Klienci kupują Volkswageny, ale nie te, które chce niemiecki koncern

Volkswagen uruchomił specjalne zmiany dla Golfa i Tiguana w fabryce w Wolfsburgu. Nie taki jednak miał być plan. Duży popyt na silniki spalinowe kompletnie nie wpisuje się w strategię i pomysł na przyszłość Volkswagena. Tym bardziej, że zainteresowanie elektrycznymi modelami ID ulega stagnacji.

Publikacja: 31.01.2024 07:20

Klienci zamówili tyle nowych Tiguanów, że VW wprowadza dodatkowe zmiany w fabryce.

Klienci zamówili tyle nowych Tiguanów, że VW wprowadza dodatkowe zmiany w fabryce.

Foto: mat. prasowe

Trzy nowe modele - Passat, Tiguan i Golf - mają bardzo dobry start. Na brak popytu na samochody z silnikami spalinowymi Volkswagen nie może narzekać. Zamówień jest tak dużo, że w największej fabryce samochodów w Europie wprowadzane są obecnie specjalne zmiany i produkcja w weekendy. Nowy grafik pracowników fabryki w Wolfsburgu zacznie obowiązywać od 10 lutego. Od tego momentu produkcja będzie się odbywać w każdą sobotę i dodatkowa zmiana w niedzielę. Ma to pomóc w zaspokojeniu popytu na zmodernizowanego Golfa i Golfa Variant, a także Tiguana.

Nowy Volkswagen Tiguan

Nowy Volkswagen Tiguan

mat. prasowe

Klienci nie chcą kupować elektrycznych modeli

Wprowadzenie na rynek nowego Tiguana zapewniło pełną księgę zamówień. Za to mało kto chce kupować elektryczny model ID.3. Główna fabryka elektryków w Zwickau ma więcej mocy produkcyjnych niż zamówień. W fabryce w Emden – miejscu produkcji ID.7 – również nie wszystko przebiega sprawnie. Najpierw problemy z zakupem głównego silnika napędowego spowolniły produkcję, potem rozpoczęły się protesty rolników. Jedno jest pewne: rodzina ID Volkswagena nie cieszy się tak dużą popularnością jak klasyczne modele z silnikiem spalinowymi. Nie tak miało to wyglądać...

Zmodernizowany Volkswagen Golf

Zmodernizowany Volkswagen Golf

mat. prasowe

Volkswagen Passat Variant

Volkswagen Passat Variant

mat. prasowe

Czytaj więcej

Oto Volkswagen Golf po modernizacji. Witamy generację osiem i pół

Czytaj więcej

Tyle kosztuje najnowszy Volkswagen Tiguan. Są już polskie ceny

Czytaj więcej

Tak wygląda nowy i prawdopodobnie ostatni Volkswagen Passat

Trzy nowe modele - Passat, Tiguan i Golf - mają bardzo dobry start. Na brak popytu na samochody z silnikami spalinowymi Volkswagen nie może narzekać. Zamówień jest tak dużo, że w największej fabryce samochodów w Europie wprowadzane są obecnie specjalne zmiany i produkcja w weekendy. Nowy grafik pracowników fabryki w Wolfsburgu zacznie obowiązywać od 10 lutego. Od tego momentu produkcja będzie się odbywać w każdą sobotę i dodatkowa zmiana w niedzielę. Ma to pomóc w zaspokojeniu popytu na zmodernizowanego Golfa i Golfa Variant, a także Tiguana.

Tu i Teraz
Samochody z powodzi napłyną do autokomisów
Tu i Teraz
Problemy techniczne opóźniają wprowadzenie na rynek dwóch ważnych modeli aut
Materiał Promocyjny
Nowa Skoda Superb. Komfort w parze z technologią
Tu i Teraz
Olbrzymia akcja przywoławcza BMW. Niemiecka marka wzywa milion aut do warsztatów
Materiał Promocyjny
Zarządzenie samochodami w firmie to złożony proces
Tu i Teraz
Krajowa motoryzacja pod kreską. 12,5 tys. firm z sektora moto jest zadłużonych