Suzuki bardzo mocno zaangażowało się w marketing sportowy. Skąd taki pomysł na promocję marki motoryzacyjnej?
Suzuki od wielu lat angażuje się we wspieranie polskiego sportu. W 2013 roku nawiązaliśmy współpracę z Polską Ligą Koszykówki, rozszerzając kolejno działania sponsoringowe o Profesjonalną Ligę Piłki Siatkowej oraz Związek Piłki Ręcznej w Polsce, a następnie PGNiG Superligę. Jesteśmy marką, która oferuje samochody, motocykle oraz silniki zaburtowe, chętnie wspieramy dyscypliny sportowe, które promują aktywny styl życia, zdrową rywalizację i dbałość o kondycję. W ostatnich dniach rozszerzyliśmy naszą umowę z grającym w Lotto Ekstraklasie klubem Korona Kielce. Zostaliśmy głównym sponsorem klubu, który otrzymuje od nas wsparcie finansowe oraz flotę samochodów.
Podpisanie umowy z Koroną Kielce
Czy tego typu zaangażowanie marki przekłada się w jakikolwiek sposób na zwiększenie sprzedaży?
Na decyzję klienta o zakupie wpływa cały wachlarz czynników. Zaangażowanie marki w sport ma przede wszystkim za zadanie budowę świadomości marki oraz kształtowanie pożądanego jej wizerunku. Znajomość i rozpoznawalność marki pośród potencjalnych klientów to podstawa do prowadzenia skutecznych działań sprzedażowych.