Popularność hybryd zwiększyła się o 18 procent rok do roku. W Polsce 35 procent nowych Toyot to hybrydy.

Pierwsze półrocze tego roku zakończyło się dla Toyoty w Europie z rekordowym wynikiem sprzedaży. Duży udział mają w tym modele hybrydowe, których gama na europejskim rynku obejmuje 20 modeli, w tym cztery nowe, które zadebiutowały w tym roku. Toyota Motor Europe sprzedała od stycznia do czerwca 578 400 samochodów, o 3,3 procent więcej rok do roku. Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe jest przekonany, że Toyota w Europie jest na dobrej drodze do zakończenia roku wynikiem 1 065 000 sprzedanych aut.

Toyota Corolla Hybrid.

Dobrze przyjęta została nowa Corolla. To pierwszy model, który realizuje nową strategię oferowania w Europie dwóch napędów hybrydowych dla każdego modelu. W pierwszym półroczu udział hybryd w sprzedaży Corolli Hatchback i TS Kombi wyniósł aż 83 procent. Nowa Corolla Sedan jest dostępna z napędem hybrydowym (122 KM), a jego udział w całkowitej sprzedaży modelu wynosi około 50 procent.

Toyota Yaris Hybrid.

Udział hybryd w sprzedaży Toyota Motor Europe w regionie wyniósł w pierwszym półroczu 52 procent, a w Europie Zachodniej i Środkowej – 62 procent. Sprzedaż marki Toyota w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 530 000 aut (+3,2 procent rok do roku). Najpopularniejszymi modelami w tym okresie były Yaris (131 000 egz.), Corolla dostępna z trzema rodzajami nadwozia (103 000 egz.), Toyota C-HR (79 000 egz.) oraz RAV4 (72 800 egz.). Największe wzrosty zanotowały Mirai (+65 procent), Camry (+32 procent) i RAV4 (+25 procent).

Toyota C-HR.

Liderami rynku hybryd są Corolla (72 884 egz.), Toyota C-HR (70 300 egz.) oraz Yaris (66 400 egz.). Corolla Hatchback i TS Kombi uzyskały wynik 57 700 egz., zaś Corolla Sedan 15 200 egz. Całkowita sprzedaż hybryd Toyoty wyniosła w pierwszym półroczu 275 300 aut, o 18 procent więcej rok do roku. Udział hybryd w sprzedaży marki Toyota w Europie wynosi 51 procent – w tym w Europie Zachodniej i Środkowej 60 procent, zaś w Europie Wschodniej, Kazachstanie, Turcji, Izraelu i na Kaukazie 24 procent.

ZOBACZ TAKŻE: Toyota: nadciąga alkoholowa hybryda

Toyota Camry.

W Polsce hybrydy Toyoty również cieszą się rosnącą popularnością. Japońska marka dostarczyła w tym roku klientom 11 500 takich samochodów, zaś łączna sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce wzrosła do 60 100 egzemplarzy. Najpopularniejszym modelem w naszym kraju jest Corolla Hybrid z wynikiem 3 898 aut, zaś drugie i trzecie miejsce zajmują Toyota C-HR Hybrid (2494 egz.) i RAV4 Hybrid (2 469 egz.). Yaris Hybrid uzyskał sprzedaż 1 252 aut, nowa Toyota Camry 825 egz, a pozostałe modele hybrydowe 561 egz. Udział hybryd w sprzedaży Toyoty w Polsce wzrósł do 35 procent.

Toyota RAV4.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemieckie firmy motoryzacyjne dzielą się zyskiem z pracownikami

Niemieckie firmy samochodowe dzielą się zyskiem ze swoimi pracownikami. Sprawdzamy, kto i ile wypłaca. ...

Elon Musk chce wycofać Teslę z giełdy

Elon Musk chce wycofać Teslę z giełdy. Tak przynajmniej zapowiedział w na swoim Twitterze. ...

Mercedes CLA Coupe: Dla młodych i wiernych

CLA jest w ofercie Mercedesa od 2013 roku. Teraz została przedstawiona druga generacja, która ...

Porsche wyceniło bazową wersję Taycana

Niemiecka marka samochodów sportowych wprowadziła do oferty bazowy wariant elektrycznego modelu Taycan, który początkowo ...

Słowacy zabierają Turkom Passata

Miliard dolarów zainwestuje Grupa Volkswagena w fabrykę VW Slovakia w Bratysławie. Jak poinformował AutomotiveSuppliers.pl, ...

Volvo zapłaci za twoją jazdę na prąd

Volvo wyznaczyło sobie ambitne cele w zakresie ograniczenia emisji CO2, dlatego chce w przyszłości nagradzać ...