Niemieccy producenci samochodów pozostają światowym liderem w kategorii samochodów premium.

Według danych francuskiego instytutu doradczego Inovev światowym liderem rynku premium był w pierwszym kwartale 2019 roku Mercedes. Sprzedał 560 421 nowych samochodów na całym świecie. Na drugim miejscu znalazło się BMW z wynikiem 519 307 sprzedanych aut. Audi uplasowało się na trzeciej pozycji –  447 520 samochodów.

Mercedes GLE.

W wyliczeniach nie uwzględniono siostrzanych marek koncernów: w przypadku BMW mowa o Mini, i Smarta w Mercedesie oraz pojazdów użytkowych Daimlera. Jak widać segment premium obsadzony jest wyłącznie przez niemieckie marki. Za nimi pojawiają się takie firmy jak Lexus, Cadillac czy Jaguar.

BMW serii 7.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ceny | Cupra Ateca: Seat próbuje czegoś nowego. Mocny SUV bez konkurencji

Seat rozpoczyna promować swoją nową markę i wprowadza na rynek swój pierwszy model - ...

Dotacje do aut elektrycznych okazały się klapą

Wprowadzone pod koniec czerwca dotacje do samochodów elektrycznych miały pobudzić rynek sprzedaży i promować ...

Autostrada A4 pomiędzy Wrocławiem a Krzyżową

Autostrady A2 i A4 dostaną po dodatkowym pasie

Autostrada pomiędzy Łodzią i Warszawą otrzyma dodatkowy pas w obu kierunkach, rozbudowana będzie także ...

Trasa S19 uzyskała koncepcję programową

Podkarpacki odcinek drogi S19 pomiędzy Iskrzynią a Miejscem Piastowskim, uzyskał koncepcję programową – poinformowała ...

Pikes Peak 2018: To od teraz góra Volkswagena. Padł nowy rekord

Volkswagen pokonał wszystkich i ustanowił nowy rekord. Lekki karbonowy, elektryczny VW I.D. R pokonał ...

Sprzedaż marek premium w 2020 roku. Audi i Lexus na plusie

Jak podliczył IBMR Samar samochody marek premium zaliczyły w 2020 roku spadek sprzedaży o ...