Inflacja, ogólny wzrost mogą w przyszłości przekładać się na decyzje zakupowe. Nowych samochodów nie tylko brakuje, ale też musimy za nie zapłacić dużo, dużo więcej. Alternatywą jest przesiadka na inny środek transportu. A może by tak skuter? Codziennie do Warszawy wyjeżdża i wyjeżdża około 500 tysięcy aut. Przyczyną tego są korki, brak miejsca do zaparkowania. Innymi słowy jazda autem w mieście nie należy ani do łatwych, ani do przyjemnych. W Polsce skuter ma zupełnie inny image niż np. w południowych krajach Europy. Ma on wiele zalet - jest zwinny, nie zajmuje wiele miejsca na drodze ani parkingu, nie wymaga opłacania postoju w strefie płatnego parkowania i w niektórych odmianach wystarczy zwykłe prawo jazdy kategorii B.
– Odciążenie miast stanowi obecnie kluczowe wyzwanie dla poprawy komunikacji. Zwiększająca się liczba pojazdów bez odpowiednio modernizowanej infrastruktury drogowej zaczyna stanowić problem, który w efekcie może doprowadzić do pełnego zakorkowania ulic. Rozwiązaniem tego problemu są skutery, które sprawdzają się m.in. we Włoszech czy krajach azjatyckich. W Polsce również zdają egzamin, zwłaszcza że mamy coraz więcej ciepłych i nie deszczowych dni w roku, a co ważne są też modele, które można prowadzić bez zdobywania dodatkowych uprawnień – mówi Andrzej Jaszczak, Marketing Manager Liberty Corporation, polskiego importera Piaggio.
Piaggio Medley
Segment skuterów zaczyna obfitować w coraz więcej produktów. W tym wiele modeli, na prowadzenie których wystarczy kategoria B prawa jazdy. Dla przykładu wybraliśmy Piaggio Medley 125 S spełniający normę Euro 5, który zaprojektowany jest typowo pod miasto. To model, który posiada reflektor LED oraz zaawansowany zestaw wskaźników na wyświetlaczu LCD z wszystkimi niezbędnymi informacjami. Dostępna też jest platforma Piaggio MIA, która łączy smartfon (zarówno z systemem iOS, jak i Androig) z elementami sterującymi na kierownicy, umożliwiając zarządzanie połączeniami, muzyką i poleceniami głosowymi bez odrywania wzroku od drogi. Nie zabrakło też takich funkcji jak Follow Me Home, Biker Finder czy otwierania siedzenia z poziomu telefonu. Piaggio ma 4-suwowy silnik chłodzoną cieczą z systemem Start&Stop o mocy 11 kW. Jest to jeden z najmocniejszych skuterów w swojej klasie. Dzięki przekładni CVT jego obsługa jest nader prosta. Taki skuter pali około 2,4 l/100 km i charakteryzuje się emisją CO2 na poziomie 59 g/km.
Czytaj więcej
Jeden z flagowych jednośladów Suzuki został odświeżony. Katana wraz z modernizacją stylizacji otrzymała więcej mocy, ulepszony zestaw elektroniki i spełnia normę emisji spalin Euro 5. Będzie dostępna od 2022 roku.