Ford otwiera w Polsce salony aut dostawczych

Ford ma otwierać w Polsce salony wyspecjalizowane w sprzedaży samochodów dostawczych.

Publikacja: 02.01.2016 13:42

Ford otwiera w Polsce salony aut dostawczych

Foto: Bloomberg

Pierwszy taki salon powstał już w Sosnowcu. Uruchomiła go Grupa PGD – jeden z największych dealerów na polskim rynku samochodów osobowych. Wprowadzany w całej Europie program Transit Centrum przewiduje powstawanie takich samodzielnych salonów aut dostawczych, jako placówek dedykowanych klientom z rynku biznesowego. Z uwagi na szerokość gamy dostawczych aut Forda – dużą liczbę modeli, wersji i opcji wyposażeniowych, wyspecjalizowane centra mają najbardziej wszechstronnie odpowiadać na wymagania klientów.

– Historia Grupy PGD zaczęła się właśnie od Forda, więc jest to dla nas autoryzacja szczególna, bo związana z nowym jakościowo projektem Ford Europe – podkreśla Grzegorz Hankus, prezes Grupy PGD. W Transit Centrum w Sosnowcu eksponowane są modele aut dostawczych Forda, a także propozycje specjalistycznych zabudów. Na miejscu jest także serwis.

W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy 2015 roku Ford był na polskim rynku trzecią pod względem popularności marką w rejestracjach nowych samochodów dostawczych. Według Instytutu Samar, od stycznia sprzedano 5157 pojazdów dostawczych marki, o prawie 24 proc. więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Rynkowy udział Forda po listopadzie wynosił 10,5 proc.

Samochody dostawcze cieszyły się w 2015 roku dużym powodzeniem. Samar podaje, że tylko w listopadzie zarejestrowano prawie 5,2 tys. tego typu pojazdów, o przeszło jedna trzecia więcej niż w listopadzie 2014 roku. W okresie od stycznia do listopada rejestracje sięgnęły 49,2 tys. aut, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2014 o 17,5 proc.

Liderem polskiego rynku dostawczaków jest Fiat. W ciągu 11 miesięcy 2015 roku zakupiono prawie 10,6 tys. samochodów tej marki, o 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział Fiata w polskim rynku przekracza jedną piątą. Na drugim miejscu znajduje się Renault z udziałem 15,5-procentowym, na trzecim Ford, a na kolejnych Peugeot oraz Volkswagen. Najczęściej kupowanym samochodem dostawczym w Polsce w 2015 roku był Fiat Ducato, a następnie Renault Master.

Także na rynku europejskim auta dostawcze sprzedają się coraz lepiej. Według organizacji europejskich producentów ACEA, od stycznia do listopada 2015 roku w krajach Unii Europejskiej sprzedano przeszło 1,55 mln samochodów dostawczych o masie do 3,5 tony, o 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty notował rynek Hiszpański (o 37,5 proc. w ujęciu rok do roku), Brytyjski (15,7 proc.) oraz włoski (10,9 proc.).

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne