Piotr Dulnik, prezes Suzuki Motor Poland: Zaangażowanie marki w sport to budowa wizerunku

W ostatnich dniach rozszerzyliśmy naszą umowę z grającym w Lotto Ekstraklasie klubem Korona Kielce. Zostaliśmy głównym sponsorem klubu, który otrzymuje od nas wsparcie finansowe oraz flotę samochodów – mówi Piotr Dulnik, prezes Suzuki Motor Poland.

Publikacja: 12.07.2018 07:28

Piotr Dulnik, prezes Suzuki Motor Poland: Zaangażowanie marki w sport to budowa wizerunku

Foto: moto.rp.pl

Suzuki bardzo mocno zaangażowało się w marketing sportowy. Skąd taki pomysł na promocję marki motoryzacyjnej?

Suzuki od wielu lat angażuje się we wspieranie polskiego sportu. W 2013 roku nawiązaliśmy współpracę z Polską Ligą Koszykówki, rozszerzając kolejno działania sponsoringowe o Profesjonalną Ligę Piłki Siatkowej oraz Związek Piłki Ręcznej w Polsce, a następnie PGNiG Superligę. Jesteśmy marką, która oferuje samochody, motocykle oraz silniki zaburtowe, chętnie wspieramy dyscypliny sportowe, które promują aktywny styl życia, zdrową rywalizację i dbałość o kondycję. W ostatnich dniach rozszerzyliśmy naszą umowę z grającym w Lotto Ekstraklasie klubem Korona Kielce. Zostaliśmy głównym sponsorem klubu, który otrzymuje od nas wsparcie finansowe oraz flotę samochodów.

""

Podpisanie umowy z Koroną Kielce

Foto: moto.rp.pl

Czy tego typu zaangażowanie marki przekłada się w jakikolwiek sposób na zwiększenie sprzedaży?

Na decyzję klienta o zakupie wpływa cały wachlarz czynników. Zaangażowanie marki w sport ma przede wszystkim za zadanie budowę świadomości marki oraz kształtowanie pożądanego jej wizerunku. Znajomość i rozpoznawalność marki pośród potencjalnych klientów to podstawa do prowadzenia skutecznych działań sprzedażowych.

Kiedy na początku tego roku podpisywaliśmy umowę ze złocisto-krwistymi, wiele osób nie wróżyło im sukcesów. Tymczasem Korona zajęła ósme miejsce w Lotto Ekstraklasie i dotarła do półfinału Pucharu Polski

Czyli wspieranie sportu w Polsce się opłaca? A gdyby mógł Pan zostać sponsorem polskiej reprezentacji piłki nożnej…

Z biznesowego punktu widzenia jest to korzystny czas na zawieranie kontraktu sponsorskiego, ale wymaga zaufania i głębokiej wiary w możliwość odniesienia sukcesów w przyszłości. Wspieranie sportu to działania obliczone na obustronne korzyści. Dzięki środkom pozyskanym od sponsora związki i kluby mogą rozwijać się, inwestować w zawodników i sięgać po coraz wyższe miejsca w klasyfikacjach. Im lepsza kondycja danej dyscypliny, tym większa popularność, wyższe oglądalności i co za tym idzie rosnąca rozpoznawalność marek sponsorów. Piłka nożna to najpopularniejsza w Polsce dyscyplina sportowa. Między innymi dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Koroną Kielce. Kiedy na początku tego roku podpisywaliśmy umowę ze złocisto-krwistymi, wiele osób nie wróżyło im sukcesów. Tymczasem poprzedni okres rozgrywkowy był jednym z najlepszych w historii występów w lidze. Korona zajęła ósme miejsce w Lotto Ekstraklasie i dotarła do półfinału Pucharu Polski.

ZOBACZ TAKŻE: Suzuki Jimny: Ruszyła sprzedaż w Japonii

Jakie plany ma Suzuki do końca tego roku?

Niebawem do salonów trafią nowe Swifty Sport, a jesienią zaprezentujemy nową Vitarę z turbodoładowanymi silnikami Boosterjet. Planujemy również zakrojony na szeroką skalę projekt modernizacji wizualnej i stylistycznej salonów sprzedaży. Chcemy je zunifikować pod względem architektonicznym. Pracujemy także nad stałym podnoszeniem standardów obsługi w naszych salonach oraz satysfakcją dealerów Suzuki ze współpracy z naszą marką.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont