Auta VW poczekają na sprzedaż w Europie

Volkswagen wstrzymał w UE sprzedaż nowych aut z oprogramowaniem, które oszukuje przy badaniu emisji spalin – ogłosił rzecznik Grupy VW.

Publikacja: 21.10.2015 16:32

Auta VW poczekają na sprzedaż w Europie

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik PG Piotr Guzik

Decyzja dotyczy ograniczonej liczby pojazdów z silnikami wysokoprężnymi spełniającymi normę Euro 5 (EA 189) znajdujących się już w salonach. Oprogramowanie zostanie w nich zmienione i wtedy trafią do sprzedaży.

Według magazynu „Automobilwoche”, akcja serwisowa w Europie może objąć 8,5 mln aut z wadliwym oprogramowaniem.

To nie koniec problemów grupy z Wolfsburga. Akta dotyczące skandalu z emisjami zaginęły na początku października – poinformowała rzeczniczka władz Dolnej Saksonii, ale uspokoiła, że nie było tam żadnych dokumentów pochodzących z rady nadzorczej Grupy VW.

Rzeczniczka wyjaśniła, że w aktach były kserokopie i duplikaty dokumentów, których większość jest dostępna w internecie, a  także wewnętrzne notatki firmy o kwestiach prawnych. Ostatni raz widziano je 9 października, a 2 dni później stwierdzono ich brak. To wprawdzie kłopotliwa sprawa, ale nie wywołuje większych problemów – dodała.

Urząd premiera kraju związkowego zgłosił fakt zaginięcia dokumentów, przesłuchano kilku pracowników, by ustalić, czy cokolwiek zauważyli, ale rozmowy te nie dały konkretnych rezultatów. Wcześniej dziennik „Bild” poinformował o zaginięciu „tajnych akt” o Volkswagenie.

Tymczasem prezes Matthias Mueller oświadczył w Wolfsburgu na spotkaniu z  dziennikarzami, że być może grupa będzie musiała odłożyć więcej niż 6,5 mld euro, na które oszacowała dotąd koszty likwidacji oszustwa z emisją spalin. – 6,5 mld euro odnosi się do akcji serwisowej. Mogę tylko spekulować o wszelkich dalszych odpisach. Gdyby doszło do zmiany wolumenu sprzedaży, to będziemy szybko reagować na to – dodał.

Decyzja dotyczy ograniczonej liczby pojazdów z silnikami wysokoprężnymi spełniającymi normę Euro 5 (EA 189) znajdujących się już w salonach. Oprogramowanie zostanie w nich zmienione i wtedy trafią do sprzedaży.

Według magazynu „Automobilwoche”, akcja serwisowa w Europie może objąć 8,5 mln aut z wadliwym oprogramowaniem.

Pozostało 82% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana