Elektromobilność jednak do końca nie przekonuje klientów. Najpierw Volkswagen obniżył produkcję, a teraz Fiat wstrzymuje produkcję. Automotive News, powołując się na rzecznika Stellantis informuje o krótkotrwałym wstrzymaniu produkcji oraz planowanym dłuższym postoju od 19 października do 2 listopada. Jako powód podaje się zbyt mały popyt na Fiata 500e. W tej samej fabryce Stellantis buduje także modele Maserati - Granturismo, Ghibli, Levante i Quattroporte. Według Automotive News produkcja Maserati została już przerwana łącznie na 58 dni w pierwszej połowie 2023 roku.
Fiat 500e
Czytaj więcej
A wszystko przez Strefę czystego transportu, która już w 2024 roku nie pozwoli wjazdu do miasta starszymi modelami aut.
Fiat 500e to jeden z najlepiej sprzedających się elektryków we Włoszech i Niemczech. Bywały miesiące, że zajmował pierwsze miejsce pod względem rejestracji nowych aut elektrycznych To jak widać jednak nie wystarczy. Jeszcze przed połączeniem z Grupą Stellantis Fiat Chrysler Automobiles zmodernizował fabrykę w Mirafiori w 2020 r., inwestując około 700 milionów euro (ok. 3,2 mld zł) w produkcję modelu 500e. Główna fabryka Fiata w Mirafiori, założona w 1939 roku, uznawana jest za największy zakład produkcyjny Fiata o powierzchni ponad 2 mln m2. Od lat czterdziestych XX wieku produkowane tu były legendy Fiata, takie jak Topolino, Fiat 600 czy Cinquecento. Z linii montażowej w Mirafiori zjeżdżał także Fiat Panda.
Czytaj więcej
W Tychach właśnie ruszyła produkcja nowego Fiata 600 (słownie Seicento). Będzie to drugi obok Jeepa Avengera crossover produkowany w fabryce koncernu Stellantis w Polsce.