane Change Decision Aid System). Ten drugi monitoruje otoczenie w odległości do 30-35 metrów. Jego zaletą jest możliwość zidentyfikowania pojazdów, które zbliżają się szybko z boku, co mogłoby tworzyć niebezpieczną sytuację w przypadku, gdy kierowca wskaże zamiar zmiany pasa ruchu.