Toyota sprzedała 8 milionów hybryd

Toyota ustanawia kolejny milowy kamień w swojej działalności. Sprzedaż samochodów hybrydowych tego japońskiego producenta przekroczyła na świecie 8 milionów sztuk. W dodatku ostatni milion sprzedaży został osiągnięty w zaledwie 8 miesięcy.

Publikacja: 23.08.2015 16:46

Toyota sprzedała 8 milionów hybryd

Foto: Fotorzepa, bartosz jankowski Bartosz Jankowski

Od premiery Toyoty Prius w 1997 roku japoński producent stopniowo dodaje do puli samochodów hybrydowych kolejne modele. Obecnie Toyota ma w ofercie 30 modeli hybrydowych sprzedawanych na ponad 90 rynkach oraz jedną hybrydę typu plug-in ładowaną z gniazdka. W ciągu ostatniego roku na rynek wprowadzone zostały nowe auta, takie jak Esquire Hybrid (w Japonii), ponadto Lexus RC300h i Sienta Hybrid. Już niedługo ukażą się nowe hybrydowe wersje Corolli, Leviny (w Chinach) i RAV4.

Przykładem udanej ofensywy rynkowej jest kompaktowy model Auris. Wersja hybrydowa na rynku europejskim stanowi już połowę całkowitej sprzedaży modelu w Europie. Także w Polsce ten model przyjął się wyjątkowo dobrze: w całym 2014 roku co piąty sprzedany w Polsce Auris był hybrydą. W pierwszej połowie obecnego roku już co czwarty klient kupujący Aurisa decydował się na napęd hybrydowy.

W przypadku Lexusa sprzedaż modeli hybrydowych przekracza 80 proc. To nawet lepszy wyniki od średniego udziału hybryd w sprzedaży tej marki na rynku europejskim, która sięga 70 proc. Duża w tym zasługa nowego, bardzo popularnego modelu NX.

– Hybryda nie ma sobie równych pod względem niskich kosztów eksploatacji, jest rekordowo oszczędna, a do tego wyróżnia się nadzwyczajną płynnością jazdy – mówi Robert Mularczyk z Toyota Motor Poland.

Napęd hybrydowy to połączenie silników spalinowego i elektrycznego, które mogą pracować jednocześnie lub na przemian, w zależności od potrzeb. Przy niewielkich prędkościach, w mieście wykorzystywany jest zwykle silnik elektryczny. Włącza się np. w trakcie ruszania, podczas zjazdów ze wzniesień bez obciążenia. W czasie normalnej jazdy auto napędza już silnik tradycyjny, a układ podziału mocy rozdziela  moc silnika spalinowego pomiędzy napęd kół oraz napęd generatora, który jednocześnie zasila silnik elektryczny i ładuje akumulator. W czasie szybkiego przyspieszania pracują już oba silniki. Natomiast podczas hamowania lub zwalniania silnik spalinowy zostaje wyłączony, a elektryczny pracuje jak prądnica napędzana przez toczące się koła. Wytwarzana energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze napędu hybrydowego.

Toyota uważa technologię hybrydową za kluczową w tworzeniu

samochodów przyjaznych środowisku w XXI wieku. Samochody hybrydowe zmniejszyły emisję dwutlenku węgla do atmosfery2 o 58 milionów ton względem samochodów spalinowych o podobnej wielkości i osiągach. Japońska marka szacuje, że hybrydy jej produkcji zaoszczędziły 22 miliardy litrów paliwa.

Rozwiązania wypracowane przez zespoły pracujące nad rozwojem napędu hybrydowego służą także do udoskonalania samochodów konwencjonalnych Toyoty – do poprawy ich osiągów oraz zmniejszania kosztów.

Od premiery Toyoty Prius w 1997 roku japoński producent stopniowo dodaje do puli samochodów hybrydowych kolejne modele. Obecnie Toyota ma w ofercie 30 modeli hybrydowych sprzedawanych na ponad 90 rynkach oraz jedną hybrydę typu plug-in ładowaną z gniazdka. W ciągu ostatniego roku na rynek wprowadzone zostały nowe auta, takie jak Esquire Hybrid (w Japonii), ponadto Lexus RC300h i Sienta Hybrid. Już niedługo ukażą się nowe hybrydowe wersje Corolli, Leviny (w Chinach) i RAV4.

Pozostało 83% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana