Reklama

Koreańska marka samochodowa zmienia swoją nazwę. Rebranding to efekt przejęcia

Był SsangYong będzie KGM. Zawiła historia koreańskiej marki na polskim rynku ma swój ciąg dalszy. Najnowszy rebranding to efekt wykupienia firmy przez KGM Group.

Publikacja: 28.01.2025 06:24

SsangYoung to teraz KGM

SsangYoung to teraz KGM

Foto: mat. prasowe

W Polsce SsangYoung pojawił się w latach 90-tych. W tych czasach firma oferowała takie modele jak Musso czy Korando. Nie brakowało też próby wejścia w bardziej ekskluzywny rynek np. z limuzyną Chairmany czy wprowadzenia na rynek jednego z najdziwniejszych samochodów – vana Rodius. Sukces marki na polskim rynku w tamtych latach był w dużej mierze związany z Daewoo, który było właścicielem SsangYounga. Jednak po upadku koreańskiego koncernu marka powróciła do własnej nazwy, później zniknęła z rynku, a w 2021 roku SsangYoung pozyskał nowego importera. Stała się nim grupa PTH, jedna z największych grup prowadzących salony sprzedaży w Polsce, która do dzisiaj zajmuje się marką.

KGM Torres

KGM Torres

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Range Rover od Ssangyonga. Polskie ceny nowego SUV-a coupe z szykownym wyglądem

SsangYoung to teraz KGM

W 2022 roku SsangYoung został wykupiony przez koreańskie KGM Group. Zgodnie z przyjętą strategią nowy właściciel postanowił odciąć się od dotychczasowej historii i zbudować ją od nowa. W związku z tym już w zeszłym roku rozpoczął się proces globalnego rebrandingu marki, który obejmuje m.in. nową nazwę, nieznaczną zmianę logotypu, przy którym pojawia się nazwa KGM (na samochodach pozostaje ten co był do tej pory), nową stronę internetową, jak też materiały marketingowe. Teraz na wszystkich obecnych rynkach SsangYong to po prostu KGM, czyli „Korean Genuinely Made” (ang. „Oryginalnie Wyprodukowane w Korei”). I po co nam się było uczyć przez te wszystkie lata wymowy nazwy SsangYoung... Nowa nazwa nie oznacza, że gama modelowa producenta się zmienia. W ofercie jest aktualnie osiem modeli: Tivoli w dwóch długościach nadwozia, nieco większe Korando, nowy Torres, również nowy SUV Actyon, duży Rexton i pick-up Musso oferowany w dwóch wersjach nadwozia.

KGM Actyon

KGM Actyon

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

SsangYong Torres: Szansa na sukces

W Polsce SsangYoung pojawił się w latach 90-tych. W tych czasach firma oferowała takie modele jak Musso czy Korando. Nie brakowało też próby wejścia w bardziej ekskluzywny rynek np. z limuzyną Chairmany czy wprowadzenia na rynek jednego z najdziwniejszych samochodów – vana Rodius. Sukces marki na polskim rynku w tamtych latach był w dużej mierze związany z Daewoo, który było właścicielem SsangYounga. Jednak po upadku koreańskiego koncernu marka powróciła do własnej nazwy, później zniknęła z rynku, a w 2021 roku SsangYoung pozyskał nowego importera. Stała się nim grupa PTH, jedna z największych grup prowadzących salony sprzedaży w Polsce, która do dzisiaj zajmuje się marką.

Reklama
Tu i Teraz
Gigantyczne manewry w Niemczech. 600 km dróg może zostać okresowo zablokowanych
Tu i Teraz
Rosyjscy dilerzy samochodowi bankrutują. Masowe zamknięcia salonów
Tu i Teraz
Porsche zrywa z 94-letnią tradycją. To będzie szok dla klientów
Tu i Teraz
Chiński gigant motoryzacyjny planuje 17-krotny wzrost sprzedaży w Europie do 2027 r.
Tu i Teraz
Mercedes może być jedynym producentem w UE, który nie spełni unijnych celów emisyjnych
Reklama
Reklama