Bloomberg

Volkswagen wstrzymał sprzedaż producenta jednośladów Ducati po sprzeciwie związków zawodowych i na skutek wewnętrznego sporu co do strategii – podały osoby znające sprawę

Ducati jest kontrolowana przez Audi, która ni zgadza się z firmą matką co do strategii, a decyzja o sprzedaniu firmy istniejącej od 91 lat w Borgo Panigale pod Bolonią musi być zatwierdzona przez radę nadzorczą Volkswagena, Związkowcy i przedstawiciele załogi maja w niej połowę miejsc i są zdecydowanie przeciwni sprzedaży niezależnie od ceny.

VW powiedział 5 kandydatom, by wstrzymali się ze składaniem wiążących ofert na Ducati, którą wystawił w kwietniu na sprzedaż, aby zyskać fundusze na zmianę strategii po Dieselgate. Kandydaci – niektórzy wyrazili zdumienie i oburzenie takim obrotem sprawy – byli gotowi wydać nawet 1,5 mld euro za włoską firmę . Do korcowego etapu zakwalifikowały się rodzina Benettonów, Polaris Industries z USA, poprzedni właściciel Investindustrial i fundusze private equity Bain Capital i PAI Partners.

Wiążących ofert spodziewano się w październiku, a sprzedaży do końca roku. – Na tym etapie jest bardzo mało prawdopodobne wznowienie rozmów w tym roku – stwierdziła jedna z osób i poinformowała o rosnącym zniecierpliwieniu kandydatów do aukcji. – Istnieją jeszcze różnice zdań między VW i Audi, które trzeba rozwiązać, a związki zawodowe są dalekie od popierania sprzedaży – dodała.

Inna osoba związana z Audi powiedziała, że zmiany kadrowe w kierownictwie zwolniły procedurę sprzedaży. Z kolei osoba związana z VW mówiła, że nie można podjąć żadnej decyzji, dopóki wszystkie zainteresowane strony nie zasiądą do wspólnego stołu rozmów. Ale na razie nie przewiduje się takiego spotkania przedstawicieli VW, Audi, związków i ewentualnie rodzin Porsche i Piechów, głównych akcjonariuszy VW.

W Audi są świadomi nerwowości kandydatów, ale potrzebna jest powszechna zgoda przed wznowieniem procedury sprzedaży. Rada nadzorcza VW ma zebrać się 29 września, ale nie podejmie decyzji o sprzedaży Ducati Szef ds. strategii grupy Thomas Sedran powiedział agencji Reutera w sierpniu, że grupa nie spieszy się ze znalezieniem nowego właściciela dla Ducati, bo bardziej od cesji interesuje ją przestawienie się na pojazdy elektryczne i usługi transportowe.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skoda Sunroq: Uczniowie zbudowali Skodę, jakiej jeszcze nie było

20 praktykantów szkoły zawodowej prowadzonej w Mlada Boleslav przez Skodę zbudowało na bazie modelu ...

Elon Musk z kłopotami i w słabej kondycji. Duży spadek akcji Tesli

To był zaskakujący wywiad. Elon Musk przyznał, że z jego zdrowiem nie jest najlepiej. ...

Fiat 500 zniknie z salonów sprzedaży w USA

Choć Fiat 500 sprzedaje się całkiem nieźle, Włosi wycofują go z rynku amerykańskiego. To ...

Nowy Opel Astra: Najoszczędniejsza generacja w historii modelu

Nowy Opel Astra będzie miał swoją premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie ...

Suzuki Jimny wśród kandydatów do tytułu Car of the Year 2019

Wyłoniono listę 42 oficjalnych kandydatów do tytułu Samochód Roku 2019. Wśród nich znalazł się ...

Jednoślady 2018: Na rynku zyskują tylko najdroższe motocykle

„Japończyki” trzymają się mocno, za to na polskie motocykle jest coraz mniej chętnych. Polski ...