Renault Espace: Legendarny van stał się pełnowartościowym SUV-em

Renault radykalnie zmienia koncepcję modelu Espace: minivan staje się prawdziwym SUV-em, który pomieści maksymalnie siedem pasażerów. Jest wyposażony w trzycylindrowy napęd hybrydowy o mocy 199 KM, a także opcjonalną wersję sportową Esprit Alpine.

Publikacja: 29.03.2023 06:23

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Wyznacznik trendów kończy 40 lat. Pierwsze Renault Espace zadebiutowało w listopadzie 1983 roku zwiastując boom na minivany w Europie. Od czasu triumfu SUV-ów, niegdyś tak odnoszący sukcesy segment stał się mniej istotny, a właściwie praktycznie zniknął z rynku. I tak ostatnia, piąta generacja stała się crossoverem, ale jakoś nie przypadła do gustu klientom. Teraz Renault idzie o krok dalej i nowy Espace znów ma wyraźny charakter. Tyle, że już nie jako minivan, ale klasyczny SUV z 18 cm prześwitem. To spory samochód - 4,72 m długości, 1,83 m szerokości (bez lusterek zewnętrznych) i 1,65 m wysokości - ​​jest o 21 centymetrów dłuższy i prawie trzy centymetry wyższy od Australa. Mimo większych wymiarów nowy Espace jest lżejszy o 215 kg w porównaniu z poprzednikiem. Jeśli chodzi o design to Austral nadaje tu ton. Espace prezentuje się jakby było dłuższą wersją tego modelu.

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Styl Australa odnajdziemy również we wnętrzu. Identycznie rozwiązany jest środkowy tunel, poziomy wyświetlacz informacji dla kierowcy (12,3 cala) czy pionowo ekranu systemu informacyjno-rozrywkowy (12 cali). Google dostarcza tutaj zarówno system operacyjny, jak i oprogramowanie nawigacyjne. Aktualizacje są możliwe bezprzewodowo. Za dodatkową opłatą Renault oferuje 9,3-calowy wyświetlacz przezierny, który wyświetla informacje bezpośrednio na przedniej szybie. Atrakcją wizualną jest nastrojowe oświetlenie oraz opcjonalny szklany dach panoramiczny o długości 1,33 cm i szerokości 84 cm. Dźwignia automatycznej zmiany biegów znajduje się na kolumnie kierownicy. Schowki w całym wnętrzu mają łącznie pojemność 39 litrów. Kanapa w drugim rzędzie, którą można przesuwać wzdłużnie o 22 centymetry, ma odchylane oparcie, które można złożyć (60:40). Bagażnik mieści od 777 do 1818 litrów bagażu. Przy rozłożonym trzecim rzędzie siedzeń pozostaje 159 litrów.

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Platforma CMF-CD sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi stanowi techniczną podstawę nowego Renault Espace. Nie jest to najnowsza konstrukcja, bo była już użyta w Espace numer pięć. Ale znalazła zastosowanie również w obecnej generacji Nissana Quashqai i X-Trail czy Mitsubishi Outlander. Początkowo klienci nowego Espace muszą obejść się bez alternatywnych napędów. SUV otrzyma w pełni hybrydowy układ napędowy o mocy 199 KM z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra i mocy 131 KM oraz dwoma silnikami elektrycznymi. Moc przekazywana jest przez bezstopniową przekładnię, rekuperację można regulować w czterech stopniach za pomocą łopatek przy kierownicy. Zużycie paliwa nowego Renault Espace ma wg. danych producenta wynosić 4,7 l/100 km.

Czytaj więcej

Dacia Bigster: To może być nowy hit rumuńskiej marki
Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Z nowości podobnie jak Austral również Espace otrzymał opcję skrętnych tylnych kół. Pakiet wszystkich systemów wspomagających obejmuje aż 32 systemy, w tym aktywne hamowanie awaryjne i ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, ostrzeganie o martwym polu, adaptacyjny tempomat z funkcją stop-and-go, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu i wiele innych. Przy odpowiednim wyposażeniu, jednym z nich jest „Active Driver Assist”, dzięki któremu SUV może w dużej mierze samodzielnie jechać na prostych odcinkach i na lekkich zakrętach.

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Nowy Espace, produkowany w hiszpańskiej fabryce w Palencia, ma trafić do salonów tej wiosny. Renault nie podało póki co cen nowego modelu. Jednak linie wyposażenia są już zdefiniowane. Podstawową Techno można rozpoznać po 19-calowych kołach oraz chromowanych i aluminiowych akcentach nadwozia. Powyżej znajduje się Espace Iconic z 20-calowymi felgami i czarnymi dodatkami, a Esprit Alpine pojawi się również z czarnymi akcentami i na 20-calowych kołach, które jednak z innym wyglądem. Sportowy topowy model ma zmodyfikowany design we wnętrzu. Jest kierownica obszyta skórą nappa, alcantara z niebieskimi akcentami pojawia się na siedzeniach, desce rozdzielczej, panelach drzwi i konsoli środkowej.

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Oficjalnie nie wiadomo czy Espace w gamie modelowej Renault przewyższa Koleosa dostępnego od 2017 roku i ma tylko pięć miejsc, czy też może go zastąpi. Ten drugi wariant jest o wiele bardziej prawdopodobny. W ten sposób, za jednym zamachem nowy Espace nie tylko zastąpił swojego poprzednika o tej samej nazwie, ale także drugi, topowy model z gamy Renault.

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Pierwsza generacja Ranault Espace

Pierwsza generacja Ranault Espace

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Mitsubishi ASX: Nowy, ale dobrze znany crossover

Wyznacznik trendów kończy 40 lat. Pierwsze Renault Espace zadebiutowało w listopadzie 1983 roku zwiastując boom na minivany w Europie. Od czasu triumfu SUV-ów, niegdyś tak odnoszący sukcesy segment stał się mniej istotny, a właściwie praktycznie zniknął z rynku. I tak ostatnia, piąta generacja stała się crossoverem, ale jakoś nie przypadła do gustu klientom. Teraz Renault idzie o krok dalej i nowy Espace znów ma wyraźny charakter. Tyle, że już nie jako minivan, ale klasyczny SUV z 18 cm prześwitem. To spory samochód - 4,72 m długości, 1,83 m szerokości (bez lusterek zewnętrznych) i 1,65 m wysokości - ​​jest o 21 centymetrów dłuższy i prawie trzy centymetry wyższy od Australa. Mimo większych wymiarów nowy Espace jest lżejszy o 215 kg w porównaniu z poprzednikiem. Jeśli chodzi o design to Austral nadaje tu ton. Espace prezentuje się jakby było dłuższą wersją tego modelu.

Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy
Premiery
Volvo S90 po 9 latach doczekało się modernizacji. Polscy klienci nie będą zadowoleni
Premiery
Wyjątkowe Porsche 911. Powstanie tylko 1500 egzemplarzy
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem