W ciągu najbliższych kilku lat w Niemczech trzeba odnowić około 4500 mostów na autostradach i drogach federalnych. Ale spółka Autobahn GmbH nie ma na te cele wystarczających pieniędzy. Według raportu Frankfurter Allgemeine Zeitung „w ciągu najbliższych czterech lat na nowe mosty i remont istniejących już obiektów będzie brakować około 9,7 miliarda euro". Koalicja rządowa w Niemczech złożona z SPD, Zielonych i FDP negocjuje obecnie plan budżetu na przyszły rok. Według FAZ Volker Wissing, który jest od 2021 ministrem transportu uruchomił fundusz infrastrukturalny, w ramach którego przez kilka lat gromadzone będą zasoby finansowe na kolej, drogi i szlaki wodne.
Czytaj więcej
Manferd Weber, Przewodniczący Europejskiej Partii Ludowej (PPE) obawia się, że Europa w przyszłości może wiele stracić przez wprowadzenie zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi. Według niego ten zakaz, który ma obowiązywać od 2035 roku powinien zostać wycofany.
Ponad 5 tys. mostów na niemieckich autostradach wymaga remontu
Na początku stycznia 2024 r. Niemiecka Federalna Izba Kontroli zwróciła uwagę, że Ministerstwo Transportu nie osiągnie celów programu modernizacji mostów. W odpowiedzialnej spółce Autobahn GmbH brakuje personelu, a zapotrzebowanie na remont ponad 5000 zniszczonych mostów i wiaduktów jest większe, niż wcześniej zakładało ministerstwo. „Modernizacja mostów jest obecnie najpilniejszym zadaniem Autobahn GmbH w zakresie infrastruktury ruchu drogowego. Aby podołać temu zadaniu, spółkę należy wyposażyć w kadrę i środki finansowe” – napisali inspektorzy w swoim raporcie. FAZ dodaje, że jeżeli Niemcy nie znajdą środków na remonty mostów to istnieje ryzyko zamknięcia niektórych odcinków autostrad.
Czytaj więcej
Mercedes ma w swojej ofercie kolejnego elektryka. To już siódmy e-model w gamie. EQE SUV ma być wygodnym, rodzinnym, przestronnym autem.
Czytaj więcej
Pomimo rygorystycznych przepisów Brukseli wiele modeli samochodów emituje podobny poziom emisji, jak dwanaście lat temu - wynika z nowych danych badania przeprowadzonego na zlecenie UE.