Volvo nie wycofa się z napędów spalinowych. Łagodzi ambitną elektro strategię

Producenci samochodów ponownie kalibrują swoje ambicje w zakresie elektromobilności i zrozumieli, że to nie ich plany czy przepisy, a klienci decydują o tym jakie modele powinny stać w salonach sprzedaży. A na ten moment na pewno nie są to samochody elektryczne.

Publikacja: 29.07.2024 08:51

Volvo łagodzi ekspansję elektrycznych modeli

Volvo łagodzi ekspansję elektrycznych modeli

Foto: mat. prasowe

Strategia Volvo wejścia w świat elektromobilności należała do najodważniejszych w branży. Bjorn Annwall, dyrektor handlowy Volvo obiecał w zeszłym roku, że po 2030 roku producent samochodów nie „sprzeda na całym świecie ani jednego samochodu”, który nie będzie w pełni elektryczny. Poza tym już od przyszłego roku z oferty miała szybko zniknąć większość spalinowych modeli. Teraz, w obliczu spadku sprzedaży aut elektrycznych na kluczowych rynkach, takich jak Chiny i Stany Zjednoczone, kierownictwo Volvo chce ponownie rozważyć swój plan i dostosować go do tego co kupują klienci. Jak duże są to wahania sprzedaży widać podanych z USA. W okresie od stycznia do czerwca tego roku popyt na elektryczne wersje modeli XC40 i C40 spadły o 74 procent.

W pełni elektryczne Volvo C40 Recharge

W pełni elektryczne Volvo C40 Recharge

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Wyprzedzający ruch Volvo. Produkcja ma zostać przeniesiona z Chin do Belgii

Podczas kwartalnej transmisji internetowej dla inwestorów Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo powiedział, że „bardzo wierzy w napęd elektryczny”, który nazwał lepszą technologią niż silnik spalinowy. Rowan przyznał jednak, że „połączenie różnych części świata w celu pełnej elektryfikacji zajmie trochę czasu. Hybrydy tworzą solidny pomost dla naszych klientów, którzy nie są gotowi na przejście na pełną elektryfikację”. Po czym dodał: „Nasze hybrydy plug-in i miękkie hybrydy są popularne wśród klientów, dlatego będziemy nadal inwestować w tego typu napędy.”

Volvo XC90

Volvo XC90

Foto: mat. prasowe

Volvo XC90 pozostanie znacznie dłużej w ofercie niż zakładano

Tym samym sprawdza się to co w kuluarach już dawno się mówiło, że Volvo nie tylko musi się wycofać z przyjętej strategii, ale i zmodernizować istniejące już modele. W niedalekiej przyszłości Volvo będzie chciało wykorzystywać platformy Grupy Geely do poszerzania swojej gamy modeli z napędem PHEV. Pod koniec maja Geely sfinalizowała utworzenie spółki joint venture z Grupą Renault w celu opracowania i budowy bardziej wydajnych silników spalinowych i hybrydowych. Drugą opcją jest aktualizacja platformy Volvo SPA1, która obsługuje hybrydowe warianty miękkiej hybrydy i hybrydy plug-in dla modeli XC90 i XC60, które aktualnie są podstawą oferty Volvo. Produkcja flagowego XC90 mała zakończyć się w maju 2030 roku. Volvo wcześniej zapowiadało, że nie będzie trzeciej generacji z silnikiem spalinowym ani hybrydowym, ale teraz te plany mogą ulec zmianie. Mało tego, przed 2030 rokiem możemy się doczekać solidnej modernizacji tego modelu.

Czytaj więcej

Chińczycy mają nową "cudowną" baterię. Jest ognioodporna, ma gwarancję na milion km

Strategia Volvo wejścia w świat elektromobilności należała do najodważniejszych w branży. Bjorn Annwall, dyrektor handlowy Volvo obiecał w zeszłym roku, że po 2030 roku producent samochodów nie „sprzeda na całym świecie ani jednego samochodu”, który nie będzie w pełni elektryczny. Poza tym już od przyszłego roku z oferty miała szybko zniknąć większość spalinowych modeli. Teraz, w obliczu spadku sprzedaży aut elektrycznych na kluczowych rynkach, takich jak Chiny i Stany Zjednoczone, kierownictwo Volvo chce ponownie rozważyć swój plan i dostosować go do tego co kupują klienci. Jak duże są to wahania sprzedaży widać podanych z USA. W okresie od stycznia do czerwca tego roku popyt na elektryczne wersje modeli XC40 i C40 spadły o 74 procent.

Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii