Jak informuje w komunikacie Autostrada Wielkopolska "celem wprowadzenia nowego systemu jest troska o bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego oraz zapewnienie większej płynności przejazdu". Z analiz ma wynikać, że autostradowa obwodnica Poznania jest najbardziej obciążonym ruchem odcinkiem Autostrady Wielkopolskiej oraz jednym z najbardziej obciążonych odcinków dróg w Polsce, ze średnim dobowym ruchem pojazdów na poziomie 90 tysięcy.
Odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A2
Z pomiarów wykonywanych za pomocą wewnętrznych stacji licznikowych wynika, że nawet jedna czwarta pojazdów osobowych poruszających się na autostradzie A2 między węzłami Poznań Komorniki, a Poznań Krzesiny przekracza na tym odcinku dozwoloną prędkość 120 km/h.
– W obliczu nieuwzględnienia autostradowej obwodnicy Poznania jako jednego z odcinków, o który jest rozbudowywany system CANARD, po uzgodnieniach z GITD, zdecydowaliśmy o samodzielnym sfinansowaniu i instalacji systemu pomiaru. Głęboko wierzymy, że jego funkcjonowanie na koncesyjnym odcinku A2 przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ograniczenia ryzyka wypadków. – mówi Sebastian Joachimiak, członek Zarządu spółki Autostrada Wielkopolska S.A.
Czytaj więcej
W przyszłości kierowcy we Francji będą musieli zwracać uwagę na nowy niebieski znak drogowy z białym rombem. Wyjaśniamy co oznacza ten znak i ile będzie kosztować, jeśli go zignorujesz?
Zainstalowany system odcinkowego pomiaru prędkości na odcinku A2 między węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Komorniki jest integralną częścią systemu CANARD, zarządzanego przez Główny Inspektorat Ruchu Drogowego. System ma monitorować przestrzeganie przepisów ruchu drogowego oraz reagować na przypadki przekroczenia dozwolonej prędkości.