Reklama

Stellantis rozwiązuje umowy z dealerami

Gigant motoryzacyjny Stellantis, wprowadza nowy model dystrybucji. Dotychczasowe umowy z dealerami zostaną rozwiązane z dwuletnim okresem wypowiedzenia. Po tym czasie ma powstać nowa sieć na podstawie „obiektywnych wskaźników i warunków”.

Publikacja: 04.06.2021 07:24

Stellantis rozwiązuje umowy z dealerami

Foto: fot. AdobeStock

Stellantis, czyli połączenie dotychczasowych koncernów FCA i PSA, podjęło decyzję o zmianach w dotychczasowej polityce sprzedaży. Do połowy lipca bieżącego roku, marki wchodzące w skład Grupy, poinformują swoich partnerów biznesowych o wizji przyszłej sieci dystrybucyjnej. Wtedy też okaże się, ile podmiotów będzie musiało dostosować się do nowych wytycznych.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Fiat Ducato. Krok w cyfrową przyszłość

Kluczowymi czynnikami dla nowego ładu mają być m.in. najlepiej funkcjonujący, skuteczni i stabilni partnerzy biznesowi, możliwości wynikające z „wielomarkowości”, rozwój biznesu sprzedaży samochodów nowych i używanych oraz optymalizacja kosztów stałych. Wprowadzane zmiany, są wyjściem naprzeciw nowemu modelowi dystrybucji w Europie. „Przewidywane w 2023 r. nadchodzące Rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych prawdopodobnie doprowadzą do konieczności modyfikacji obecnych umów i standardów dystrybucyjnych (red.)” – zapisano w komunikacie koncernu. Zasady GVO nie są jak na razie znane.

""

fot. AdobeStock

Foto: moto.rp.pl

Nowe wytyczne dotyczące współpracy między importerami i dealerami mają również wpłynąć na zmiany środowiskowe i regulacje prawne związane z normami emisji spalin. Koncern oczekuje, że do 2025 roku 98 proc. modeli z portfolio Stellantis, zostanie zelektryfikowanych, a do roku 2030 będzie to cała gama. Celem pośrednim (do 2025 roku) jest m.in. osiągnięcie udziału 35 proc. w sprzedaży pojazdów o niskiej emisji. Podejmowane działania Grupy mają przygotować sieć dealerską do nadchodzących czasów, gdzie coraz większy udział w sprzedaży ma m.in. Internet. Ponadto Stellantis chce, aby wielu spośród jego dealerów wybrało wielomarkowość. Nie zostało jednak wyjaśnione czy mowa o markach z  wewnątrz Grupy, czy też jest to szersze podejście.

Reklama
Reklama

Stellantis, czyli połączenie dotychczasowych koncernów FCA i PSA, podjęło decyzję o zmianach w dotychczasowej polityce sprzedaży. Do połowy lipca bieżącego roku, marki wchodzące w skład Grupy, poinformują swoich partnerów biznesowych o wizji przyszłej sieci dystrybucyjnej. Wtedy też okaże się, ile podmiotów będzie musiało dostosować się do nowych wytycznych.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Fiat Ducato. Krok w cyfrową przyszłość

Reklama
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama