Stellantis sprzedawał już średniej wielkości samochody dostawcze na wodór, ale w ramach zamówień dla konkretnych klientów. Teraz zamierza rozwinąć ofertę. Oświadczenie Stellantisa pojawiło się po tym jak włoski rząd zarzucił koncernowi, że dokonywał wyborów sprzecznych z interesami kraju, co prowadziło do zmniejszenia produkcji we Włoszech. W ubiegłym roku Stellantis wyprodukował w Atessie we Włoszech około 230 000 pojazdów dostawczych, a Gliwicach około 100 000.
Czytaj więcej
Z fabryki samochodów Stellantis w Gliwicach zaczęły już wyjeżdżać pierwsze seryjnie budowane elektryczne auta dostawcze. Uruchomienie produkcji zainaugurował Fiat Professional e-Ducato. Dołączył do pozostałych marek produkowanych w Gliwicach: Citroëna, Opla, Peugeota i Vauxhalla.
100 tys. egzemplarzy aut dostawczych rocznie napędzanych wodorem
Jak Jak podaje Automotive News Europe w swoim długoterminowym biznesplanie Stellantis przewiduje, że w 2025 r. sprzedaż samochodów dostawczych na wodór przekroczy 10 000 sztuk rocznie. Samochody dostawcze Stellantisa z ogniwami wodorowymi oferują zasięg od 400 km do 500 km, a czas tankowania wynosi 4-5 minut.
Czytaj więcej
Mowa o Carlosie Tavaresie, który oświadczył, że nie dołączy do wyścigu obniżek cen. Taka strategia naraża koncern na pogorszenie rentowności, które z kolei długofalowo grozi ryzykiem przejęcia firmy.
Czytaj więcej
Od 2 lutego br. działa póki co w trybie testowym odcinkowy pomiar prędkości na autostradowej obwodnicy Poznania, między węzłami Poznań Komorniki a Poznań Krzesiny. Na tym odcinku obowiązuje prędkość 120 km/h.