Nad Morskie Oko kursuje już elektryczny autobus. To ma ograniczyć liczbę konnych zaprzęgów

Ruszyły testy elektrycznego autobusu na drodze z Palenicy Białczańskiej nad Morskie Oko. Bus w fazie testów został wypożyczony na okres dwóch tygodni.

Publikacja: 27.05.2024 09:25

Elektryczny  bus nie ma zastąpić powozów konnych, a jedynie być uzupełnieniem w formie dotarcia do M

Elektryczny bus nie ma zastąpić powozów konnych, a jedynie być uzupełnieniem w formie dotarcia do Morskiego oka

Foto: Screenshot z platformy Facebook Tatrzański Park Narodowy/AdobeStock

Testowany elektryczny autobus dostarczony jest przez jednego z polskich producentów. To efekt wizyty minister klimatu i środowiska Pauliny Henning-Kloski, która miała miejsce 17 maja, która spotkała się m.in. z dyrekcją Tatrzańskiego Parku Narodowego (TPN), przewoźnikami i samorządowcami oraz element porozumienia z obrońcami praw zwierząt, według których konie na tej trasie pracują zbyt ciężko. Spór między obrońcami praw zwierząt a fiakrami, którzy wożą turystów nad Morskie Oko wozami zaprzęgniętymi w konie trwa już od kilku lat.

Testowany elektryczny autobus wyprodukowała pochodząca z Sanoka firma Automet

Testowany elektryczny autobus wyprodukowała pochodząca z Sanoka firma Automet

Automet Group

Czytaj więcej

Akumulator z gwarancją przebiegu 1,5 mln km. Przełom w świecie elektromobilności

Jak pisze na profilu społecznościowym TPN: "Nie jest to jeszcze bus docelowy - z powodu wysokiej ceny takich samochodów. Na zakup pojazdu będziemy musieli pozyskać środki finansowe i przeprowadzić postępowanie przetargowe". W planach są testy kolejnych modeli. Aktualnie w pierwszej fazie testów bus wykonuje przejazdy bez turystów. Ważna sprawą będzie to, jak elektryk poradzi sobie w warunkach zimowych. TPN zapowiada, że elektryczny bus nie ma zastąpić powozów konnych, a jedynie być uzupełnieniem w formie dotarcia do Morskiego oka. W pierwszej kolejności jazdy będą oferowane osobom z niepełnosprawnościami. Docelowo TPN chce, by taki pojazd kursował regularnie i wykonywał co najmniej kilka kursów dziennie. Testowany autobus jest produkcji firmy Automet MiniCity Electric, z Sanoka. Bazuje na podwoziu do zabudowy Mercedesa Sprintera, może przewieźć do 16 osób, a jego zasięg jest określony na 200 km.

Czytaj więcej

Volkswagen ID. Buzz: To musi się udać

Testowany elektryczny autobus dostarczony jest przez jednego z polskich producentów. To efekt wizyty minister klimatu i środowiska Pauliny Henning-Kloski, która miała miejsce 17 maja, która spotkała się m.in. z dyrekcją Tatrzańskiego Parku Narodowego (TPN), przewoźnikami i samorządowcami oraz element porozumienia z obrońcami praw zwierząt, według których konie na tej trasie pracują zbyt ciężko. Spór między obrońcami praw zwierząt a fiakrami, którzy wożą turystów nad Morskie Oko wozami zaprzęgniętymi w konie trwa już od kilku lat.

Tu i Teraz
Elon Musk: "Europejski Cybertruck będzie wyglądał inaczej niż ten w USA"
Tu i Teraz
Dzisiaj startuje rozbudowa trzeciego pasa na A2. Kierowcy utkną w korkach przez 18 miesięcy
Tu i Teraz
Włochy są mistrzem Europy. Osiągają rekordowe przychody z kontroli prędkości
Tu i Teraz
Volkswagen przesunie miliardy z budżetu aut elektrycznych na rozwój silników spalinowych
Akcje Specjalne
Mapa drogowa do neutralności klimatycznej
Tu i Teraz
Szef Toyoty dachował Yarisem podczas otwarcia ośrodka badawczego. Film z wypadku
Tu i Teraz
Wojna celna UE z Chinami? Są cła na elektryki z Chin. Na liście partner Izery