W październiku zarejestrowano 32 tys. samochodów osobowych. To mniej o 10,7 proc. niż we wrześniu i jednocześnie o 2,4 proc. więcej niż w październiku 2021 r. Wynik rok do roku jednak trudno porównywać, bo pod koniec 2021 roku dostępność aut była ekstremalnie niska. Od początku roku w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów zarejestrowano 348 681 nowych samochodów osobowych. To wynik o 7,9 proc. niższy od tego jaki był rok wcześniej, ale tylko 13,5 tys. wyższy od tego jaki był odnotowany w 2020 roku w trakcie trwania pandemii Covid-19.
Czytaj więcej
Inflacja zamyka klientom drzwi do salonów samochodowych, ale segment premium nadal nieźle się trzyma. Największy spadek ruchu jest wśród marek ekonomicznych.
W październiku spisali się klienci indywidualni, którzy zarejestrowali 8996 samochodów, czyli o 12,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast firmy zrejestrowały w tym samym okresie o 1 procent mniej aut. Hitem sprzedaży wśród klientów indywidualnych były Toyoty Yaris i Yaris Cross. Ta druga zanotowała aż 88,4 proc. wzrostu sprzedaży. Rekordzistką wzrostu w Top 20. jest jednak Kia Picanto, która uplasowała się na 16 pozycji ze wzrostem 97,5 proc. Wśród firm numerem 1 jest Toyota Corolla, na drugim miejscu uplasowała się Skoda Octavia, a podium zamyka Toyota Yaris. Cała trójka zaliczyła jednak spadek sprzedaży względem danych z września.
Obniża się udział aut benzynowych na polskim rynku. W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2022 r. ich udział wyniósł 48,7 proc. i był 4,1 proc. niższy niż w 2021 r. Podobna sytuacja ma się z modelami z silnikami diesla, tu udział w rynku stopniał do 11,1 proc. (-1,5 pp. r/r). Zyskują za to modele z napędem alternatywnym, których udział w rynku przekroczyły 40 proc. Najbardziej rośnie udział klasycznych hybryd (15,4 proc rynku).
Czytaj więcej
Corolla to globalny bestseller wszech czasów. Jeszcze w tym roku do gamy modelowej dołączy nowa wersja – Toyota Corolla Cross będzie SUV-em, jakiego w ofercie japońskiej marki brakowało.