Reklama

To wyjątkowe BMW M3 stoi od prawie 20 lat na parkingu podziemnym

Od kilku dni na różnych kanałach mediów społecznościowych krążą zdjęcia BMW M3 E46 Coupe Sport Lightweight (CSL), zaparkowanego z blokadami na kołach na londyńskim parkingu podziemnym.

Publikacja: 26.08.2023 09:05

BMW M3 CSL

BMW M3 CSL

Foto: Motorchive Facebook

Na temat losów tego auta istnieją jedynie spekulacje: podobno pierwszy właściciel kupił M3 w 2004 roku i wkrótce potem zaparkował go na podziemnym parkingu. BMW ma podobno tylko około 16 tys. km przebiegu. Ustalony fakt to ten, że właściciel nie płacił żadnych podatków drogowych za ten samochód od 2006 roku. Więc prawdopodobnie od 17 lat auto jest zaparkowane na miejscu widocznym na zdjęciach.

BMW M3 CSL

BMW M3 CSL

Foto: Motorchive Facebook

Czytaj więcej

Nowe BMW serii 5. Samchód, który przepowiada przyszłość motoryzacji

Powstało tylko 1383 egzemplarzy

Serce wielu miłośników BMW krwawi na widok zakurzonego i niszczejącego M3, a to głównie dlatego, że chodzi o bardzo wyjątkowy model. To BMW było pierwszym samochodem seryjnie produkowanym, w którym zastosowano dach z włókna węglowego. M3 CSL to wyjątkowa, lżejsza wersja klasycznego M3. Wiele elementów w tym aucie jest skonstruowanych na wyłączność dla tego modelu. Wszystko po to żeby jak najbardziej obniżyć masę własną auta - CSL jest lżejszy o 110 kg od seryjnego modelu M3 E46 (1385 kg). Dostępny był tylko dwóch kolorach nadwozia - szarym i czarnym. Wyprodukowano zaledwie 1383 egzemplarzy. Napędzany jest 6 cylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 3,2 litra i ma 20 KM więcej mocy od M3 E46 - 360 KM. Prędkość maksymalna wynosi 280 km/h, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,8 s. CSL było oferowane wyłącznie z przekładnią SMG. Jeśli właściciel pozostawionego w garażu BMW zdecydował by się na renowację swojego M3 CSL to jego cena może wynieść od 360 000 do 500 000 zł.

BMW M3 CSL

BMW M3 CSL

Foto: Motorchive Facebook

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

BMW XM: Jeżdżąca prowokacja
Tu i Teraz
Po 30 latach Mercedes zmienia szefa designu. Niemiecka marka redefiniuje swoją tożsamość
Tu i Teraz
Ford porządkuje gamę w Europie. Tak będą wyglądały jego nowe modele
Tu i Teraz
Unia odpuszcza zeroemisyjność. Silniki spalinowe zostają z nami dłużej
Tu i Teraz
Nowa marka w Formule 1. Tak będzie nazywać się zespół i logotyp wyścigowego Audi
Tu i Teraz
Rewolucja w Tatrach. Zakopane wprowadza całotygodniowe opłaty parkingowe
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama