W ciągu najbliższych kilku lat w Niemczech trzeba odnowić około 4500 mostów na autostradach i drogach federalnych. Ale spółka Autobahn GmbH nie ma na te cele wystarczających pieniędzy. Według raportu Frankfurter Allgemeine Zeitung „w ciągu najbliższych czterech lat na nowe mosty i remont istniejących już obiektów będzie brakować około 9,7 miliarda euro". Koalicja rządowa w Niemczech złożona z SPD, Zielonych i FDP negocjuje obecnie plan budżetu na przyszły rok. Według FAZ Volker Wissing, który jest od 2021 ministrem transportu uruchomił fundusz infrastrukturalny, w ramach którego przez kilka lat gromadzone będą zasoby finansowe na kolej, drogi i szlaki wodne.

Czytaj więcej

Niemieccy politycy coraz dobitniej chcą zniesienia zakazu sprzedaży aut spalinowych

Ponad 5 tys. mostów na niemieckich autostradach wymaga remontu

Na początku stycznia 2024 r. Niemiecka Federalna Izba Kontroli zwróciła uwagę, że Ministerstwo Transportu nie osiągnie celów programu modernizacji mostów. W odpowiedzialnej spółce Autobahn GmbH brakuje personelu, a zapotrzebowanie na remont ponad 5000 zniszczonych mostów i wiaduktów jest większe, niż wcześniej zakładało ministerstwo. „Modernizacja mostów jest obecnie najpilniejszym zadaniem Autobahn GmbH w zakresie infrastruktury ruchu drogowego. Aby podołać temu zadaniu, spółkę należy wyposażyć w kadrę i środki finansowe” – napisali inspektorzy w swoim raporcie. FAZ dodaje, że jeżeli Niemcy nie znajdą środków na remonty mostów to istnieje ryzyko zamknięcia niektórych odcinków autostrad.

Czytaj więcej

Mercedes EQE SUV: Rodzinny elektryk

Czytaj więcej

Nowe badanie UE. Przez ostatnie 12 lat nie odnotowano redukcji emisji CO2