Reklama

Nad Morskie Oko kursuje już elektryczny autobus. To ma ograniczyć liczbę konnych zaprzęgów

Ruszyły testy elektrycznego autobusu na drodze z Palenicy Białczańskiej nad Morskie Oko. Bus w fazie testów został wypożyczony na okres dwóch tygodni.

Publikacja: 27.05.2024 09:25

Elektryczny  bus nie ma zastąpić powozów konnych, a jedynie być uzupełnieniem w formie dotarcia do M

Elektryczny bus nie ma zastąpić powozów konnych, a jedynie być uzupełnieniem w formie dotarcia do Morskiego oka

Foto: Screenshot z platformy Facebook Tatrzański Park Narodowy/AdobeStock

Testowany elektryczny autobus dostarczony jest przez jednego z polskich producentów. To efekt wizyty minister klimatu i środowiska Pauliny Henning-Kloski, która miała miejsce 17 maja, która spotkała się m.in. z dyrekcją Tatrzańskiego Parku Narodowego (TPN), przewoźnikami i samorządowcami oraz element porozumienia z obrońcami praw zwierząt, według których konie na tej trasie pracują zbyt ciężko. Spór między obrońcami praw zwierząt a fiakrami, którzy wożą turystów nad Morskie Oko wozami zaprzęgniętymi w konie trwa już od kilku lat.

Testowany elektryczny autobus wyprodukowała pochodząca z Sanoka firma Automet

Testowany elektryczny autobus wyprodukowała pochodząca z Sanoka firma Automet

Foto: Automet Group

Czytaj więcej

Akumulator z gwarancją przebiegu 1,5 mln km. Przełom w świecie elektromobilności

Jak pisze na profilu społecznościowym TPN: "Nie jest to jeszcze bus docelowy - z powodu wysokiej ceny takich samochodów. Na zakup pojazdu będziemy musieli pozyskać środki finansowe i przeprowadzić postępowanie przetargowe". W planach są testy kolejnych modeli. Aktualnie w pierwszej fazie testów bus wykonuje przejazdy bez turystów. Ważna sprawą będzie to, jak elektryk poradzi sobie w warunkach zimowych. TPN zapowiada, że elektryczny bus nie ma zastąpić powozów konnych, a jedynie być uzupełnieniem w formie dotarcia do Morskiego oka. W pierwszej kolejności jazdy będą oferowane osobom z niepełnosprawnościami. Docelowo TPN chce, by taki pojazd kursował regularnie i wykonywał co najmniej kilka kursów dziennie. Testowany autobus jest produkcji firmy Automet MiniCity Electric, z Sanoka. Bazuje na podwoziu do zabudowy Mercedesa Sprintera, może przewieźć do 16 osób, a jego zasięg jest określony na 200 km.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Volkswagen ID. Buzz: To musi się udać

Testowany elektryczny autobus dostarczony jest przez jednego z polskich producentów. To efekt wizyty minister klimatu i środowiska Pauliny Henning-Kloski, która miała miejsce 17 maja, która spotkała się m.in. z dyrekcją Tatrzańskiego Parku Narodowego (TPN), przewoźnikami i samorządowcami oraz element porozumienia z obrońcami praw zwierząt, według których konie na tej trasie pracują zbyt ciężko. Spór między obrońcami praw zwierząt a fiakrami, którzy wożą turystów nad Morskie Oko wozami zaprzęgniętymi w konie trwa już od kilku lat.

Reklama
Materiał Promocyjny
Goodyear redefiniuje zimową mobilność: UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Tu i Teraz
Co trzecie używane auto nabyto w ciemno
Tu i Teraz
Nowa fala przestojów. W niemieckich fabrykach motoryzacyjnych znów zapadnie cisza
Tu i Teraz
Niemiecki gigant moto zwiększa inwestycje w Polsce. Rozbuduje fabrykę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Tu i Teraz
Były szef McLarena pokieruje Porsche. Ma przywrócić rentowność marki
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama