Jeden z operatów transportu współdzielonego Bolt oraz norweski Instytut Ekonomiki Transportu (TØI) wykazały w przeprowadzonym badaniu, że zachęty w tradycyjnej samochodowej aplikacji sprawią, że nawet 60 proc. użytkowników, w przypadku krótszych podróży, zrezygnuje z korzystania z usług przewozu na rzecz elektrycznych hulajnóg. Zmiana nawyków transportowych została zaobserwowana również w przypadku użytkowników i użytkowniczek korzystających z aplikacji długoterminowo. Najlepsze rezultaty odnotowane zostały w miastach, w których jest duża dostępność hulajnóg. W Lizbonie zachęta w aplikacji spowodowała wzrost do 210 proc. liczby użytkowników wybierających hulajnogę zamiast przejazdu samochodem. Znaczący wzrost odnotowano również w Krakowie, gdzie zachęta w aplikacji zwiększyła prawdopodobieństwo skorzystania z hulajnogi aż do 68 proc. Na innych rynkach wyniki te wahały się od 40 do 60 proc.

Czytaj więcej

Xiaomi z Mercedesem AMG stworzyli wyjątkową hulajnogę

Podczas badania, losowo wybrane grupy klientów Bolt z 10 europejskich miast otrzymały w aplikacji zachętę do zmiany samochodu z kierowcą na hulajnogę, w przypadku przejazdów krótszych niż trzy kilometry. Grupy aktywnie zachęcanych użytkowników zostały porównane z grupami, które nie otrzymały zachęty, co pozwoliło naukowcom zmierzyć zmianę w nawykach transportowych. Według badań, emisja CO2 hulajnogi jest średnio trzykrotnie niższa niż emisja CO2 samochodu.

Czytaj więcej

W Warszawie e-hulajnogą nie wiedziesz na Stare Miasto