Japońska marka Infiniti, która wycofała się z Polskiego i Europejskiego rynku nie ma za sobą najlepszego roku. Spory spadek sprzedaży i pogłoski o całkowitym pozbyciu się należącej do Nissana firmy dominują w ostatnich wiadomościach.

W ubiegłym roku Infiniti sprzedało tylko 117 708 samochodów, w porównaniu do 149 280 w 2018 roku. Z pozytywnych informacji Infiniti mógł podać tylko jedną: 9 procentowy wzrost sprzedaży w listopadzie modelu QX80. Plus w segmencie SUV to akurat nic szczególnego. Jeśli pominąć ten niewielki sukces to sytuacja nie wygląda najlepiej – każdy model Infiniti sprzedał się gorzej w 2019 roku niż w 2018 r.

Infiniti QX80.

Q50, Q60, Q70, QX30, QX50, QX60 i QX80 – wszystkie modele odnotowują dużo mniejsze zainteresowanie. Przyczyniło się do tego kilka rzeczy. Po pierwsze wycofanie się z rynku europejskiego, po drugie zamieszanie wokół prezesa i dyrektora generalnego sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance Carlosa Ghosna źle wpłynęło nie tyle na klientów co na wewnętrzne struktury i p trzecie coraz bardziej starzejąca się gama produktowa.
Dzisiaj wygląda to tak, że jak nie ma hybryd, nie ma elektryków to nie ma tematów do prezentacji i pisania o marce. Plotka niesie również czarny scenariusz dla japońskiej marki. Jeśli spadki sprzedaży nie zostaną zahamowane to Nissan może zacząć rozważać pozbycie się założonej w 1989 roku marki. Wbrew nazwie Infiniti w tym przypadku nie musi oznaczać nieskończoności.

CZYTAJ TAKŻE: Top 10 | Kraje, w których produkuje się najwięcej samochodów

Infiniti Q50.
Infiniti Q60.
Infiniti Q30.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemiecki e-salon wkracza do Polski

Sprzedaż samochodów przez internet zaczyna być coraz popularniejsza. Na polski rynek wkracza kolejny gracz, ...

Wideo | Skoda Scala: Kompletnie nowy model

Scala to zupełnie nowy model w gamie Skody. Auto, które będzie się mierzyć z ...

Jak wybieramy auta? Liczą się koszty, a nie znaczek na masce

Ani marka ani model nie decydują teraz o wyborze kupowanego samochodu. Ponad wyglądem zdecydowanie ...

Salon samochodowy w Pekinie. Chińczycy dotrzymali słowa

W kwietniu 2020, kiedy było już oczywiste, że pandemia koronawirusa, to bardzo poważna sprawa, ...

Motozaduszki: modele, które odeszły

Część z nich żegnaliśmy bez bólu, część z żalem, niektóre będziemy długo pamiętać, inne ...

Jakie kolory nadwozia wybierają Europejczycy

Trzy czwarte nowych samochodów w Europie są białe, szare lub czarne. W samych tylko ...