Bronco pojawił się na rynku w 1965 r. i był pierwszym modelem Forda łączącym cechy pojazdu terenowego i drogowego. Dzisiaj nazywamy takie auta po prostu SUV- -ami. Model doczekał się pięciu generacji (produkcję zakończono w 1996 r.), miliona wyprodukowanych egzemplarzy i z czasem stał się cenionym klasykiem. Pomysł reaktywacji modelu spotkał się w USA z tak dużym entuzjazmem, że w salonach ustawiły się kolejki, jak za starych dobrych czasów.
Czytaj więcej
Nowy Ford Explorer zjeżdża z linii montażowej w głównym zakładzie Forda w Kolonii, ale zbudowany jest na bazie platformy MEB należącej do Volkswagena i współdzieli ją np. z modelem VW ID.4. Mimo to ten model ma być prawdziwym Fordem.
Mimo zainteresowania początkowo było można jedynie pomarzyć o tym, że ten model trafi do Europy. Teraz pragnienia stają się faktem i pierwszy raz w historii Bronco będzie oficjalnie dostępny w Polsce. W sierpniu pojawią się pierwsze egzemplarze zamówione przez klientów. W USA auto szybko stało się hitem. Co drugi egzemplarz jest w jakimś stopniu zmodernizowany. Zresztą, jak dobrze policzyłem, w Ameryce jest dostępnych 17 wersji tego modelu, do tego kilkanaście kolorów nadwozia, wzorów felg itd. Tym samym za oceanem trudno spotkać dwa takie same Bronco.