Suzuki Hayabusa: Reaktywacja legendy

Suzuki Hayabusa to jeden z najbardziej uznanych motocykli. Był pierwszym seryjnie produkowanym jednośladem, który przekroczył barierę 300 km/h. Produkcję drugiej generacji zakończono w 2018 roku. Czy i kiedy doczekamy się następcy Hayabusy?

Publikacja: 14.04.2020 19:16

Suzuki Hayabusa: Reaktywacja legendy

Foto: moto.rp.pl

Sokół wędrowny, dokładnie to oznacza słowo Hayabusa. Wprowadzenie tego modelu do oferty Suzuki odbiło się głośnym echem w branży motocyklowej. W 1999 roku nie było na rynku tak potężnej maszyny. Silnik o objętości skokowej 1299 cm3 i rozwijał 175 KM mocy. Był to pierwszy seryjnie produkowany motocykl, który pokonał magiczną barierę 300 km/h, a przyspieszenie od 0-100 km/h zajmowało tylko 2,7 sekundy. Hayabusa była najmocniejsza i najszybsza.

""

Suzuki Hayabusa.

Foto: moto.rp.pl

W 2007 roku pojawiła się druga generacja. Zwiększono pojemność o 41 cm3 i moc o 22 KM. Hayabusa znowu była najmocniejszym motocyklem na świecie. Z biegiem czasu i zaostrzającymi się przepisami emisji spalin, producent musiał wstrzymać produkcję tej niezwykłej maszyny. Z Europy zniknęła już w 2016 roku (pojawiła się norma Euro4), a jej produkcję wstrzymano 31.12 2018 roku. Według portalu branżowego „Motorcycle News” jest szansa na nową generację Hayabusy. Angielscy dziennikarze dotarli do informacji dotyczących wskrzeszenia legendy. Według przecieków jest szansa, że Suzuki otrzyma silnik wolnossący o objętości skokowej 1440 cm3 i moc około 200 KM.

CZYTAJ TAKŻE: Polski motocykl nagrodzony w USA

""

Foto: moto.rp.pl

Oznaczałoby to, że Hayabusa zmieni nieco swój charakter i ze ścigacza stanie się piekielnie szybkim turystykiem. W sieci pojawiły się nawet szkice patentowe. Wynika z nich, że nowy motocykl Suzuki otrzyma nową ramę, zmieni się też zaczep tylnej ramy pomocniczej. Można zakładać, że taki projekt ma na celu obniżenie masy. Poza tym nowy motocykl otrzyma karbonowy zbiornik z filtrem na opary paliwa oraz powiększony kolektor wydechowy. Niestety na chwilę obecną nie ma żadnych potwierdzających informacji na temat daty powstania następcy.

CZYTAJ TAKŻE: Jakie motocykle najczęściej sprowadzają Polacy

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Sokół wędrowny, dokładnie to oznacza słowo Hayabusa. Wprowadzenie tego modelu do oferty Suzuki odbiło się głośnym echem w branży motocyklowej. W 1999 roku nie było na rynku tak potężnej maszyny. Silnik o objętości skokowej 1299 cm3 i rozwijał 175 KM mocy. Był to pierwszy seryjnie produkowany motocykl, który pokonał magiczną barierę 300 km/h, a przyspieszenie od 0-100 km/h zajmowało tylko 2,7 sekundy. Hayabusa była najmocniejsza i najszybsza.

Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą
Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką