Audi wstrzymuje eksport do USA, Ferrari podnosi ceny o 10 procent

Donald Trump wprowadza nowe stawki celne, a europejskie marki, jedna za drugą na nie reagują. Każda na swój sposób. I tak Ferrari podnosi ceny w USA o 10 procent, a Audi wstrzymuje eksport aut do Stanów Zjednoczonych.

Publikacja: 08.04.2025 07:42

Audi wstrzymuje export swoich aut do Stanów Zjednoczonych

Audi wstrzymuje export swoich aut do Stanów Zjednoczonych

Foto: mat. prasowe

Audi przestaje przesyłać nowe modele aut do USA. Póki co klienci tego zbytnio nie odczują, bo niemiecka marka i tak ma nadal 37 tys. samochodów w magazynach w Stanach Zjednoczonych. Póki co amerykańscy dealerzy mają opróżnić magazyny. Na samochody, które zostały wprowadzone do USA przed 02 kwietnia nie obowiązują nowe stawki celne. Ten zapas aut powinien wystarczyć na około dwa miesiące. Audi nie ma własnego zakładu produkcyjnego w USA i musi importować wszystkie modele. Amerykański bestseller - SUV Q5 produkowany jest w fabryce Audi w Meksyku, reszta modeli pochodzi z zakładów w Niemczech, na Węgrzech i Słowacji.

Czytaj więcej

Nowe Audi A6 Avant ma napęd spalinowy. Polskie ceny dużego kombi

Volkswagen ostrzegł swoich dealerów w USA przed dodatkowymi kosztami. Jak podaje Wall Street Journal, powołując się na komunikat wysłany do dealerów, Volkswagen tymczasowo wstrzymał dostawy aut koleją z Meksyku i z amerykańskich portów. Więcej na temat nowych cen powinno być wiadomo w połowie kwietnia. Inni europejscy producenci aut również reagują na nowe cła. Ferrari podjęło decyzję podniesienia cen swoich modeli o dziesięć procent. Przy średniej cenie Ferrari około 350 tys. dolarów oznacza wzrost ceny o około 35 tys. dolarów czyli około 137 tys. zł.

Eksperci przewidują dużo mniejszy popyt na samochody w USA

Wielu producentów samochodowych póki co powstrzymuje się od podjęcia takich działań. Porsche, które również nie posiada fabryki w USA rozważa podniesienie cen, BMW, które produkuje w USA SUV-y, póki co wstrzymuje się od podwyżek na pozostałe swoje modele. Według aktualnych obliczeń ekspertów w USA spodziewany jest średnio 7 procentowy wzrost cen samochodów. To z kolei może spowodować spadek popytu. Według szacunków, rynek samochodowy w USA ma się zmniejszyć z 16 do 15 milionów aut.

Tak prezentuje się najnowsze wcielenie Audi Q5

Tak prezentuje się najnowsze wcielenie Audi Q5

Foto: mat. prasowe

Audi przestaje przesyłać nowe modele aut do USA. Póki co klienci tego zbytnio nie odczują, bo niemiecka marka i tak ma nadal 37 tys. samochodów w magazynach w Stanach Zjednoczonych. Póki co amerykańscy dealerzy mają opróżnić magazyny. Na samochody, które zostały wprowadzone do USA przed 02 kwietnia nie obowiązują nowe stawki celne. Ten zapas aut powinien wystarczyć na około dwa miesiące. Audi nie ma własnego zakładu produkcyjnego w USA i musi importować wszystkie modele. Amerykański bestseller - SUV Q5 produkowany jest w fabryce Audi w Meksyku, reszta modeli pochodzi z zakładów w Niemczech, na Węgrzech i Słowacji.

Tu i Teraz
Chińskie koncerny motoryzacyjne nie traktują Europy jak rynku pobocznego
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Tu i Teraz
Rynek wynajmu długoterminowego aut rośnie, wypożyczalnie tracą
Tu i Teraz
Stellantis ma nowego szefa. To będzie jedno z trudniejszych zadań w branży moto
Tu i Teraz
Ameryka wraca do silników spalinowych. GM inwestuje 888 mln USD w nową generację V8
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Tu i Teraz
Volvo For Safety: Konwój bezpieczeństwa będzie jeździć po Polsce
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont