Toyota sprzedała 8 milionów hybryd

Toyota ustanawia kolejny milowy kamień w swojej działalności. Sprzedaż samochodów hybrydowych tego japońskiego producenta przekroczyła na świecie 8 milionów sztuk. W dodatku ostatni milion sprzedaży został osiągnięty w zaledwie 8 miesięcy.

Publikacja: 23.08.2015 16:46

Toyota sprzedała 8 milionów hybryd

Foto: Fotorzepa, bartosz jankowski Bartosz Jankowski

Od premiery Toyoty Prius w 1997 roku japoński producent stopniowo dodaje do puli samochodów hybrydowych kolejne modele. Obecnie Toyota ma w ofercie 30 modeli hybrydowych sprzedawanych na ponad 90 rynkach oraz jedną hybrydę typu plug-in ładowaną z gniazdka. W ciągu ostatniego roku na rynek wprowadzone zostały nowe auta, takie jak Esquire Hybrid (w Japonii), ponadto Lexus RC300h i Sienta Hybrid. Już niedługo ukażą się nowe hybrydowe wersje Corolli, Leviny (w Chinach) i RAV4.

Przykładem udanej ofensywy rynkowej jest kompaktowy model Auris. Wersja hybrydowa na rynku europejskim stanowi już połowę całkowitej sprzedaży modelu w Europie. Także w Polsce ten model przyjął się wyjątkowo dobrze: w całym 2014 roku co piąty sprzedany w Polsce Auris był hybrydą. W pierwszej połowie obecnego roku już co czwarty klient kupujący Aurisa decydował się na napęd hybrydowy.

W przypadku Lexusa sprzedaż modeli hybrydowych przekracza 80 proc. To nawet lepszy wyniki od średniego udziału hybryd w sprzedaży tej marki na rynku europejskim, która sięga 70 proc. Duża w tym zasługa nowego, bardzo popularnego modelu NX.

– Hybryda nie ma sobie równych pod względem niskich kosztów eksploatacji, jest rekordowo oszczędna, a do tego wyróżnia się nadzwyczajną płynnością jazdy – mówi Robert Mularczyk z Toyota Motor Poland.

Napęd hybrydowy to połączenie silników spalinowego i elektrycznego, które mogą pracować jednocześnie lub na przemian, w zależności od potrzeb. Przy niewielkich prędkościach, w mieście wykorzystywany jest zwykle silnik elektryczny. Włącza się np. w trakcie ruszania, podczas zjazdów ze wzniesień bez obciążenia. W czasie normalnej jazdy auto napędza już silnik tradycyjny, a układ podziału mocy rozdziela  moc silnika spalinowego pomiędzy napęd kół oraz napęd generatora, który jednocześnie zasila silnik elektryczny i ładuje akumulator. W czasie szybkiego przyspieszania pracują już oba silniki. Natomiast podczas hamowania lub zwalniania silnik spalinowy zostaje wyłączony, a elektryczny pracuje jak prądnica napędzana przez toczące się koła. Wytwarzana energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze napędu hybrydowego.

Toyota uważa technologię hybrydową za kluczową w tworzeniu

samochodów przyjaznych środowisku w XXI wieku. Samochody hybrydowe zmniejszyły emisję dwutlenku węgla do atmosfery2 o 58 milionów ton względem samochodów spalinowych o podobnej wielkości i osiągach. Japońska marka szacuje, że hybrydy jej produkcji zaoszczędziły 22 miliardy litrów paliwa.

Rozwiązania wypracowane przez zespoły pracujące nad rozwojem napędu hybrydowego służą także do udoskonalania samochodów konwencjonalnych Toyoty – do poprawy ich osiągów oraz zmniejszania kosztów.

Od premiery Toyoty Prius w 1997 roku japoński producent stopniowo dodaje do puli samochodów hybrydowych kolejne modele. Obecnie Toyota ma w ofercie 30 modeli hybrydowych sprzedawanych na ponad 90 rynkach oraz jedną hybrydę typu plug-in ładowaną z gniazdka. W ciągu ostatniego roku na rynek wprowadzone zostały nowe auta, takie jak Esquire Hybrid (w Japonii), ponadto Lexus RC300h i Sienta Hybrid. Już niedługo ukażą się nowe hybrydowe wersje Corolli, Leviny (w Chinach) i RAV4.

Pozostało 83% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana