Klienci kupują Volkswageny, ale nie te, które chce niemiecki koncern

Volkswagen uruchomił specjalne zmiany dla Golfa i Tiguana w fabryce w Wolfsburgu. Nie taki jednak miał być plan. Duży popyt na silniki spalinowe kompletnie nie wpisuje się w strategię i pomysł na przyszłość Volkswagena. Tym bardziej, że zainteresowanie elektrycznymi modelami ID ulega stagnacji.

Publikacja: 31.01.2024 07:20

Klienci zamówili tyle nowych Tiguanów, że VW wprowadza dodatkowe zmiany w fabryce.

Klienci zamówili tyle nowych Tiguanów, że VW wprowadza dodatkowe zmiany w fabryce.

Foto: mat. prasowe

Trzy nowe modele - Passat, Tiguan i Golf - mają bardzo dobry start. Na brak popytu na samochody z silnikami spalinowymi Volkswagen nie może narzekać. Zamówień jest tak dużo, że w największej fabryce samochodów w Europie wprowadzane są obecnie specjalne zmiany i produkcja w weekendy. Nowy grafik pracowników fabryki w Wolfsburgu zacznie obowiązywać od 10 lutego. Od tego momentu produkcja będzie się odbywać w każdą sobotę i dodatkowa zmiana w niedzielę. Ma to pomóc w zaspokojeniu popytu na zmodernizowanego Golfa i Golfa Variant, a także Tiguana.

Nowy Volkswagen Tiguan

Nowy Volkswagen Tiguan

mat. prasowe

Klienci nie chcą kupować elektrycznych modeli

Wprowadzenie na rynek nowego Tiguana zapewniło pełną księgę zamówień. Za to mało kto chce kupować elektryczny model ID.3. Główna fabryka elektryków w Zwickau ma więcej mocy produkcyjnych niż zamówień. W fabryce w Emden – miejscu produkcji ID.7 – również nie wszystko przebiega sprawnie. Najpierw problemy z zakupem głównego silnika napędowego spowolniły produkcję, potem rozpoczęły się protesty rolników. Jedno jest pewne: rodzina ID Volkswagena nie cieszy się tak dużą popularnością jak klasyczne modele z silnikiem spalinowymi. Nie tak miało to wyglądać...

Zmodernizowany Volkswagen Golf

Zmodernizowany Volkswagen Golf

mat. prasowe

Volkswagen Passat Variant

Volkswagen Passat Variant

mat. prasowe

Czytaj więcej

Oto Volkswagen Golf po modernizacji. Witamy generację osiem i pół

Czytaj więcej

Tyle kosztuje najnowszy Volkswagen Tiguan. Są już polskie ceny

Czytaj więcej

Tak wygląda nowy i prawdopodobnie ostatni Volkswagen Passat

Trzy nowe modele - Passat, Tiguan i Golf - mają bardzo dobry start. Na brak popytu na samochody z silnikami spalinowymi Volkswagen nie może narzekać. Zamówień jest tak dużo, że w największej fabryce samochodów w Europie wprowadzane są obecnie specjalne zmiany i produkcja w weekendy. Nowy grafik pracowników fabryki w Wolfsburgu zacznie obowiązywać od 10 lutego. Od tego momentu produkcja będzie się odbywać w każdą sobotę i dodatkowa zmiana w niedzielę. Ma to pomóc w zaspokojeniu popytu na zmodernizowanego Golfa i Golfa Variant, a także Tiguana.

Tu i Teraz
Od wczoraj trwa akcja społeczna. Ignorowanie zasad kosztuje 500 zł i 12 punktów
Tu i Teraz
Putin podarował Kim Dzong Unowi swojego rosyjskiego Rolls-Royce'a
Tu i Teraz
Trasa S1 do natychmiastowej naprawy. Osunięcia na prawie 400 metrach
Tu i Teraz
Protest rolników na granicy z Niemcami. Miał trwać 25 dni, skończy się o 13:00
Tu i Teraz
152 tys. kierowców złapanych w pół roku na odcinkowym pomiarze prędkości na A4
Tu i Teraz
To będzie najwyższa estakada w Polsce. Jej budowa pochłonie 1,25 mld zł