Volvo Polska sprzedało w 2018 roku 10 477 samochodów. To dotychczasowy rekord. Plany na ten rok? – Będzie jeszcze lepszy – zapowiada Arkadiusz Nowiński, prezes polskiej spółki szwedzkiej marki.

12-procentowy wzrost był możliwy dzięki sukcesom sprzedażowym dwóch SUV-ów – XC40 oraz XC60. Pierwszy z nich uzyskał w 2018 roku tytuł Car of The Year w Europie, a XC60 ten sam tytuł, tyle że światowy. XC60 pozostaje w Polsce najczęściej wybieranym SUV-em, acw sprzedaży Volvo w Polsce ma aż 43,2 proc. udziału. Jeśli chodzi o napęd, to Polacy nadal najczęściej wybierają diesle, ich sprzedaż wciąż przekracza 60 proc., chociaż ten odsetek spada, bo rok temu było to 70 proc. Coraz większy jest również popyt na auta hybrydowe, które Arkadiusz Nowiński nazywa „napędem przejściowym” podczas przechodzenia z silników spalinowych na baterie elektryczne.

Volvo S60 pojawi się na polskim rynku w połowie roku / fot. Volvo

W tym roku sprzedaż mają pociągnąć V60 Cross Country oraz S60, który dojedzie na polski rynek mniej więcej w połowie roku. Ten ostatni model jest produkowany w amerykańskiej fabryce Volvo w Charleston. Mocnym punktem oferty pozostanie XC60, a także bardzo popularny XC40. Prezes Volvo, Hakan Samuelsson w rozmowie z „Rzeczpospolitą latem 2018 nie ukrywał, że nawet jego zaskoczył sukces tego samochodu. – Popyt jest większy niż szacowaliśmy, musimy trochę podgonić z produkcją. Wprowadziliśmy kolejną zmianę w naszej fabryce w Gandawie i uruchomiliśmy produkcję XC40 w Chinach. W połowie lata mieliśmy wszystkie auta wyprzedane. A to z kolei oznacza, że mniejsze modele z segmentu premium mają ogromne szanse na rynku. Dlatego będziemy poszerzać serię 40 – mówił prezes Volvo.

CZYTAJ TAKŻE: Volvo V60 Cross Country: Hej, przygodo!

W 2018 roku wydarzeniem było także otwarcie Domu Volvo w centrum Warszawy przy na ulicy Marszałkowskiej. To pierwsza taka „miejska” placówka Volvo w Europie i żeby ją obejrzeć, przyjeżdżają dilerzy i menadżerowie szwedzkiej marki z innych krajów. Na początku lutego byli tu Hiszpanie. – Ten pomysł bardzo się spodobał kierownictwu z Goeteborga, które chętnie tu przyjeżdża – mówi Arkadiusz Nowiński. W Domu Volvo można zamówić i odebrać samochód, wpaść na kawę czy wydarzenie kulturalne. Z możliwości odebrania auta w tym miejscu w ciągu 8 miesięcy (czyli do końca stycznia 2019) skorzystało już 207 osób.

Volvo V60 Cross Country właśnie wjeżdża do polskich salonów / fot. Volvo

Szwedzi nie zamierzają się wyrywać, żeby stać się liderami w elektryfikacji. – Oczywiście wiemy, że jest to przyszłość motoryzacji, ale nie zamierzamy zmieniać oferty skokowo – mówił „Rzeczpospolitej” Hakan Samuelsson. Jak Volvo zamierza sprzedawać auta w przyszłości? – Jesteśmy przygotowani, że niektórzy z klientów będą chcieli kupić samochód online. Ale – moim zdaniem – nadal wiele osób będzie chciało przyjść do salonu, dotknąć auta, wsiąść do niego, a przede wszystkim nim się przejechać – mówi Arkadiusz Nowiński. A kiedy w ofercie pojawią się auta autonomiczne? – One już jeżdżą testowo po ulicach Goeteborga – dodaje. Jego zdaniem naprawdę niedaleka jest sytuacja, kiedy zrobimy zakupy online, a auto pojedzie po nie do sklepu. Oszczędność czasu będzie ogromna. Tylko gdzie przyjemność robienia zakupów?

CZYTAJ TAKŻE: Rekord sprzedaży Volvo w Polsce: diesle wciąż mocne

Dilerzy Volvo coraz częściej także oferują swoim klientom możliwość odkupienia używanych Volvo przy zakupie nowego auta. – Dla klientów ważne jest to, że auta używane mają „czyste” papiery, wszystko wiadomo kto je użytkował, a dodatkowo jeszcze dostają przy zakupie 2-3 lata gwarancji – mówi Mariusz Nycz, szef marketingu Volvo Polska. I podkreślił, że spółka jest bardzo zadowolona z umowy z mBankiem dotyczącej finansowania.

Volvo XC40 T5 plug-in hybrid - popularność hybryd ładowanych z gniazdka nie rośnie w Europie tak szybko, jak spodziewali się producenci
XC40 w wersji hybrydowej plug in / fot. Volvo

Podobnie jak w Polsce Volvo rosło w skali globalnej. Sprzedaż marki w 2018 roku wzrosła o 12,4 proc., osiągając 642 253 aut. Wzrost przychodów był równy 21,1 proc., zaś zysk operacyjny wyniósł 1,53 mld dol.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Parlament Europejski uderza w polskich przewoźników

Parlament Europejski zadał duży cios sektorowi transportu międzynarodowego. Licencja, tachograf i zabezpieczenia finansowe będą ...

Autonomiczne taksówki w Tokio już w 2020 roku

Podczas olimpiady w Japonii w roku 2020 gości mają wozić autonomiczne taksówki. Pierwszy tego ...

Ghosn rezygnuje. Nie ma już władzy, ale wciąż ma miliony

Były szef aliansu Renault Nissan, Carlos Ghosn zrezygnował z funkcji prezesa grupy Renault - ...

Triumph Street Scrambler: Być jak Steve McQueen

Legendarna maszyna brytyjskiego producenta to dopieszczony technologicznymi nowinkami motocykl do dżentelmeńskiego lansu. Dźwięk potężnego ...

Ceny | Cupra Ateca: Seat próbuje czegoś nowego. Mocny SUV bez konkurencji

Seat rozpoczyna promować swoją nową markę i wprowadza na rynek swój pierwszy model - ...

Volvo od 60 lat dzieli się technologiami bezpieczeństwa

Volvo Cars świętuje 60. rocznicę dzielenia się technologiami bezpieczeństwa, otwierając innym producentom dostęp do ...