Grupa będąca razem z Kia Motors piątym na świecie producentem pojazdów zmniejszyła zysk netto o 12 proc. do 1690 mld wonów (1,3 mld euro), podczas gdy 14 analityków przewidywało jeszcze większy spadek, do 1460 mld. Obroty zwiększyły się o 7 proc. do 22,35 bln wonów, ale zysk operacyjny zmalał o 13 proc. do 1,34 bln. Sprzedaż na świecie zmalała o 6 proc. do 1,1 mln pojazdów, w Chinach nawet o 10 proc. z powodu zbyt malej oferty samochodów sportowo-użytkowych.
Koreańczycy wyjaśnili, że będą stopniowo poprawiać wyniki poprzez premiery kolejnych wersji limuzyn Elantra i zwiększenie podaży SUV w Stanach i w Chinach. Szef pionu finansowego, Choi Byung-chui stwierdził, że Hyundai potrzebuje w Chinach czwartej i piątej fabryki, z kolei fund manager Kim Sung-soo z LS Asset Management, który ma akcje Hyundaia uważa, że największym wyzwaniem tej firmy jest zapewnienie konkurencyjności w Chinach i utrzymanie udziału rynkowego.
Gorszy wynik w tym kraju nastąpił mimo obniżenia tam podatku przy zakupie małych samochodów, bo chińscy rywale np. Great Wall Motor oferowali tańsze SUV. Hyundai i Kia są najbardziej zależne ze wszystkich producentów od sprzedaży na wschodzących rynkach, w Chinach, Rosji i Brazylii, co naraża je na gorsze wyniki. gdy gospodarka tych krajów ma kłopoty — ocenia Macquarie Securities.