Celem nowych przepisów ustalonych między Parlamentem a Radą Unii Europejskiej jest stworzenie korzystnych regulacji dla inwestycji w produkcję półprzewodników na terenie Europy. W efekcie mają zostać przyspieszone procedury wydawania pozwoleń i uznania „krytycznego” znaczenia półprzewodników. Nowe wytyczne mają wspierać projekty, które zwiększają bezpieczeństwo dostaw w UE poprzez przyciąganie inwestycji i budowanie zdolności produkcyjnych. Europosłowie zabezpieczyli 3,3 mld euro na badania i innowacje związane z mikroprocesorami. Dodatkowo ma powstać tzw. sieć centrów kompetencji, aby zaradzić niedoborowi umiejętności w UE w dziedzinie chipów i przyciągnąć nowe talenty do badań, projektowania i produkcji.
Czytaj więcej
Kolor szary wraz z jego wszystkimi odcieniami jest jednym z najpopularniejszych opcji kolorystycznych nadwozi samochodów. Mimo to Fiat zdecydował się zaprzestać oferowania tej opcji kolorystycznej na rzecz bardziej kolorowych alternatyw.
Przewidywane jest także stworzenie mechanizmu reagowania kryzysowego, za pomocą którego Komisja Europejska (KE) ma oceniać zagrożenia dla dostaw półprzewodników w UE. – Wskaźniki wczesnego ostrzegania w państwach członkowskich zostaną wykorzystane do uruchomienia unijnego alarmu o niedoborach – czytamy w komunikacie Parlamentu Europejskiego. Teoretycznie ma to zapewnić KE możliwość wdrożenia środków nadzwyczajnych, do których zaliczać się będzie priorytetowe traktowanie dostaw produktów szczególnie dotkniętych niedoborem lub dokonywanie wspólnych zakupów dla państw członkowskich. Posłowie wprowadzili również narzędzie do mapowania, które pozwoli na zidentyfikowanie „wąskich gardeł” w łańcuchach dostaw. Przepisy zostały przyjęte stosunkiem głosów 587 do 10 przy 38 wstrzymujących się. Kolejnym krokiem legislacyjnym jest zatwierdzenie zapisów przez Radę UE.
Czytaj więcej
Właśnie debiutująca, druga generacja Toyoty C-HR przyciąga wzrok odważnym wyglądem i będzie oferowana również jako hybryda typu plug-in.