Klienci kupują Volkswageny, ale nie te, które chce niemiecki koncern

Volkswagen uruchomił specjalne zmiany dla Golfa i Tiguana w fabryce w Wolfsburgu. Nie taki jednak miał być plan. Duży popyt na silniki spalinowe kompletnie nie wpisuje się w strategię i pomysł na przyszłość Volkswagena. Tym bardziej, że zainteresowanie elektrycznymi modelami ID ulega stagnacji.

Publikacja: 31.01.2024 07:20

Klienci zamówili tyle nowych Tiguanów, że VW wprowadza dodatkowe zmiany w fabryce.

Klienci zamówili tyle nowych Tiguanów, że VW wprowadza dodatkowe zmiany w fabryce.

Foto: mat. prasowe

Trzy nowe modele - Passat, Tiguan i Golf - mają bardzo dobry start. Na brak popytu na samochody z silnikami spalinowymi Volkswagen nie może narzekać. Zamówień jest tak dużo, że w największej fabryce samochodów w Europie wprowadzane są obecnie specjalne zmiany i produkcja w weekendy. Nowy grafik pracowników fabryki w Wolfsburgu zacznie obowiązywać od 10 lutego. Od tego momentu produkcja będzie się odbywać w każdą sobotę i dodatkowa zmiana w niedzielę. Ma to pomóc w zaspokojeniu popytu na zmodernizowanego Golfa i Golfa Variant, a także Tiguana.

Nowy Volkswagen Tiguan

Nowy Volkswagen Tiguan

Foto: mat. prasowe

Klienci nie chcą kupować elektrycznych modeli

Wprowadzenie na rynek nowego Tiguana zapewniło pełną księgę zamówień. Za to mało kto chce kupować elektryczny model ID.3. Główna fabryka elektryków w Zwickau ma więcej mocy produkcyjnych niż zamówień. W fabryce w Emden – miejscu produkcji ID.7 – również nie wszystko przebiega sprawnie. Najpierw problemy z zakupem głównego silnika napędowego spowolniły produkcję, potem rozpoczęły się protesty rolników. Jedno jest pewne: rodzina ID Volkswagena nie cieszy się tak dużą popularnością jak klasyczne modele z silnikiem spalinowymi. Nie tak miało to wyglądać...

Zmodernizowany Volkswagen Golf

Zmodernizowany Volkswagen Golf

Foto: mat. prasowe

Volkswagen Passat Variant

Volkswagen Passat Variant

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Oto Volkswagen Golf po modernizacji. Witamy generację osiem i pół

Czytaj więcej

Tyle kosztuje najnowszy Volkswagen Tiguan. Są już polskie ceny

Czytaj więcej

Tak wygląda nowy i prawdopodobnie ostatni Volkswagen Passat
Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora
Tu i Teraz
Nowy cios w gospodarkę Niemiec. Strajk w fabrykach Volkswagena
moto
Dyrektor generalny giganta motoryzacyjnego rezygnuje ze stanowiska
Tu i Teraz
Polak spowodował armagedon w Niemczech. 19 osób rannych, 50 zniszczonych aut
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Tu i Teraz
Nowa generacja fotoradarów może zaskoczyć wyglądem. Jeden z nich stoi już w Warszawie
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska