To jeden z najmniejszy przedstawicieli segmentu kompaktowych crossoverów. Właściwie, to stoi na pograniczu segmentu B i C. Wymiarami bliżej mu do C, ale ceną do B. Taka już polityka japońskiego koncernu. Dzięki temu, otrzymujemy kawał samochodu o nowoczesnej sylwetce na korzystnych warunkach. Suzuki ma 430 centymetrów długości, 178,5 szerokości i 158 wysokości. Rozstaw osi wynosi 260 cm. Zgrabną karoserię można osadzić na 17-calowych obręczach ze stopów lekkich i wyposażyć w pełni LED-owe, wydajne reflektory. Całości dopełniają panele ochronne na progach i pod zderzakami.
Litrowe serce
Przed liftingiem, Suzuki oferowało wysokoprężny motor, a także wolnossącą benzynę. Klienci jednak opowiedzieli się za bieżącymi trendami, więc Japończycy postanowili odmłodzić paletę jednostek napędowych. Tym samym, pod maskę S-Crossa trafiły dwa motory benzynowe. Mocniejszy ma 1.4 litra pojemności (140 KM i 220 Nm). Podstawowym, ale bardzo ciekawym wariantem pozostaje trzycylindrowy 1.0 BoosterJet. Zadowoli większość kierowców niezłą kulturą pracy, wyważeniem i dynamiką. Z niewielkiego litrażu uzyskuje 111 koni mechanicznych i 170 Nm dostępnych w szerokim przedziale 2000-3500 obr./min. Może współpracować z automatyczną, hydrokinetyczną przekładnią automatyczną albo manualną, 6-stopniową. Suzuki pozwala też wybrać rodzaj napędu. Standardowo, trafia na przednią oś. Dzięki zastosowaniu sprzęgła typu Haldex, można zdecydować się na dość proste, ale sprawdzone i bezawaryjne 4×4. Biorąc pod uwagę 18-centymetrowy prześwit, warto postawić na napęd na obie osie.
4×4 korzystnie wpływa na bezpieczeństwo podczas codziennej eksploatacji. O ile jego obecność trudno wychwycić podczas jazdy po suchym asfalcie, o tyle na mokrej lub zaśnieżonej nawierzchni system sprawdzi się bez zarzutu. Gwarantuje dobrą trakcję i minimalne straty podczas dynamicznych startów spod świateł. Do tego spory prześwit umożliwia forsowanie przeszkód w lekkim terenie. Piaszczyste podłoże, koleiny wypełnione błotem lub podjazd pod wzniesienie, nie stanowią dla S-Crossa większego problemu.