Toyota okazuje się zdecydowanym liderem polskiego rynku samochodów osobowych. Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w czerwcu japońska marka zarejestrowała ponad 6,9 tys. aut, a najpopularniejszym modelem wyjeżdżającym z polskich salonów była Corolla.

Na podium modeli zmieściła się jeszcze na miejscu trzecim RAV4, a w pierwszej dziesiątce znalazły się także Yaris i C-HR. Skoda, wicelider polskiego rynku, która w ubiegłym roku straciła palmę pierwszeństwa na rzecz Japończyków, w ubiegłym miesiącu sprzedała od nich o blisko 3 tys. samochodów mniej (4092). Jej bestseller Octavia pod względem czerwcowej popularności był dopiero czwarty, dając się wyprzedzić Dacii Duster. W rankingu marek trzecia była Kia, która uplasowała się przed Volkswagenem. Na uwagę zasługuje także uwzględnienie w pierwszej dziesiątce dwóch marek premium: BMW na miejscu ósmym (2021 rejestracji) i Audi na miejscu dziewiątym (1956).

CZYTAJ TAKŻE: Sukces e-usługi umożliwiającej zgłoszenie kupna lub sprzedaży auta

Toyota Corolla

Od początku roku polski rynek samochodów osobowych urósł o ponad jedną trzecią r/r. Z danych Samaru wynika, że od stycznia do końca czerwca zarejestrowano ponad 243 tys. aut. W porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2020 r. to wynik lepszy o 35,2 proc., tj. o 63,3 tys. pojazdów. Wszystko wskazuje, że kolejne miesiące będą przynosić umocnienie tego trendu. Samar prognozuje na cały 2021 r. sprzedaż 480 tys. samochodów osobowych, co oznaczałoby roczny wzrost rynku na poziomie 12 proc., ale spadek o 13,6 proc. w porównaniu do roku 2019.

BMW X5.

Sam czerwiec okazał się lepszy od ubiegłorocznego o przeszło jedną piątą: zarejestrowano 43,7 tys. samochodów, o prawie 8 tys. więcej niż w tym samym miesiącu rok temu. To wynik niezły w porównaniu do pozostałych liczących się rynków Unii Europejskiej: według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA, po pięciu miesiącach obecnego roku Polska zajmuje w UE 6. miejsce pod względem wielkości sprzedaży. Problemem pozostaje nadal tzw. wskaźnik chłonności rynku. W przeliczeniu liczby nowo rejestrowanych samochodów osobowych na 10 tys. mieszkańców zajmujemy w UE dopiero 24. miejsce ze wskaźnikiem na poziomie 54 szt. przy średniej unijnej dwukrotnie wyższej. Wyprzedzają nas nawet Estończycy, Czesi i Słoweńcy.

Skoda Octavia

CZYTAJ TAKŻE: „Elektryki” odporne na wirusa. Rynek aut spalinowych topnieje

Faktyczną liczę samochodów trafiających na polskie drogi pomniejsza przy tym stosunkowo wysoki reeksport. W czerwcu za granice wywieziono 3,6 tys. aut. Choć udział reeksportu w sprzedaży w ubiegłym miesiącu wyniósł 8,2 proc., to w rzeczywistości jest on wyższy – część firm zajmujących się tego rodzaju działalnością notowana jest w grupie klientów indywidualnych. W rezultacie statystyki Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców aktualizowane są z opóźnieniem.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mercedes G 400d: Z mocnym dieslem

Mercedes wprowadza nową wersję klasy G z mocnym silnikiem wysokoprężnym. Obok G 350d o ...

Rośnie sprzedaż elektrycznych samochodów. Polacy w ogonie europejskiej elektromobilności

Rośnie sprzedaż elektrycznych samochodów. Tylko w tym roku na terenie Unii Europejskiej ma być ...

Tesla model 3 w wersji o połowę tańszej niż dotychczas

Tesli Model 3 w Europie póki co nadal nie można kupić, a na obiecany ...

Seat Tarraco FR PHEV: Pierwszy z sześciu

Seat rozszerza ofertę napędów modelu Tarraco o wariant hybrydowy typu plug-in. Auto pojawi się ...

Volvo będą się ostrzegać przed niebezpieczeństwem

Volvo wprowadza w Europie dwa nowe systemy bezpieczeństwa, które będą ostrzegać inne pojazdy np. ...

Ukraiński boom na używane auta

W ciągu dziewięciu miesięcy Ukraińcy zwiększyli o 87 proc. zakupy używanych samochodów z importu. ...