W ostatnich dniach rozszerzyliśmy naszą umowę z grającym w Lotto Ekstraklasie klubem Korona Kielce. Zostaliśmy głównym sponsorem klubu, który otrzymuje od nas wsparcie finansowe oraz flotę samochodów – mówi Piotr Dulnik, prezes Suzuki Motor Poland.

Suzuki bardzo mocno zaangażowało się w marketing sportowy. Skąd taki pomysł na promocję marki motoryzacyjnej?

Suzuki od wielu lat angażuje się we wspieranie polskiego sportu. W 2013 roku nawiązaliśmy współpracę z Polską Ligą Koszykówki, rozszerzając kolejno działania sponsoringowe o Profesjonalną Ligę Piłki Siatkowej oraz Związek Piłki Ręcznej w Polsce, a następnie PGNiG Superligę. Jesteśmy marką, która oferuje samochody, motocykle oraz silniki zaburtowe, chętnie wspieramy dyscypliny sportowe, które promują aktywny styl życia, zdrową rywalizację i dbałość o kondycję. W ostatnich dniach rozszerzyliśmy naszą umowę z grającym w Lotto Ekstraklasie klubem Korona Kielce. Zostaliśmy głównym sponsorem klubu, który otrzymuje od nas wsparcie finansowe oraz flotę samochodów.

Podpisanie umowy z Koroną Kielce

Czy tego typu zaangażowanie marki przekłada się w jakikolwiek sposób na zwiększenie sprzedaży?

Na decyzję klienta o zakupie wpływa cały wachlarz czynników. Zaangażowanie marki w sport ma przede wszystkim za zadanie budowę świadomości marki oraz kształtowanie pożądanego jej wizerunku. Znajomość i rozpoznawalność marki pośród potencjalnych klientów to podstawa do prowadzenia skutecznych działań sprzedażowych.

Kiedy na początku tego roku podpisywaliśmy umowę ze złocisto-krwistymi, wiele osób nie wróżyło im sukcesów. Tymczasem Korona zajęła ósme miejsce w Lotto Ekstraklasie i dotarła do półfinału Pucharu Polski

Czyli wspieranie sportu w Polsce się opłaca? A gdyby mógł Pan zostać sponsorem polskiej reprezentacji piłki nożnej…

Z biznesowego punktu widzenia jest to korzystny czas na zawieranie kontraktu sponsorskiego, ale wymaga zaufania i głębokiej wiary w możliwość odniesienia sukcesów w przyszłości. Wspieranie sportu to działania obliczone na obustronne korzyści. Dzięki środkom pozyskanym od sponsora związki i kluby mogą rozwijać się, inwestować w zawodników i sięgać po coraz wyższe miejsca w klasyfikacjach. Im lepsza kondycja danej dyscypliny, tym większa popularność, wyższe oglądalności i co za tym idzie rosnąca rozpoznawalność marek sponsorów. Piłka nożna to najpopularniejsza w Polsce dyscyplina sportowa. Między innymi dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Koroną Kielce. Kiedy na początku tego roku podpisywaliśmy umowę ze złocisto-krwistymi, wiele osób nie wróżyło im sukcesów. Tymczasem poprzedni okres rozgrywkowy był jednym z najlepszych w historii występów w lidze. Korona zajęła ósme miejsce w Lotto Ekstraklasie i dotarła do półfinału Pucharu Polski.

ZOBACZ TAKŻE: Suzuki Jimny: Ruszyła sprzedaż w Japonii

Jakie plany ma Suzuki do końca tego roku?

Niebawem do salonów trafią nowe Swifty Sport, a jesienią zaprezentujemy nową Vitarę z turbodoładowanymi silnikami Boosterjet. Planujemy również zakrojony na szeroką skalę projekt modernizacji wizualnej i stylistycznej salonów sprzedaży. Chcemy je zunifikować pod względem architektonicznym. Pracujemy także nad stałym podnoszeniem standardów obsługi w naszych salonach oraz satysfakcją dealerów Suzuki ze współpracy z naszą marką.

ZOBACZ TAKŻE: Suzuki Swift Sport: Uśmiechnij się

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

eM02 FS Powertube, górski e-rower spod znaku Lwa

BMW tańsze od Peugeota

Na początku dekady projektanci samochodów na potęgę zaczęli pracować nad prototypami elektrycznych rowerów. Zapał ...

VW Golf 1,4 TSI Plug-In-Hybrid: Cichym ścigałem go lotem

GTE czy GTD? Oto jest pytanie. W przypadku dwóch modeli VII generacji Volkswagena Golfa ...

Szefowie Renaulta-Nissana bez większych premii

Renault-Nissan nie ma obecnie w planach wprowadzania dodatkowej formy premii dla członków kierownictwa sojuszu ...

Mercedes zwiększył przewagę nad BMW

Mercedes – Benz w pierwszym półroczu powiększył przewagę w sprzedaży luksusowych samochodów nad lokalnymi ...

Cadillac CTS jest pierwszym amerykańskim samochodem wyposażonym w łączność V2V

Kiedy auta zaczną ze sobą rozmawiać

Toyota zamierza w 2021 r. wprowadzić na rynek USA samochody porozumiewające się między sobą ...

Lexus ES: Hybryda w dobrej cenie

Lexus ES zawitał po raz pierwszy do europejskiego odbiorcy i pojawił się również w ...