Bloomberg

Volkswagen wstrzymał sprzedaż producenta jednośladów Ducati po sprzeciwie związków zawodowych i na skutek wewnętrznego sporu co do strategii – podały osoby znające sprawę

Ducati jest kontrolowana przez Audi, która ni zgadza się z firmą matką co do strategii, a decyzja o sprzedaniu firmy istniejącej od 91 lat w Borgo Panigale pod Bolonią musi być zatwierdzona przez radę nadzorczą Volkswagena, Związkowcy i przedstawiciele załogi maja w niej połowę miejsc i są zdecydowanie przeciwni sprzedaży niezależnie od ceny.

VW powiedział 5 kandydatom, by wstrzymali się ze składaniem wiążących ofert na Ducati, którą wystawił w kwietniu na sprzedaż, aby zyskać fundusze na zmianę strategii po Dieselgate. Kandydaci – niektórzy wyrazili zdumienie i oburzenie takim obrotem sprawy – byli gotowi wydać nawet 1,5 mld euro za włoską firmę . Do korcowego etapu zakwalifikowały się rodzina Benettonów, Polaris Industries z USA, poprzedni właściciel Investindustrial i fundusze private equity Bain Capital i PAI Partners.

Wiążących ofert spodziewano się w październiku, a sprzedaży do końca roku. – Na tym etapie jest bardzo mało prawdopodobne wznowienie rozmów w tym roku – stwierdziła jedna z osób i poinformowała o rosnącym zniecierpliwieniu kandydatów do aukcji. – Istnieją jeszcze różnice zdań między VW i Audi, które trzeba rozwiązać, a związki zawodowe są dalekie od popierania sprzedaży – dodała.

Inna osoba związana z Audi powiedziała, że zmiany kadrowe w kierownictwie zwolniły procedurę sprzedaży. Z kolei osoba związana z VW mówiła, że nie można podjąć żadnej decyzji, dopóki wszystkie zainteresowane strony nie zasiądą do wspólnego stołu rozmów. Ale na razie nie przewiduje się takiego spotkania przedstawicieli VW, Audi, związków i ewentualnie rodzin Porsche i Piechów, głównych akcjonariuszy VW.

W Audi są świadomi nerwowości kandydatów, ale potrzebna jest powszechna zgoda przed wznowieniem procedury sprzedaży. Rada nadzorcza VW ma zebrać się 29 września, ale nie podejmie decyzji o sprzedaży Ducati Szef ds. strategii grupy Thomas Sedran powiedział agencji Reutera w sierpniu, że grupa nie spieszy się ze znalezieniem nowego właściciela dla Ducati, bo bardziej od cesji interesuje ją przestawienie się na pojazdy elektryczne i usługi transportowe.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Austria testuje tempo 140 km/h na autostradach

Austria sprawdza na wybranych odcinkach czy ma sens podniesienie prędkości na autostradach ze 130 ...

Bruksela ukarze za zmowę BMW, Daimlera i Volkswagena

W piątek Komisja Europejska oskarżyła 5 kwietnia najważniejsze niemieckie koncerny motoryzacyjne o zmowę, mającą ...

Siedem wskazówek dotyczących bezpiecznej, wakacyjnej jazdy

Zaczęły się wakacje, a wraz z nimi urlopowe wyjazdy. Eksperci od bezpieczeństwa drogowego nawołują ...

Rośnie popyt na nowe samochody

Polska znalazła się w ścisłym gronie europejskich liderów wzrostu sprzedaży samochodów. Wśród największych rynków ...

Golf GTI TCR Concept

VW Golf GTI TCR: Przekroczyć granice

Nadjeżdża najmocniejsze i najszybsze GTI w historii Golfa – 290 KM mocy i prędkość ...

Zmodernizowane BMW X1: Hybryda plug-in i dwa nowe diesle

BMW zmodernizowało model X1. Latem 2019 roku nowa wersja SUV-a trafi do salonów sprzedaży. ...