Pierwszy taki salon powstał już w Sosnowcu. Uruchomiła go Grupa PGD – jeden z największych dealerów na polskim rynku samochodów osobowych. Wprowadzany w całej Europie program Transit Centrum przewiduje powstawanie takich samodzielnych salonów aut dostawczych, jako placówek dedykowanych klientom z rynku biznesowego. Z uwagi na szerokość gamy dostawczych aut Forda – dużą liczbę modeli, wersji i opcji wyposażeniowych, wyspecjalizowane centra mają najbardziej wszechstronnie odpowiadać na wymagania klientów.
– Historia Grupy PGD zaczęła się właśnie od Forda, więc jest to dla nas autoryzacja szczególna, bo związana z nowym jakościowo projektem Ford Europe – podkreśla Grzegorz Hankus, prezes Grupy PGD. W Transit Centrum w Sosnowcu eksponowane są modele aut dostawczych Forda, a także propozycje specjalistycznych zabudów. Na miejscu jest także serwis.
W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy 2015 roku Ford był na polskim rynku trzecią pod względem popularności marką w rejestracjach nowych samochodów dostawczych. Według Instytutu Samar, od stycznia sprzedano 5157 pojazdów dostawczych marki, o prawie 24 proc. więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Rynkowy udział Forda po listopadzie wynosił 10,5 proc.
Samochody dostawcze cieszyły się w 2015 roku dużym powodzeniem. Samar podaje, że tylko w listopadzie zarejestrowano prawie 5,2 tys. tego typu pojazdów, o przeszło jedna trzecia więcej niż w listopadzie 2014 roku. W okresie od stycznia do listopada rejestracje sięgnęły 49,2 tys. aut, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2014 o 17,5 proc.
Liderem polskiego rynku dostawczaków jest Fiat. W ciągu 11 miesięcy 2015 roku zakupiono prawie 10,6 tys. samochodów tej marki, o 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział Fiata w polskim rynku przekracza jedną piątą. Na drugim miejscu znajduje się Renault z udziałem 15,5-procentowym, na trzecim Ford, a na kolejnych Peugeot oraz Volkswagen. Najczęściej kupowanym samochodem dostawczym w Polsce w 2015 roku był Fiat Ducato, a następnie Renault Master.