Nigdy dotąd Lexus nie miał tak mocnej pozycji w Europie, a tym bardziej w Polsce. Marka na Starym Kontynencie zwiększyła udział w rynku marek premium do najwyższego w historii Lexusa poziomu 2,3  proc.

Tymczasem w Polsce japońska marka osiągnęła prawie 17-procentowy wzrost sprzedaży (4 632 samochody) w porównaniu do roku 2019. To najwyższy wynik w historii Lexusa na polskim rynku. Udział Lexusów z napędem hybrydowym w ogólnej sprzedaży marki wzrósł do 75 proc. (w 2019 wynosił 57 proc.). Jednocześnie wzrosła sprzedaż flotowa. Najlepiej sprzedającym się modelem Lexusa w Polsce był średniej wielkości SUV NX z wynikiem 1 377 aut, z których 784 (57 proc.) miało napęd hybrydowy. Hybrydowy hatchback CT200h zanotował 1 117 sprzedanych aut, kompaktowy SUV UX – 747 aut, w tym 425 z napędem hybrydowym (57 proc.), sedan ES 300h – 581 aut, a duży SUV RX – 580 aut, w tym 371 z napędem hybrydowym (64 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: Test | Lexus LC 500: Wyrafinowany indywidualista

Lexus NX.

Najlepiej sprzedający się w model Lexusa – NX cieszy się dużą popularnością od samego debiutu w 2014 roku. Z roku na rok klienci z coraz chętniej wybierają napęd hybrydowy. Nawet w naszym kraju, gdzie właściciele samochodów ekologicznych nie mogą czerpać korzyści z bonusów, napęd hybrydowy w przypadku Lexusa NX cieszy się większą popularnością niż wersje benzynowe. Pierwszy crossover marki wyróżnia się na tle konkurencji napędem, ale też odważną stylizacją. Po bliższym przyjrzeniu widać, że samochód zawdzięcza swój wyróżniający się wygląd nie tylko bryle, liniom i przetłoczeniom, ale także dopracowanym detalom.

Lexus od lat opiera swoją działalność na wysokich standardach obsługi, m.in. stosując usługi „door-to-door”. W czasie pandemii nie musiał wprowadzać rewolucji w zasadach funkcjonowania salonów. Wystarczyło, że dealerzy skorzystali na szerszą skalę ze sprawdzonych rozwiązań. Pomocne okazało się szybkie wprowadzenie Internetowego Salonu Lexusa. Wirtualna prezentacja modeli pozwala zapoznać się zdalnie z produktem i zdecydować o zakupie po odbyciu jazdy testowej z dostarczeniem samochodu pod dom klienta. Marka otworzyła trzy nowe salony w Krakowie, Trójmieście i Warszawie.

Lexus zbiera nagrody za wysoką jakość swoich samochodów. Consumentenbond, niderlandzka organizacja konsumencka, przyznała Lexusowi tytuł najbardziej niezawodnej marki samochodowej w roku 2020. Ranking został oparty na odpowiedziach ponad 8 000 właścicieli aut 27 marek. Pytania dotyczyły wszelkich problemów, które pojawiły się w użytkowaniu samochodu w ciągu ostatniego roku, oraz ich wpływu na sprawność auta. Najlepszy wynik 9,4 uzyskał kompaktowy hatchback Lexus CT. W rankingu Consumentenbond Lexus wyprzedził takie marki jak Mercedes (miejsce 11), BMW (miejsce 12) oraz Audi (miejsce 20).

Lexus CT 200h.

Europejscy klienci kupili 70 814 samochodów Lexusa, zwiększając jego udział w rynku marek premium do najwyższego w historii marki poziomu 2,3 proc. Jednocześnie udział Lexusa w rynku klientów indywidualnych po raz pierwszy wzrósł do 3 proc. Udało się to osiągnąć pomimo spadku sprzedaży o 19 proc. Za większą część sprzedaży Lexusa w Europie odpowiada gama SUV-ów, obejmująca modele UX, NX, RX, GX i LX. Ich łączna sprzedaż wyniosła w ubiegłym roku 57 833 egzemplarzy, co stanowi 81 proc. wszystkich samochodów dostarczonych przez Lexusa europejskim klientom. Hybrydy stanowiły 96 proc. sprzedaży marki w Europie Zachodniej i Środkowej.

Lexus UX.

Sprzedaż Lexusa na świecie w pierwszej połowie roku przyhamowała z powodu rozwoju pandemii COVID-19, notując spadek o 16 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2019 roku. Natomiast od lipca do grudnia 2020 marka zaczęła nadrabiać straty i wyniki były o 2 proc. wyższe niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Rok 2020 Lexus zakończył z wynikiem 718 715 sprzedanych samochodów, co oznacza 6 proc. spadek w porównaniu do 2019 roku. Szybko rośnie popularność Lexusa na chińskim rynku. Japońska marka premium zanotowała w 2020 roku rekordową sprzedaż na poziomie 223 650 samochodów, co stanowi wzrost w porównaniu do 2019 rok aż o 11 proc.

Lexus ES.

 

W 2020 roku na świecie największym powodzeniem cieszyły się modele ES i RX, a także LC, którego wyniki wzmocnił sukces nowego LC Convertible. Z ciepłym przyjęciem spotkał się pierwszy elektryczny samochód Lexusa UX 300e. Sprzedał się cały zaplanowany na 2020 rok nakład. To dobra prognoza na przyszły rok kiedy to firma zaplanowała zwiększenie produkcji elektrycznej wersji UX-a.

Lexus LC Cabrio.

 

Lexus oparł swoją działalność na solidnych filarach. Wyprzedził czas wprowadzając na rynek konstrukcje hybrydowe i wysoki standard obsługi, a dziś zbiera tego owoce. Jeszcze pod koniec ubiegłego roku Lexus wprowadził nową wersję flagowego sedana LS, ale prawdziwa ofensywa ma rozpocząć się w roku 2021. Wiadomo już, że wiosną Lexus pokaże nowy samochód koncepcyjny. Ujawni on wizję marki na najbliższe lata i będzie forpocztą nowej generacji Lexusów, z której pierwszy model pojawi się na rynku jeszcze w tym roku.

CZYTAJ TAKŻE: Lexus LBX: Nowy, mały crossover

Lexus LS.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Słabszy początek sezonu pojazdów wypożyczanych na minuty

Po raz pierwszy wiosenny sezon pojazdów wypożyczanych w Polsce na minuty rozpocznie się z ...

Fabryka Opla w Gliwicach

Motoryzacja bije rekordy, ale produkcja aut spada

Wartość produkcji sprzedanej przemysłu motoryzacyjnego w 2018 roku może sięgnąć nawet 157 mld zł. ...

Nowa Honda Jazz: Przygotuj się na zaskoczenie

Jazz to podstawowy model Hondy. Model segmentu B był do tej pory ceniony za ...

Dźwięk bez głośników. Rewolucja samochodowych systemów audio.

Continental i Sennheiser wspólnie zaprezentowały system audio do wnętrza samochodów pozbawiony głośników. Unikalne rozwiązanie ...

Audi Q3: Nareszcie nowe

Pierwsza, produkowana od 2011 roku generacja Audi Q3 sprzedała się ponad 1,1 mln raz. ...

Renault Nissan Mitsubishi jest największy

Ze sprzedażą wielkości 10,61 mln samochodów francusko-japońska grupa Renault Nissan Mitsubishi okazała się największym ...