Auta VW poczekają na sprzedaż w Europie

Volkswagen wstrzymał w UE sprzedaż nowych aut z oprogramowaniem, które oszukuje przy badaniu emisji spalin – ogłosił rzecznik Grupy VW.

Publikacja: 21.10.2015 16:32

Auta VW poczekają na sprzedaż w Europie

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik PG Piotr Guzik

Decyzja dotyczy ograniczonej liczby pojazdów z silnikami wysokoprężnymi spełniającymi normę Euro 5 (EA 189) znajdujących się już w salonach. Oprogramowanie zostanie w nich zmienione i wtedy trafią do sprzedaży.

Według magazynu „Automobilwoche”, akcja serwisowa w Europie może objąć 8,5 mln aut z wadliwym oprogramowaniem.

To nie koniec problemów grupy z Wolfsburga. Akta dotyczące skandalu z emisjami zaginęły na początku października – poinformowała rzeczniczka władz Dolnej Saksonii, ale uspokoiła, że nie było tam żadnych dokumentów pochodzących z rady nadzorczej Grupy VW.

Rzeczniczka wyjaśniła, że w aktach były kserokopie i duplikaty dokumentów, których większość jest dostępna w internecie, a  także wewnętrzne notatki firmy o kwestiach prawnych. Ostatni raz widziano je 9 października, a 2 dni później stwierdzono ich brak. To wprawdzie kłopotliwa sprawa, ale nie wywołuje większych problemów – dodała.

Urząd premiera kraju związkowego zgłosił fakt zaginięcia dokumentów, przesłuchano kilku pracowników, by ustalić, czy cokolwiek zauważyli, ale rozmowy te nie dały konkretnych rezultatów. Wcześniej dziennik „Bild” poinformował o zaginięciu „tajnych akt” o Volkswagenie.

Tymczasem prezes Matthias Mueller oświadczył w Wolfsburgu na spotkaniu z  dziennikarzami, że być może grupa będzie musiała odłożyć więcej niż 6,5 mld euro, na które oszacowała dotąd koszty likwidacji oszustwa z emisją spalin. – 6,5 mld euro odnosi się do akcji serwisowej. Mogę tylko spekulować o wszelkich dalszych odpisach. Gdyby doszło do zmiany wolumenu sprzedaży, to będziemy szybko reagować na to – dodał.

Decyzja dotyczy ograniczonej liczby pojazdów z silnikami wysokoprężnymi spełniającymi normę Euro 5 (EA 189) znajdujących się już w salonach. Oprogramowanie zostanie w nich zmienione i wtedy trafią do sprzedaży.

Według magazynu „Automobilwoche”, akcja serwisowa w Europie może objąć 8,5 mln aut z wadliwym oprogramowaniem.

Pozostało 82% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą