fot. AdobeStock

Gigant motoryzacyjny Stellantis, wprowadza nowy model dystrybucji. Dotychczasowe umowy z dealerami zostaną rozwiązane z dwuletnim okresem wypowiedzenia. Po tym czasie ma powstać nowa sieć na podstawie „obiektywnych wskaźników i warunków”.

Stellantis, czyli połączenie dotychczasowych koncernów FCA i PSA, podjęło decyzję o zmianach w dotychczasowej polityce sprzedaży. Do połowy lipca bieżącego roku, marki wchodzące w skład Grupy, poinformują swoich partnerów biznesowych o wizji przyszłej sieci dystrybucyjnej. Wtedy też okaże się, ile podmiotów będzie musiało dostosować się do nowych wytycznych.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Fiat Ducato. Krok w cyfrową przyszłość

Kluczowymi czynnikami dla nowego ładu mają być m.in. najlepiej funkcjonujący, skuteczni i stabilni partnerzy biznesowi, możliwości wynikające z „wielomarkowości”, rozwój biznesu sprzedaży samochodów nowych i używanych oraz optymalizacja kosztów stałych. Wprowadzane zmiany, są wyjściem naprzeciw nowemu modelowi dystrybucji w Europie. „Przewidywane w 2023 r. nadchodzące Rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych prawdopodobnie doprowadzą do konieczności modyfikacji obecnych umów i standardów dystrybucyjnych (red.)” – zapisano w komunikacie koncernu. Zasady GVO nie są jak na razie znane.

fot. AdobeStock

Nowe wytyczne dotyczące współpracy między importerami i dealerami mają również wpłynąć na zmiany środowiskowe i regulacje prawne związane z normami emisji spalin. Koncern oczekuje, że do 2025 roku 98 proc. modeli z portfolio Stellantis, zostanie zelektryfikowanych, a do roku 2030 będzie to cała gama. Celem pośrednim (do 2025 roku) jest m.in. osiągnięcie udziału 35 proc. w sprzedaży pojazdów o niskiej emisji. Podejmowane działania Grupy mają przygotować sieć dealerską do nadchodzących czasów, gdzie coraz większy udział w sprzedaży ma m.in. Internet. Ponadto Stellantis chce, aby wielu spośród jego dealerów wybrało wielomarkowość. Nie zostało jednak wyjaśnione czy mowa o markach z  wewnątrz Grupy, czy też jest to szersze podejście.

CZYTAJ TAKŻE: Peugeot zrezygnuje z cyfrowych zegarów

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Cupra Leon: Wiara w sportowego ducha

Seat rozwija swoją markę Cupra. Otwarcie pierwszego Cupra Studio zbiegło się z z oficjalną ...

Przegląd rynku. Jakiego SUV-a wybrać za 150 tysięcy zł?

Moda na SUV-y nie słabnie. W zeszłym roku, średnia cena transakcyjna samochodów z metką ...

Ford Focus ST: Wszystko co trzeba

Nowy Focus otrzymał wyłącznie silniki trzycylindrowe. Na szczęście ta zasada nie będzie obowiązywać dla ...

Rekordowy rok dla Rolls-Royce’a

Rolls-Royce Motor Cars w 2019 roku osiągnął rekordową sprzedaż, najwyższą w swojej 116-letniej historii. ...

Hyundai wyprzedza Astona Martina i Mercedesa

Wyniki szeroko zakrojonego i trwającego ponad rok badania społecznego pod nazwą „Najwyższe zaufanie” nieco ...

Zmodernizowane BMW X1: Hybryda plug-in i dwa nowe diesle

BMW zmodernizowało model X1. Latem 2019 roku nowa wersja SUV-a trafi do salonów sprzedaży. ...