Toyota nie rezygnuje z wodoru. Premiera nowej generacji ogniw paliwowych

Toyota już jutro zaprezentuje trzecią generację wodorowych ogniw paliwowych. Napęd ma być bardziej wydajny i znaleźć zastosowanie w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych, w transporcie kolejowym i morskim, a także w stacjonarnych generatorach prądu.

Publikacja: 18.02.2025 11:57

Trzecia generacja wodorowych ogniw paliwowych trafi na rynki po 2026 roku.

Trzecia generacja wodorowych ogniw paliwowych trafi na rynki po 2026 roku.

Foto: mat. prasowe

Toyota należy do największych promotorów technologii wodorowych w motoryzacji i do ścisłego grona pionierów rynku aut osobowych na ogniwa paliwowe. W 2014 roku zadebiutował model Mirai zasilanymi wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) i do tej pory sprzedano 28 tys. egzemplarzy tego auta, które oferowane jest na 30 rynkach. Toyota również rozszerza potencjał modułów wodorowych wykorzystywanych w samochodach na inne zastosowania. Od 2019 roku kompaktowe moduły ogniw paliwowych trafiły do ponad 100 klientów na całym świecie i są wykorzystywane w samochodach ciężarowych, autobusach, w kolejnictwie czy jako stacjonarne generatory prądu.

Toyota Mirai oferowana jest również na polskim rynku

Toyota Mirai oferowana jest również na polskim rynku

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ten crossover to hit sprzedaży. Już milion klientów kupiło go w Europie

Chcąc przyspieszyć wdrażanie rozwiązań wodorowych w gospodarce inżynierowie Toyoty opracowali trzecią generację ogniw paliwowych. Ich światowa premiera została zaplanowana na 19 lutego i odbędzie się w Tokio podczas targów H2 & FC EXPO. Jak twierdzi Toyota trzecia generacja wodorowych ogniw paliwowych została zaprojektowana z wykorzystaniem doświadczeń i opinii użytkowników systemów poprzedniej generacji. Prognozowana niezawodność jest dwukrotnie lepsza niż w obecnym systemie. Nowy system ogniw paliwowych ma być także bardziej oszczędny, co przełoży się na o 20 proc. większy zasięg, a dopracowane procesy produkcyjne mają przełożyć się na obniżkę kosztów tej technologii.

Nowa generacja ogniw wodorowych pojawi się na rynku po 2026 r.

Trzecia generacja wodorowych ogniw paliwowych Toyoty ma mieć wszechstronne zastosowanie. Rozwiązanie będzie wykorzystywane w samochodach osobowych, w samochodach ciężarowych i całej gamie samochodów użytkowych. Nowy system ogniw paliwowych Toyoty będzie mógł być wykorzystywany również w stacjonarnych generatorach prądu, na kolei i w transporcie morskim. Trzecia generacja wodorowych ogniw paliwowych trafi na rynki w Japonii, Europie, Ameryce Północnej i Chin po 2026 roku.

Czytaj więcej

Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe: Hybrydy to był strzał w dziesiątkę

Czytaj więcej

Złote Koło moto.rp.pl: Nagrody motoryzacyjne za 2024 rok

Toyota należy do największych promotorów technologii wodorowych w motoryzacji i do ścisłego grona pionierów rynku aut osobowych na ogniwa paliwowe. W 2014 roku zadebiutował model Mirai zasilanymi wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) i do tej pory sprzedano 28 tys. egzemplarzy tego auta, które oferowane jest na 30 rynkach. Toyota również rozszerza potencjał modułów wodorowych wykorzystywanych w samochodach na inne zastosowania. Od 2019 roku kompaktowe moduły ogniw paliwowych trafiły do ponad 100 klientów na całym świecie i są wykorzystywane w samochodach ciężarowych, autobusach, w kolejnictwie czy jako stacjonarne generatory prądu.

Tu i Teraz
Mercedes po cichu zmienił swój logotyp. Gwiazda ma nowy kształt i blask
Tu i Teraz
Cła Trumpa zbliżyły Unię Europejską i Chiny. Wizja końca ceł na elektryki
Tu i Teraz
Skoda w wyjątkowy sposób obchodzi swoje 130 urodziny
Tu i Teraz
Nie tylko elektromobilność. Kia opracowuje nowy modułowy 4-cylindrowy silnik spalinowy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tu i Teraz
Chorwacka marka samochodowa chce przejąć Bugatti